Militaire drums

goran

1984
Hey,

Ik heb me serieus scheel gezocht naar een militaire drumkit ( zal wel moeten bestaan toch? ).
Ik heb al veel op freesample sites gekeken maar niets gevonden.
Ook heb ik uit films het een en ander geript, maar dit past niet
in mn muziek...te breed ofzo...te hifi, zelfs een beetje onduidelijk
tussen de rest van mn elementen.
Ik heb ze ook zelf geprobeerd te maken, maar daar zit niet dezelfde "feel" in.

Wie o Wie kan me uit de brand helpen :D ?

Laatst gewijzigd:
Het lijkt mij gewoon dat je een passende snare sample vindt en bewerkt, een beetje kort en krachtig houden zegmaar, goed luisteren naar het patroontje wat je gaaf vindt en het na proberen te spelen op je klavier of drumpad etc.

Lekker droge snare, "diepe" cymbal (misschien zelfs downtunen) en een trage kick drum zou wel moeten werken, toch?

in Nexus (vst) zitten een aantal van die snaredrum patches.

hmm...strax als ik thuis ben ff proberen dan...
Maar voor alsnog lijkt zo`n kit me ook wel retegaaf!
Er zit daar gewoon een feel in die ik op de computer gewoon
niet voor elkaar krijg ( zal wel aan mij liggen hoor :P )

Hee goran, als je het geld ervoor kan uitgeven kun je Stormdrum uitproberen. De focus daar is percussie en als ik me het goed herinner -- ik heb het een tijdje niet meer gebruikt -- zit er goede snaarpercussie bij. Wat anderen zeggen -- dat je gewoon een snaar moet aanpassen -- klopt. Daar kun je eigenlijk al veel mee denk ik.

Of misschien kun je je een beetje verdiepen in geluids-synthese. Dan kan je min of meer elk geluid maken dat je wilt.

Of misschien kun je je een beetje verdiepen in geluids-synthese. Dan kan je min of meer elk geluid maken dat je wilt.

Grappig dat je dat zegt, ik heb sinds een weekje een Micro Modular...ik weet dankzij de handleiding al een beetje van hoe en wat...ben er nog niet aan toegekomen om er drums mee te maken, ga ik zeker doen!

maar goed, ff ontopic, bedankt voor alle handige tips...ik ga het in ieder geval in Nexus bekijken die ik thuis heb en ff demootjes checken van Garritan marching band en van Stormdrum!

Zo iets ongeveer?

Reason Snare

Reason Orkester Sound Bank/ Percussion/ SN B.sxt
Kant en klare roffeltjes en flams zitten er in, beetje creatief mee geweest, door de vocoder gehaald, wat andere truukjes en klaar. :D

In de standaard library van Kontakt 2 zitten ook 2 snare patches; VSL Kontakt Orchestra/ Drums/ Snare Drum.nki en Snare Drum ens.nki.

P.S.
Die 'feel' zul dus zelf moeten maken :P

kan me nog herinneren dat ik eens een thread had over militaire fanfare.. alleen sommige mensen vonden t nodig om er nazi flyers in te posten en nazi muziek :bekdicht:

weet nog wel dat ik wat leuke voorbeeldjes had gepost met leuke drums enzo (thread is weg)

zal ze binnekort nog eens opzoeken :)

EDIT -

hier alvast iets wat ik net met googlen vond, je zou evt. zelfs t een en ander van de site kunnen samplen :smeris:

http://www.audiolicense.net/tracks....3=Death+Drum&l1c=3&l2c=24&l3c=21020&offset=30

zoals bijv. Aftermath, Loch Turner 6, Walk to the Scaffold, To the Tower 3

Ik weet eigenlijk niet wat voor soort stream deze site gebruikt, je zou evt. ook nog je temporary internet files folder kunnen checken en dan die snares eruit knippen :)

EDIT - 2

http://www.audiolicense.net/tracks....ry+Percussion&l1c=3&l2c=24&l3c=2160&offset=30

nog veel meer :)

Laatst gewijzigd:
Ziten koele samples bij maar de lol is toch om het zelf te maken? :frons:

uiteraard :)

t was ook niet bedoeld als knip hier hele loops uit (al moet ie dat zelf weten)
maar meer bedoeld als inspiratie bron en sommige stukjes met solo drums kun je bijv de snare eruit pikken om daar vervolgens je eigen ritmes mee te maken :)

Stukje dat je net postte klonk leuk trouwens

Back