Voorwaarden Groupbuy

OJS

..............
Beste medeforumleden,

Al enige tijd leef ik in relatieve onmin met sommige mods. Die hebben mij ieder initiatief tot het opzetten van groupbuys verboden wegens vermeende commercïële activiteiten. Ik kan ze niet van het tegendeel overtuigen dus heb ik me er maar bij neergelegd. Voor zover ik weet hou ik me sindsdien keurig aan de regels en gebruik ik het forum niet voor dergelijke activiteiten. Wel heb ik op persoonlijke basis contact met sommige leden.

Enigszins tot mijn verbazing zie ik nu al weken op de voorpagina een enquete staan waarin wordt geïnventariseerd wie belangstelling hebben voor deelname aan een groupbuy voor de URS Channel Strip Pro, opgezet door Acidfever. Ik vind dat een goed initiatief maar op mijn vraag aan de mods waarom dit dan wel wordt toegelaten krijg ik geen antwoord.

Daarom wil ik eens inventariseren hoe wij als forumleden op ONS forum denken over groupbuys. Wellicht dat dit forumbreed wat helderheid kan scheppen en kou uit de lucht kan nemen.

Mocht je deze thread willen gebruiken om mij te bashen, ga dan gerust je gang, maar ik hoop op een zinvolle inhoudelijke bijdrage.

Gaarne reacties!

OJ

Indien de groupbuyers zich helder verklaren dat SF op geen enkel manier belanghebber of partij is in de groupbuys, zou het moeten kunnen mijns inziens. Ook zal er wat discreet met bedrijfsnamen omgegaan moeten worden zodat SF geen claims kan verwachten vanwege oneerlijke concurrentie naar andere bedrijven toe.

Ik ben wel te porren voor een groupbuy:

Yamaha Motif XS rack + Mlan
Emperical Labs Distressor/Fatso
Therminoic Culture Vulture

ow bashen hmm.. ik heb die TD voor veel meer verkocht dan jouw 'reëele' prijs :D

groupbuy culture vulture :okdan:

Beste OJS,

Die enquete is netjes aangevraagd en er is duidelijk gemaakt dat er geen commercieel oogpunt aan de groupbuy zit. De mods zullen vast hun redenen hebben om te denken dat dat in jouw geval niet altijd zo is geweest, daar ga ik me dan ook niet mee bemoeien.

Ik ben overigens 100% pro groupbuys maar dan inderdaad wel zonder commercieel oogpunt. Synthforum is geen commerciele organisatie en ik snap dan ook wel dat men problemen heeft met mensen die zoiets commercieel willen opzetten (waarbij ik nogmaals wil aangeven dat ik geen reden heb om jou (OJS) te verdenken, ik heb Komplete via jouw groupbuy gekocht en volgens mij ging dat allemaal erg netjes).

Een communicatie als deze kan met een beetje samenwerken veel geld besparen door gezamelijk in te kopen. Die URS poll mag overigens wat mij betreft dicht, op die plugin is nagenoeg geen korting te krijgen (of we moeten 50 man kunnen regelen) en ik heb in de bijbehorende thread al aangegeven dat mensen mij kunnen benaderen voor de methode om de mij laagst bekende prijs te betalen.

Meer dan dat zat er voor dat product helaas niet in.......

Hoe kan het forum überhaubt aansprakelijk worden gesteld voor oneerlijke concurrentie. Als het forum zich openlijk voor fabrikant X uitspreekt zal dat toch een zaak van het forum zijn en niemand anders?

ow bashen hmm.. ik heb die TD voor veel meer verkocht dan jouw 'reëele' prijs :D

groupbuy culture vulture :okdan:

Haha, good for you. :okdan:
Ik ben altijd op zoek naar mooie spullen voor zo weinig mogelijk. Ik vond (en vind) dat je hoog zat met je prijs maar als iemand dat er voor wil neerleggen, dan is dat alleen maar mooi voor jou natuurlijk.

Bedankt voor jullie reacties. Ik hoop dat er nog meer volgen.

Beste OJS,

Die enquete is netjes aangevraagd en er is duidelijk gemaakt dat er geen commercieel oogpunt aan de groupbuy zit. De mods zullen vast hun redenen hebben om te denken dat dat in jouw geval niet altijd zo is geweest, daar ga ik me dan ook niet mee bemoeien.

