Live sequencing software

Carels

Jong en Onbezonnen ...
Hey,

Ik zou graag leuke livesets willen neer zetten die strak lopen
en waar ik veel tweak of remix mogelijkheden mee heb.
De software moet hardware synths kunnen aansturen
en zelf enkele goede VST's hebben.

Zelf heb ik hier cubase SX3 en Ableton Live liggen.
Ik werkte vroeger met fruity loops, maar dit loopt toch niet altijd zoals ik het wil.
Waarin verdiep ik mij het beste en wat heeft de beste live toepassingen.

MVG
-- Pieter --

ableton...werd ontwikkeld voor artiesten/Live sets (vandaar ableton LIVE)
Cubase SX zou ik niet bepaald een sequencer ideaal voor live gebruik noemen...

Ableton heeft zelf geen VST's maar wel effecten en instrumenten in Live zelf

Live tweaken en remixen zie ik in Cubase niet echt gebeuren...Ableton is hiervoor speciaal ontworpen.

Maar, 'verdiep' je eens...op plusminus één namiddag heb je 90% van Ableton onder de knie.
Doe de dag erna hetzelfde met Cubase en merk het verschil.

Je kunt bij Ableton natuurlijk de uitgebreidde versie kopen met een aantal extra interne instrumenten zoals bijvoorbeeld Operator (een FM/Subtractieve synth). Echter vind ik de instrumenten waar je toch flink extra voor betaald zelf niet zo heel bijzonder en ik zou aanraden om het met 3rd party vst's aan te vullen.

Echter is Ableton wel HET pakket om live dingen mee te doen. Zo goed als elke functie werkt zonder onderbreking van audio en voor live werk is dat natuurlijk ideaal. Het is op vlakken als midi minder compleet dan een Cubase of Logic maar die 2 pakketten zijn veel minder geschikt voor live dan Ableton is. En verder heeft Ableton gewoon de fun factor.....het is een heel leuk pakket om snel resultaten mee te bereiken en dat lijkt me ook zeker niet onbelangrijk.

Ableton ondersteund verder external fx & instruments wat dus ook weer aan je eis van externe aansturing voldoet. De lijst van eisen die je stelt schreeuwt in ieder geval aan alle kanten om Ableton Live.

Hey,

Ik heb beide programma's nog eens goed bekeken.
En Ableton heeft echt gewoon een lekkerdere werkflow.
Het klikt beter.
Dus die keuze is snel gemaakt.
Bedankt voor de tips ...

de keuze leek me nogal voor de hand liggend... :erm:

Ja mss wel,

Maar had van wat ander volk gehoord
dat Ableton toch ook niet echt was wat het moest zijn
en wilde jullie mening toch even horen
maar ben ondertussen al een bijna overtuigd ableton gebruiker :d

Joes

Back