veilige betaalmethodes Ebay USA

barend

Ouwe rot
Ik heb wel eens wat gekocht via Evilbay USA en dan heb ik altijd betaald met Paypal. Werkt wel handig en volgens mij is het ook de veiligste betaalmethode (?).

Maar ik zie steeds vaker dat verkopers (vooral winkels) in de USA geen Paypal accepteren van buitenlandse kopers, waarschijnlijk omdat daar voor hun kosten aan verbonden zijn. Ik aarzel dan altijd om iets te kopen, omdat ik alleen Paypal vertrouw.

Maar zijn er volgens jullie nog andere betaalmethodes die veilig zijn en geen al te grote kosten met zich meebrengen?

een gewone bankoverschrijving moet lukken. wat je precies bedoeld met veilig is me een beetje onduidelijk overigens. als je eenmaal overgeschreven hebt ben je het geld in principe kwijt, maar ik vermoed dat dat in de praktijk met paypal ook zo is.

trouwens, de reden dat ze in de VS moeilijk doen met buitenlandse paypal betalingen is omdat je geen "verified address" hebt (kan alleen in USA, Canada en UK). daar raakt men een beetje benauwd van.

sja... wat ga je doen als je je spullen niet krijgt? lijkt me een ondoenlijke zaak om je recht te "krijgen". zelfs als je in Nederland op marktplaats wordt genept moet er heel wat gebeuren wil je je geld ooit terugzien. (of je moet een privé knokploeg in dienst hebben ofzo ;) ).

goede ebayers zijn als de dood voor negative feedback dus dat is reden genoeg voor ze om jou je spullen op te sturen.

Als het goed is heeft die winkel een iban en bic code. Daarmee kan je een buitenlandse overboeking meedoen.

ik kan het ook gewoon via internet bankieren doen. Je moet dan ook een soort code hebben Satwire of zoiets heet dat in de USA. Ik dacht eigenlijk dat ik het via een Money transfer van bijvoorbeeld Western Union moest doen, maar dat hoeft niet.

Nu blijkt ook dat ik gewoon via credit card kan betalen. Dat is nog het handigst en waarschijnlijk ook goedkoper.

Dus ik hoop binnen een week mijn nieuwe basje te kunnen misbruiken.

Prijs is goed te doen met de lage dollarkoers alleen komt daar nog die verdomde belasting bij altijd.

Back