MO8 met midi-keyboard?

Scippy

Stamgast
Hallo,
Ik heb op dit moment een Yamaha MO8 waar ik zeer tevreden mee ben, alleen mis ik eigenlijk een beetje het 2de toetsenbord waar ik me op uit kan leven.

Mijn vraag is of het mogelijk is om bijv. een simpel midiboardje aan te schaffen en daar een bepaalde sound aan toe te wijzen, en dat ik met de mo8 een ander sound aanstuur?

Ja hoor, volgens mij heel simpel. Je sluit de midi-out van je midi-keys aan op de midi-in van je MO8 en selecteert de channel waarop je wilt werken, deze moeten op beide apparaten dus hetzelfde zijn.

Als je dan in Mixermode gaat werken zou je verschillende geluiden voor beide klavieren kunnen instellen.

Succes!

Oke, gaaf.. wat is een geschikt midikeyboard met 61 toetsen voor niet al te veel geld?

Nu ik mijn Nord Electro en MO8 heb, krijg ik meer behoefte aan het 2de klavier. Is er ook een mogelijkheid om met het 2de klavier de sounds van de MO8 'en de Nord electro te controllen doormiddel van Midi-tru van de MO8?

Dus even ter verduidelijking, ik wil met een extra 61 toetsen (midi)klavier de orgels uit de nord(bezit midi in/out) kunnen bespelen, en de strings/pads en leads uit mijn MO8 (bezit midi in/out/tru) kunnen bespelen. Is dit mogelijk? Het klavier moet ik nog aanschaffen

Masterkeyboard MIDI OUT -> MO8 MIDI IN
MO8 MIDI THRU -> Nord Electro MIDI IN

En dan is het een kwestie van de juiste instellingen maken wat betreft MIDI-kanalen en/of de volumes van je MO8 en NE open zetten of dicht laten. De NE heeft weinig mogelijkheden qua MIDI-kanalen, maar in je MO8 kun je waarschijnlijk per multi/performance/master (weet even niet hoe dat exact heet bij de MO8) ook de settings qua MIDI-kanalen regelen (nummer kanaal en wel of niet receiving).

Wat zoek je in een masterkeyboard? Hoeveel toetsen? Synth, gewogen, of waterfall-achtig? Welke opties? Veel te vervoeren, dus is stevigheid een factor?
Zoek even op wat winkelsites en je vindt het aanbod vanzelf. Let voor jouw toepassing even op dat je masterkeyboard niet alleen USB-MIDI OUT heeft, maar ook zo'n klassieke MIDI OUT.

Waarom zou je met een extra keys de beide instrumenten willen bespelen? ik zou persoonlijk denk ik de Electro met die extra keys gaan bespelen.

Je zou ook kunnen kijken naar het instellen van splits en zones. Bij split kun je je keys opdelen in bijvoorbeeld twee zones, één voor de bass en één voor de leads. Technisch is het hierbij ook mogelijk een orgelklavier te simuleren, alleen weet ik ook niet helemaal hoe...

Succes!

Waarom zou je met een extra keys de beide instrumenten willen bespelen? ik zou persoonlijk denk ik de Electro met die extra keys gaan bespelen.

Of met de Electro als bovenste klavier sounds van de MO8 bespelen.

Succes!

Omdat orgels (van de Nord) en synth/leads (van de MO8) vrij zwaar spelen op het gewogen klavier van de MO8.

Je zou ook kunnen kijken naar het instellen van splits en zones. Bij split kun je je keys opdelen in bijvoorbeeld twee zones, één voor de bass en één voor de leads. Technisch is het hierbij ook mogelijk een orgelklavier te simuleren, alleen weet ik ook niet helemaal hoe...

Succes!

Inderdaad, de Nord Electro en de MO8 zijn in te stellen met splits, en hier werk ik ook wel mee, maar dat is dus niet wat ik wil.

Masterkeyboard MIDI OUT -> MO8 MIDI IN
MO8 MIDI THRU -> Nord Electro MIDI IN

Wat zoek je in een masterkeyboard? Hoeveel toetsen? Synth, gewogen, of waterfall-achtig? Welke opties? Veel te vervoeren, dus is stevigheid een factor?
Zoek even op wat winkelsites en je vindt het aanbod vanzelf. Let voor jouw toepassing even op dat je masterkeyboard niet alleen USB-MIDI OUT heeft, maar ook zo'n klassieke MIDI OUT.
Dankje!, Ik zoek dus naast mijn gewogen klavier van de MO een ongewogen 61 toetsen lichtspelend synth klavier. (mag eventueel ook een tweedehands synth zijn). Ik ben er wel van plan om er mee op te gaan treden. Ook hoeft hij niet zoveel functies hebben omdat ik toch alles met mijn Nord Electro Rack en mijn Yamaha MO8 control.
Budget: 100/200 euro.

Zit nog wel te twijfelen of Aftertouch noodzakelijk is, het zit namelijk niet op mijn MO8, maar weet niet of dit noodzakelijk is voor mijn Nord Electro

Laatst gewijzigd:
Effe gluren bij Clavia: de Stage wel de Electro niet. Ach die heb ik ook niet nodig voor mijn orgelgerag :)
Maar een aanslag gevoelig bordje met aftertouch voor 200,-. Succes!

Dan ben ik dus ook geen aftertouch nodig, maar heb al wat synths rond de 150 euro gezien met 61 toetsen, tweedehands.

hmm.. ik had begrepen dat die lichtgewogen toetsen had. Ik zie de Korg K 61 staan bij feedback voor 150 euro.

Ben toch voor de Korg K61 gedaan, en is echt al een mooi ding (er staat korg op:P, ipv M-Audio), hoewel ik hem nog niet heb gebruikt in combinatie met de NE en de MO8, omdat ik de stroomadapter nog niet heb. Ik dacht namelijk dat ik er nog wel 1 had liggen, maar dat valt even tegen. Dus die moet ik nog ff kopen. Heb hem al wel gebruikt in combinatie met de bijgeleverde softwaresynth (M1le) En dat werkt al hartstikke mooi, Asio4all drivers erop en gaan met die banaan!.

Back