Hardcore/Hardstyle sounds uit de Virusb? (pitch modulatie hulp nodig?)

Hoi,

weet iemand hoe ik een goede hardcore/hardstyle sound krijg uit de virusb? Ik heb iets gelezen dat je met een LFO de pitch kan moduleren maar begrijp niet wat hier mee wordt bedoeld en hoe je dat kan doen met de virusb?
zou iemand mij kunnen uitleggen hoe dat moet?
thanx!

ik heb er even een plaatje van een virus b bijgepakt: http://images.tribe.net/tribe/upload/photo/7b9/64c/7b964c7e-b2eb-4a65-ad1c-70fd63e8bfb3

Wat je doet is bij LFO 1 zorgen dat het lampje brand van ocs 1 of 2. Op die manier wijs je dus LFO1 toe aan oscillator 1 of 2
Hetzelfde kan je proberen bij PW 1 + 2 want volgens mij is dat pulse width, tenminste dat lijkt mij logisch.
Op die manier heb je LFO1 toegewezen aan de pulse width, die je kan moduleren met de LFO (Low Frequency Oscillator)
En dan draaien aan die lfo knop :) Zorg wel dat er een "amount" op staat want anders werkt het ook niet.

En check je manual eens ;)

Om de sounds te maken die je wilt kan je bv ook oscillator 1 en 2 tegelijk gebruiken, beiden met dezelfde zaagtand maar één van de twee "detune (ontstem)" je een beetje.
Dan ontstaan er al snel harde sounds. In combinatie met datgene wat hierboven beschreven staat maak je leads als een huis.
Gooi daar een chorus effect overheen en galmpje, beetje pingelen, beat eronder (oenkwhap), wat stoere samples uit pulk fiction en je hit is af.

Ik heb iets gelezen dat je met een LFO de pitch kan moduleren maar begrijp niet wat hier mee wordt bedoeld
Synthesizers hebben hun eigen terminologie, en die moet je dus eerst even doorkrijgen. Pitch is toonhoogte. Wat LFO is staat hier uitgelegd: http://www.synthwiki.nl/index.php/LFO

Als het een hete dag is waai je jezelf koelte toe. Echter, da's ook weer werk, dus kun je net zo goed een ventilator gebruiken - die blijft dit de hele tijd achter elkaar doen.

Op een synthesizer kun je aan de knop van de toonhoogte draaien en 'm de hele tijd op en neer laten gaan; je kunt dit klusje echter ook overlaten aan een LFO. Die doet dat automatisch. Het effect kun je vergelijken met dat van een sirene; alleen kun je bij een synthesizer instellen hoe snel en hoe diep/hoog deze gaat.

en hoe je dat kan doen met de virusb?
Nou, je hebt in ieder geval wel al hopelijk gevonden waar de LFO zit ;).

Hey Erol,

Hoe bevalt de Virus B je ? Ik wil er ook graag 1 aanschaffen maar zit nu te twijfelen of ik niet moet doorsparen voor een Virus C. iemand ? :P

gr

Als het puur om het bedrag dat je wil uitgeven gaat is een Virus B meer bang for the buck dan een Virus C. Ik heb zelf de C, en wat je er bij krijgt is EQ op elk kanaal (daar heb ik toch een mengpaneel voor), 32 ipv 24 stemmen polyfonie (met Unison open gaat het toch snel op) en een ladder-filtermodel (dat ik vrijwel nooit gebruik).

Als het puur om het bedrag dat je wil uitgeven gaat is een Virus B meer bang for the buck dan een Virus C. Ik heb zelf de C, en wat je er bij krijgt is EQ op elk kanaal (daar heb ik toch een mengpaneel voor), 32 ipv 24 stemmen polyfonie (met Unison open gaat het toch snel op) en een ladder-filtermodel (dat ik vrijwel nooit gebruik).

Ik heb ook de Virus C, ik moet wel zeggen dat voor sommige geluiden de Virus B wat vetter kan klinken, het zijn namelijk niet 2 identieke instrumenten.
Wat de EQ betreft, in een notedop is EQ gewoon EQ, maarrr...
Ik kan kleine EQ wijzigingen in de Virus C toepassen die toch echt wel anders klinken dan dat ik op mijn mixer zou doen of zelfs in mijn DAW.
Verdiep je eens goed in beide specs, bedenk wat je wilt en mischien is 't handig om te kijken welke Virus 't meeste wordt gebruikt voor jouw muzieksoort, betere feedback, soundbanks etc etc is dan beschikbaar :)

Back