Synth: Choir/Strings

Martyn

¿BongBilla?
Hee iedereen,

Ik weet niet zeker of het bericht op de juiste plaats staat:o:

Ik heb de afgelopen dagen flink lopen zoeken op google ed. Naar een synth dat vooral gericht is op choir/strings sounds. Het liefst zou ik er een mannen/vrouwen koor uit willen halen, maar ik weet niet of dit mogelijk is met een synth?

Weten jullie misschien een goede synth die deze sounds bevat. Of misschien een goed alternatief?

Of kunnen jullie mij een voorbeeld geven zodat ik weer verder kom in mijn zoektocht:)

Alvast bedankt voor de moeite:)

Grtz Martijn

maar ik weet niet of dit mogelijk is met een synth?

- Wel enigszins als je van synthetische klinkende geluiden zoekt, die niet direct natuurgetrouw hoeven te klinken. Te denken valt dan aan een redelijk uitgebreide synth met bijv. een vocalfilter. Met een NordModular kom je redelijk in de buurt.

- Als het natuurgetrouw moet klinken, dan kom je toch meer in de buurt van een ROMpler of sampler:

ROMpler: Luister dan vooral eens naar de JV expansionboards van Roland: De Orchestral en de Vocal expansion. In een XV of Fantom past ook het SRX Complete Orchestra board. Deze bevat alle geluiden van de orchestral 1 & 2 en vocal expansion. Waarschijnlijk precies wat je zoekt.

Sampler: goede (maar helaas dure) samplecd's zoals Advanced Orchestra en Miroslav.

VP-550.jpg

Ik ben bang dat je zoiets als een Roland VP550 bedoelt....

http://www.rolandce.com/products/pr...ead_id=0&cat_id=1&prod_id=4935&language_id=NL

Hee iedereen,

Thx voor de snelle reacties. Het liefst zo natuurgetrouw mogelijk:) maar volgens mij gaat boven mijn budget :(

Ik ga, als ik weer thuis ben, weer verder met zoeken met jullie tips:)

Dank!:D

Grtz

Kijk anders eens uit naar een EMU E6400 of zo. Je hebt dan de mogelijkheid tussen verschillende goede CDROM libs (Symphony of Voices, Classical Choir enz). Ook die kan je tweedehands vinden. Dan heb je gelijk een dijk van een koormaker. Ik gebruik deze zelf ook. Als je wil, beluister dan m'n Jewel tracks maar eens. Daar hoor je genoeg van SOV.

Succes :okdan:

:doei:

Korg triton of Trinity vind ik zelf wel goed in Strings en Choir
, heb zelf een Triton studio en daar kun je ook nog eens
boards plaatsen met choir sounds en geluiden inladen via Scsi.
zo heb je toegang tot 1000 en meer geluiden zoals choir en Strings.

wil je het helemaal pro dan zou ik eens kijken op http://www.soundsonline.com/Classical-Orchestral-c-3.html :okdan:

maargoed alles heeft zo zijn prijskaartje

heb hier aan het begin gebruik gemaakt van een solo voice ( Symphony of Voices )

http://www.killerframe.com/Track 20.mp3

Laatst gewijzigd:
Vergeet synthese als het natuurgetrouw moet klinken,daar is een synthesizer niet voor gemaakt.
Uiteraard kan het wel,maar het verschil is meestal overduidelijk.
Strijkers en vocals zijn nou juist DE geluiden waarvoor je beter sample cd's kunt gebruiken.

Hee iedereen,

Thx voor de snelle reacties. Het liefst zo natuurgetrouw mogelijk:) maar volgens mij gaat boven mijn budget :(

Ik ga, als ik weer thuis ben, weer verder met zoeken met jullie tips:)

Dank!:D

Grtz

Voices of the Apocalypse misschien iets voor je ? (stemmen)

En de Motif XS heeft hele vette strijkers en de koortjes erin zijn ook wel bruikbaar als opvuller

hardware of software?

qua hardware heb je al de kawai K reeks waar mooie koortjes inzitten
vind ik toch :p
natuurgetrouw is wel weer iets anders.; ga je best met sample(cd)'s experimenteren

Vergeet synthese als het natuurgetrouw moet klinken,daar is een synthesizer niet voor gemaakt.
Uiteraard kan het wel,maar het verschil is meestal overduidelijk.
Strijkers en vocals zijn nou juist DE geluiden waarvoor je beter sample cd's kunt gebruiken.

Met een beetje speeltechniek kom je al heel ver , en
zelfs bij VSL CD's moet je deze ook toepassen al zijn daar
wel hulpjes voor maar dan nog.
Trouwens heeft Jan Hammer een heel generatie gitaristen in de maling genomen met zijn solo op een synth :D

Trouwens een leek zal niet 1 2 3 doorhebben dat het
nagebootst is en dat het hier niet om echte instrumenten of choir gaat, soms is het ook een combinatie hiervan dat zowel echte instrumenten en Choir worden gebruiken en synth/samplers.

Voices of the Apocalypse misschien iets voor je ? (stemmen)

En de Motif XS heeft hele vette strijkers en de koortjes erin zijn ook wel bruikbaar als opvuller

Ik heb op de site gekeken en ook ff de demo geluisterd. Maar zoiets zoek ik idd. Bedankt voor je reactie:D
Waarschijnlijk ga ik dus voor de sample cds.

Via eastwestsamples.com heb ik de volgende nog gevonden:

Quantum Leap Symphonic Choirs
http://www.eastwestsamples.com/details.php?cd_index=963

Grtz

Laatst gewijzigd:
Met een beetje speeltechniek kom je al heel ver , en
zelfs bij VSL CD's moet je deze ook toepassen al zijn daar
wel hulpjes voor maar dan nog.
Trouwens heeft Jan Hammer een heel generatie gitaristen in de maling genomen met zijn solo op een synth :D

Trouwens een leek zal niet 1 2 3 doorhebben dat het
nagebootst is en dat het hier niet om echte instrumenten of choir gaat, soms is het ook een combinatie hiervan dat zowel echte instrumenten en Choir worden gebruiken en synth/samplers.

Tuurlijk,komt er speeltechniek bij kijken.
Maar ik bedoel als je vooral kooren wil gaan gebruiken,dan zou ik niet moeilijk doen en gewoon een rete goede samplecd('s) aanschaffen.

Hee iedereen,

Thx voor jullie berichten!:):okdan:

Voor mij is het duidelijk, ik ga voor de sample cds van Quantum Leap Symphonic Choirs. Heeft iemand deze nog en gebruikt ze niet??:p:D

heeft iemand nog tips mbt bestellen? gewoon via de site? (www.soundsonline.com) aangezien ze bij P.verspuy 795E kosten:(

:doei:
Grtz

Symphony of Voices (Akai format) is best aardig. Je zou een willekeurige synth kunnen pakken die kan samplen. met behulp van n proggie kan je akai omzetten naar vrijwel alle voor synths in te lezen formaten. Ik gebruik t ook gewoon voor mn ES

De Oberheim Matrix-1000 heeft een fijne selectie aan analoge chorussen.

Back