Het Perform van JP-8080 met midi veranderen?

Nyquist

Lurker
Kan je zonder aan de JP-8080 te komen het Perform nummertje veranderen met een sequencer?
Voorprogrameren (opnemen) in de pattern van je song voor live gebruik.
(Een MC-909 in mijn geval .. maar dat zal niet veel uitmaken.. het werkt alemaal met het opnemen (record op de sequencer) en dan doorgeven (Play op de sequencer) van de sys data.. niet?)

Ik dacht.. met dump of transmit sysex of zoiets maar ik vind maar niet hoe ik dat kan doen.:bekdicht:

Alvast bedankt om dit te lezen.

Program change inderdaad, dank u :o:
Na een paar dingen te proberen loop ik weer vast.
Ik moet de Remote Keyboard Midi Input gebruiken (volgens handleiding) als ik de program change wil gebruiken.
Hier begint het probleem als ik het Remote Keyboard channel instel op 'all channels' (m.a.w. de Jp-8080 ontvangt alle data van alle 16 kanalen van de sequencer ) dan slaat de JP-8080 tilt.
En als ik de Remote Keyboard channel instel op '1 kanaal' dan kan ik maar 1 van de 2 voices activeren in de JP-8080.

[Edit]: Zelfs als wat ik hierboven heb geschreven zou werken dan zou ik er nog niets van snappen om die data te versturen moet ik controller nummer 0 doorsturen en dan controller nummer 32 en dan een program change message naar de JP-8080 .. wat is dat allemaal?
In de handleiding van de sequencer staat geen info over program change alleen in de midi implementation chart staat er "Program change : True number 0-127"

[nog eens edit]
: Sorry als dit domme vragen zijn maar ik zou graag het betere van midi weten na het te gebruiken voor een lange tijd aleen om note data door te sturen.

Laatst gewijzigd:
Ik weet niet hoe (en óf) je program changes kunt sturen met een mc909, maar dat is gewoon een kwestie van.... een program change sturen met het nummer van de preset (performance) die je wilt hebben 0 t/m 127 op het midi kanaal waar de JP op dat moment op staat ingesteld.

Ah ok, het is niet zo dat je met de geluidsmodule bank patch etc informatie eerst naar de sequencer moet sturen tijdens dat deze aan het opnemen is?

[edit]: dus mijn vraag zou eigenlijk moeten zijn:
Kan de MC 909 voorgeprogrammeerde program change taken uitvoeren? en als hij het kan, hoe?

Dat kan ook. Kies tijdens het opnemen de patch die je wilt hebben en deze program change zal worden opgenomen in de sequencer. (mits er geen program change filter aan staat die deze data negeert)

Ik ken de mc909 niet dus ik weet niet of je daar program changes in kunt programeren. Anders zul je het op bovenstaande manier moeten doen.

Na een tijdje te prutsen met de MC-909 en wat help van MC-909.Org heb ik de manier gevonden voor Program change en Bank select taken door te sturen met de MC-909.
Eens je een pattern hebt met extern aangestuurde geluiden druk je op pattern edit (F2)
dan druk je op Microscope mode (F1)
in Microscope mode druk je op create en dan heb je de optie om program change en bank select taken te shrijven.
Ik dacht, zal het hier maar eens zetten.. misschien kan het nog iemand helpen.
:slotje:

Back