Daar ligt nu net de essentie van deze thread. Hoe kan je dat verduidelijken. De mods hebben in mijn geval aangegeven dat ze niets konden hard maken maar dat ze er geen goed gevoel bij hadden. Hoe kan je daar als goedbedoelende niet-mod nu iets tegeninbrengen. Moet ik dan mijn bankrekening gaan overleggen of iets dergelijks?

Vandaar mijn oproep om na te denken onder welke voorwaarden je dit zou moeten doen. Ik vind persoonlijk dat in deze mondiale economie (blablabla) iedere actie van consumenten (zoals ik) die erop gericht is om een product voor een zo gunstige prijs aan te schaffen geoorloofd is. Als meerdere mensen daarvan kunnen meeprofiteren zie ik er geen kwaad in.

Wat het forum zou moeten bewaken is dat hier geen verkoopactiviteiten plaatsvinden die door commerciele bedrijven worden verricht. Dan wordt het inderdaad een soort reclame-forum en daar zit niemand op te wachten. Het blijft een gebruikersforum, geen tell-sell.

Dan zou het forum zich moeten gaan opstellen als tussenpersoon en eventueel de afgesproken prijzen controleren. Dan heb je uitsluitsel, maar die taak zal men zonder twijfel niet op zich gaan nemen.

Maar als 1 persoon de boel coordineert en alleen de prijs per persoon wordt nagetrokken door een mod, dan ben je er toch uit?

OJS krijgt van mij ook een :okdan:

Moderators doen wel meer vreemde dingen maar dat gezeur over die groupbuys via OJS is toch wel echt van de gekke. Er schijnt weleens iets mis te zijn gegaan met een zending Eventides/Kurzweils wat voor zover ik weet prima opgelost is dus dat zegt eigenlijk al genoeg over het feit dat het allemaal kosher is.

wat mij betreft zijn dit soort groupbuys een aanwinst op het forum. Ipv dit toe te juichen wordt het verboden. Beetje belachelijk allemaal.

Het forum lijkt me juist een prima plek voor een groupbuy. Ik kan me voorstellen dat de mods geen gezeur rondom oneerlijke groupbuys, maar met een beetje gezond verstand en goede communicatie moet het toch wel kunnen.

En het lijkt me ook interessant voor zowel de mensen hier als voor een fabrikant.

Zelf doe ik er niet aan mee. Een 808 groupbuy kom je niet zo vaak tegen :D

Een groupbuy lijkt me ook een goed initiatief. Nog afgezien van het prijsvoordeel zijn er plotseling ook erg veel leden die dezelfde "leercurve" doormaken en kun je dus van elkaar leren.
En voor wat betreft het commercieel gewin van eventuele organisatoren:
Ken uw pappenheimers / Honi Soit Qui Mal Y Pense *

* doorhalen wat niet van toepassing is

Ik ben wel geinteresseerd in een groupbuys, ik snap er alleen weinig van hoe het gaat. Ik heb daardoor al wat groupbuys gemist geloof ik.

Ik zou liever een centraal topic hebben waarin je je in kunt schrijven voor een groupbuy. De mods hoeven daar alleen onzin uit te halen, forumleden melden zich aan en regelen het verder zelf via PB of mail.

Mods mogen daar best bijzetten dat ze niet aansprakelijk zijn voor enige gelopen schade e.d.

Het zou onzin zijn als we hier 20 mensen hebben die een Virus TI willen en dat niet als groupbuy zouden mogen initieren. Ik snap de mods wel dat ze het niet allemaal op het forum willen.

Mij mag je altijd lastig vallen voor groupbuys ook buiten dit forum om. (Kans is klein dat ik meedoe is wel klein.)

De rest..... ach ja.

groepsex is aan mij niet besteed, verder mag eenieder doen wat ie nie kan laten

hoop niet dat ik nu de plank erg missla

Ik kan echt niet inzien, wat het probleem is van uberhaupt welke groupbuy dan ook! Ook niet als dat commercieel gewin oplevert voor de persoon, die dit organiseert en er dus energie insteekt. Uiteindelijk bepaal jezelf of je de groupbuy aantrekkelijk vind qua prijsstelling en je meedoet.

en wat maakt het verder eigenlijk ook uit als de organisator van de groupbuy er wat aan overhoudt??? zolang de rest van de mensen die het desbetreffende spul toch wilden kopen het voor het goede prijs kunnen krijgen. Iedereen blij toch of zie ik dat verkeerd?

Back