Midi plaatsen in Bontempi

303zalig303

gebruikte oscillator
Hej folks

ik zou men Bontempi graag willen voorzien van midi.

Waar zou ik de interface moeten installeren denken jullie ?
De foto's zijn misschien niet zo duidelijk.

't Zou tof zijn als hij gesquenced zou kunnen worden.

Attachments

• Foto 60.jpg
    Foto 60.jpg
    64,4 KB · Bekeken: 93
  • Foto 64.jpg
    Foto 64.jpg
    87,7 KB · Bekeken: 73
  • Foto 65.jpg
    Foto 65.jpg
    113,8 KB · Bekeken: 71
  • Foto 62.jpg
    Foto 62.jpg
    108,4 KB · Bekeken: 75
  • Foto 63.jpg
    Foto 63.jpg
    79,6 KB · Bekeken: 75
Lastig om te zeggen op basis van slechts foto's...

Niet geheel onmogelijk, maar het is er net na hoever je electronica kennis gaat. Als je voldoende thuis bent in het schema lezen, reverse-engineering, ontwerpen van schakelingen en programmeren van sofware (firmware) en inhoudelijke kennis van het midi protocol... dan is zo'n project als dit niet echt direct onmogelijk (waar een wil is, is een weg).

Misschien kun je hier bv. een doepfer midi-to contact module voor gebruiken.

ik denk dat die doepfer het makkelijkst gaat zijn.
ik kan met moeite een schema lezen en mijn kennis in electronica is heel miniem :)

Misschien kun je hier bv. een doepfer midi-to contact module voor gebruiken.

De MTC64 bedoel je? Dat gaat inderdaad wel werken, maar je moet er wel het juiste driver board bij hebben. De Bontempi gebruikt waarschijnlijk een matrix voor z'n keyboard, dus zomaar even de outputs van de MTC erop prikken gaat niet lukken, je moet echt het indrukken van een toets simuleren.

Ik denk dat het handiger is een kitje te nemen die de matrix wel begrijpt, iets als de midi interfaces die voor de Casio SK en Yamaha PSR keyboardjes gemaakt zijn. Scheelt ook een berg bedrading (en een berg centen...):
http://highlyliquid.com/kits/umr/

ja, die casio vl's die van midi zijn voorzien hebben ook die highly liquids.

die higly liquids zal de oplossing zijn zeker ?

nu hopen dat ik te weten kom hoe ik dat dan nog moet installeren ! :)

Die van highly liquid zijn de goedkoopste oplossing (kit plus minste bedrading). Alleen daar moet je weten (of uitzoeken) hoe de keyboard-matrix in elkaar zit. En dan nog is succes niet gegarandeerd.

Een Doepfer MTC met een relais-board (al dan niet solid state) is de meest "eenvoudige" oplossing, omdat je daar gewoon twee draden aan elke toets soldeert en klaar. Ik zet eenvoudig tussen aanhalingstekens omdat ik niet weet of de printplaat zich leent om makkelijk een berg draden op te solderen. Je moet er tenslotte ook op letten dat al die draden de contacten niet in de weg gaan zitten. Dat is ook wel een kostbare oplossing (99 euro voor de MTC plus nog een paar tientjes voor een driver board).

Back