Aansluiten USB keyb. in Cubase?

FunZip

Nieuwkomer
Hoi,

heb zojuist (samen met zoon) een eenvoudige USB Midicontroller (ESI KeyControl 49) aangeschaft......
We zijn beginners maar kennen al een beetje de weg in Cubase met Hypersonic 2 als VST.....

Vraagje:
Kan iemand ons in een paar stappen vertellen hoe we het USB keyboard werkend (geluid) krijgen in Cubase SX3--->Hypersonic 2 of een link naar een duidelijke uitleg.
En.....hoe stellen we het volume in van het keyboard, doen we dat in Cubase of b.v. met het keyboard zelf.

Bij voorbaat dank.

Grtz.

Als je Cubase koopt zit daar een boek bij.
Daar staan heel veel interessante zaken in die hier over gaan.
Had je die al doorgenomen?

Had je die al doorgenomen?

Ja,....maar dat geeft heel veel info....duizeld een beetje......ik wil een paar snelle stappen/hints aangereikt krijgen om te starten.

Grtz.

volgens mij moet je in preferences een knopje linksboven in je scherm indrukken en dan krijg je een lijst met controllers, kijk of ie daar tussen staat.

En anders staat ie wel op je spoor bij in en out put op je midikanaal

Een midicontroller heeft geen eigen volumeknop, maar dat terzijde.

In de handleiding van je controller staat hoe je hem moet installeren. Waarschijnlijk moet je eerst drivers installeren.

In Cubase kun bij elke midispoor de input aangeven, dus of "all midi inputs" en anders "ESI keycontrol". De output van je midispoor koppel je aan je VST en klaar is kees.

Maar goed..,., dit is best basic en als je reeds aardig je weg zou kent zoals je zelf aangeeft, dan heb je waarschijnlijk iets niet goed gedaan.

Een midicontroller heeft geen eigen volumeknop, maar dat terzijde.

In de handleiding van je controller staat hoe je hem moet installeren. Waarschijnlijk moet je eerst drivers installeren.

In Cubase kun bij elke midispoor de input aangeven, dus of "all midi inputs" en anders "ESI keycontrol". De output van je midispoor koppel je aan je VST en klaar is kees.

Maar goed..,., dit is best basic en als je reeds aardig je weg zou kent zoals je zelf aangeeft, dan heb je waarschijnlijk iets niet goed gedaan.

Het lukt nu....bedankt, alleen is het volume wanneer ik het keyboard bedien erg laag, veel lager dan wanneer ik de virtuele key's van hypersonic met de muis bedien. Hoe kan ik dit nog wat opschroeven, los van mijn algemene volume regeling van mijn geluidsset?

Grtz.

Het lukt nu....bedankt, alleen is het volume wanneer ik het keyboard bedien erg laag, veel lager dan wanneer ik de virtuele key's van hypersonic met de muis bedien. Hoe kan ik dit nog wat opschroeven, los van mijn algemene volume regeling van mijn geluidsset?

Grtz.
De velocity op je keyboard instellen (als dat mogelijk is). Zie handleiding hiervoor.

Okey,

alles werkt perfect, .....volume laat zich goed regelen....bedankt:doei:

Grtz.

Back