onderhoud en vervoer van keyboard.

gitarken

Stamgast
Ik heb een yamaha psr-1500. keyboard dus
moet ik daar iets bij doen om te onderhouden?
welke (goedkope) tassen zijn goed voor vervoer?

onderhoud en vervoer

onderhoud en vervoer

Over het onderhoud van je keyboard staat meestal een stukje in de bijgevoegde handleiding. Over het algemeen is dat hetzelfde als voor alle elektrische toestellen, reinigen met een zachte droge doek en een niet bijtend product.

Voor vervoer raadt men meestal aangepast koffers of tassen aan die vanbinnen met beschermend materiaal zijn bekleed tegen schokken, krassen of om uitstekende onderdelen zoals draaiknoppen, pitch- en modulatiesticks tegen afbreken te beschermen.

Bij de lokale muziekhandelaar kan je eens informeren naar prijzen voor koffers of draagtassen voor je keyboard.

Greetz :mexico: Hyper

Man, je weet toch wel hoe je een keyboard moet vervoeren??? Gewoon laten stuiteren tot ie aankomt!!!!!

Alle begin...

Alle begin...

;) Alle begin hé gaste... . :P Ik begon ooit ook met een Casio HT-700 met niet-aanslaggevoelig keyboard. Een PSS-780 overwoog ik toen even, enkel voor de (matige) FM-extra's. Alles puur om budget-redenen, want een Yamaha SY-77 of Korg O1/W FD zat er toen nog niet in met een schamel fabrieksloontje.

:) Al dan niet stuiterend met een keyboard, vind je je weg ook hoor. En als je die dan later niet meer nuttig vind, kan je hem altijd nog 'circuit-benden' voor weirde lo-fi resultaten.

WELKOM in muzikanten land...inderdaad vervoer is altijd een vervelend pobleem..alles is te zwaar en te kwetsbaar..zeker zonder automobiel..

laat de reacties van boven rustig van jeafglijden..deze mensen hebben 4 auto's en 30 keyboards + synts maar verplaatsen waarschijnlijk niets omdat ze nergens mogen spelen..en gaan voor tas of koffer naar de winkel..waar de kosten van de tas de inhoud soms overschreidt.

Ik raad ik je met name voor de PSR (licht en compact neem ik even aan..aan gewoon een paar kartonnen dozen te zoeken en daar een 2 laags case van te [plakken (*WHATTT...jawel daar als handvat een band omheen te slaan..kost niets en geeft het ware muzikantengevoel...da's ook veel waard

softbag kan waarschijnlijk ook da's dan een dekentje met een vuilniszak verknippen..

softcase bag gebruik je fantasie zou ik zeggen....

Heb zo jaren met allerlei spul gereisd per fiets per trein ging prima..was ludiek...en brak altijd meteen de wat opgeklopte sfeer van de andere bandleden..die altijd met teveel spullen en moeite gearriveerd waren..en zo bezig waren met het gesleep, de techniek, de zorgen om de dure spulletjes..dat het liever was dat ze NIET waren gekomen..

Murc :kimono:

Geintje is leuk, maar dit is wel een serieuze muzikant (ja er bestaan ook gitaristen) aan z'n spullen te zien.
En om nou net te doen alsof een keyboard van 800 euro een stuk speelgoed is...

Een keyboard tas (50 euro bij feedback) is goed genoeg om te vervoeren, mits je het apparaat zelf draagt en het voorzichtig in je auto legt. Als anderen gaan smijten met je spullen zal je er toch een case voor moeten kopen.

Verder weet ik voor onderhoud niet zo veel te verzinnen behalve een doekje voor het stof :)

Geintje is leuk, maar dit is wel een serieuze muzikant (ja er bestaan ook gitaristen) aan z'n spullen te zien.
En om nou net te doen alsof een keyboard van 800 euro een stuk speelgoed is...

Een keyboard tas (50 euro bij feedback) is goed genoeg om te vervoeren, mits je het apparaat zelf draagt en het voorzichtig in je auto legt. Als anderen gaan smijten met je spullen zal je er toch een case voor moeten kopen.

Verder weet ik voor onderhoud niet zo veel te verzinnen behalve een doekje voor het stof :)

Ik lees synthforum en geen keyboardforum :P, wat er vast wel zal zijn.
Tja, ik krijg gewoon jeuk van keyboards met in de type-aanduiding PSR.
Gelukkig ben ik niet de enige ;)

Back