Zoek producerend iemand voor wat hulp

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.

DanceMan

Nieuwkomer
Ik ben dus hier op zoek naar iemand (een ervaren producer), die mij een beetje meer wegwijs kan maken met produceren. Liefst in de buurt van Amsterdam.

Wat wil je weten. Je vraag is nogal groot. Ik denk dat er niemand is die jou gaat vertellen hoe je een compleet nummer schrijft en tevens je synth instelt.

Stel je vraag wat specifieker. Wat zijn je problemen precies.

Nou, het is niet echt hoe ik een nummer schrijf ofzo.
Gaat er meer om hoe al die software in elkaar zit (ikzelf puzzel soms wat met cubase sx, Native FM7, Absynth,Kontakt enz).
Maar ik weet dus niet echt hoe ik precies wat eruit krijg, dus zoek ik daarvoor iemand die er veel vanaf weet.
Ook als ik hardware wil aanschaffen, wat goed is en wat juist niet.

Dus als iemand mij op weg daarmee wil helpen, hoor ik het graag.

misschien wat obvious maar heb je wel eens een handleiding van de programmas die je hebt gekocht en gebruikt doorgelezen? dat wil nog wel eens verhelderend werken ;)

Olaf

Inderdaad, begin altijd simpel, niet meteen met 10 dingen tegelijk! En Absynth, FM7 etc. zijn nou ook niet echt de gemakkelijkste synths om het onder de knie te krijgen.
Wat betreft hardware/software kopen, enn wat goed is en wat niet: dat ligt er vaak maar net aan wat voor muziek je maakt en hoe je dat wil maken. Natuurlijk kunnen de mensen hier tot op zekere hoogte wel advies geven, en er zijn ook zat sites waarop veel synth reviews te vinden zijn (vintagesynth.com bijvoorbeeld). Ook het lezen van magazines als Sound On Sound of Future Music kan zeer verhelderend werken, en het maakt je gelijk meer bekend met de terminologie.

misschien is het wat om je in te schrijven voor een van de workshops van Rob Papen? Al gaat dat waarschijnlijk meer over sounddesign dan over de echte basics van " hoe werkt een synth ", het zou best eens heel nuttig kunnen zijn.

Ja, ik heb die proggíe's van iemand geleend (want ze kosten een godsvermogen, als ik me niet vergis).
Ik werkte eerst met fruityloops, kreeg ik wel aardige basslines uit enzo, maar ik wilde iets meer profs hebben (omdat ik meer dance-muziek wil maken).
Dus ik zocht een goeie synth voor melodieen enzo, dus hij gaf me een aantal programma's mee om te kijken of het wat was.
Van Kontakt snapte ik eerlijk gezegd geen ruk, ik kreeg er ook geen decibel uit.
Van FM7 kon ik wel mooie presets halen en deuntjes inspelen, alleen weet ik nog steeds niet hoe je het kan opslaan of sequenzen (wel was mij vertelt dat Cubase SX dat kon ofzo).
VAn Absynth was het ongeveer hetzelfde verhaal.

Alleen FM7 vondt ik wel snel te vatten (behalve mijn probleem).

Maar misschien hebben jullie nog tips of suggestie's voor software dan?

O ja, de handleidingen had ie niet meegeven (ik dacht ik dat ik die niet echt nodig zou hebben) :stupid

Ja, ik heb die proggíe's van iemand geleend (want ze kosten een godsvermogen, als ik me niet vergis).
Ik werkte eerst met fruityloops, kreeg ik wel aardige basslines uit enzo, maar ik wilde iets meer profs hebben (omdat ik meer dance-muziek wil maken).
Dus ik zocht een goeie synth voor melodieen enzo, dus hij gaf me een aantal programma's mee om te kijken of het wat was.
Van Kontakt snapte ik eerlijk gezegd geen ruk, ik kreeg er ook geen decibel uit.
Van FM7 kon ik wel mooie presets halen en deuntjes inspelen, alleen weet ik nog steeds niet hoe je het kan opslaan of sequenzen (wel was mij vertelt dat Cubase SX dat kon ofzo).
VAn Absynth was het ongeveer hetzelfde verhaal.

Alleen FM7 vondt ik wel snel te vatten (behalve mijn probleem).

Maar misschien hebben jullie nog tips of suggestie's voor software dan?
En kan iemand mij ff vertellen hoe je goeie melodieen dan het beste maakt en opslaat of in een sequenzer kan laden, dat is eigenlijk een beetje probleem nr. 1 bij mij.

O ja, de handleidingen had ie niet meegeven (ik dacht ik dat ik die niet echt nodig zou hebben) :stupid

Alvast Bedankt

Jouw probleem is dat je denkt dat we zo goed zijn om iemand te helpen die met 'geleende' progjes werkt.

Zoek het lekker zelf uit. Of koop het gewoon en krijg de handleidingen en support erbij. Daar heb je dan tenminste nog wat aan.

We zijn gekke Henkie niet.

Zo, snel geirriteerd en ik stelde alleen een vraag.
Naja, zoals je wilt, kijken hoever die handleiding mij brengt.

Origineel geplaatst door fuse
Jouw probleem is dat je denkt dat we zo goed zijn om iemand te helpen die met 'geleende' progjes werkt.

Zoek het lekker zelf uit. Of koop het gewoon en krijg de handleidingen en support erbij. Daar heb je dan tenminste nog wat aan.

We zijn gekke Henkie niet.

Idd ja. Gewoon zelf kopen en zo moeilijk is cubase echt niet hoor. Zelfs in mijn klas kennen ze er mee overweg (ermm de 3.11 windows versie dan. Staat op flash drive. Gebruik ik op school om te sequencen als we weer eens niets te doen hebben zoals eigenlijk altijd.) en die kunnen nog niet eens woorden vet of italic krijgen. :D

FM7 is een soft synth. Virtuele synthesizer. Je kan er niks mee sequencen (denk dat je niet eens weet wat het woord precies inhoud. Zoek het eens op. Weet je wat we bedoelen...). Alleen maar geluid uit halen... (en leuke trouwens... Begin fm synthese zelf door te krijgen :D )

:geslaagd:

Jongens zit nou niet zo te mekkeren over of een programma nou orgineel is of niet... Beetje flauw he?

Origineel geplaatst door DanceMan
Ik werkte eerst met fruityloops, kreeg ik wel aardige basslines uit enzo, maar ik wilde iets meer profs hebben

mijn tip: KOOP Cubasis 4.0 MET handleiding ff bij Feedback, Mediamarkt ofzo voor 99 euro's , óf blijf bij Fruityloops , tja of .......

ai ai ,

groeten, r & b .

mijn tip: als je voelt dat je uit fruityloops geen "professioneel" genoege sound krijgt en je denkt dat dat door middel van dure en ingewikkelde software opeens wel zo is; een openbaring; t ligt aan jou, niet aan t progje (er zijn genoeg profi's die met fruityloops werken). Blijf er gewoon lekker bij en werk aan je eigen specs in plaats van die van je gear.

gear

gear

RE: Werk aan je eigen specs ipv aan die van je gear.

Volgens mij heeft hij ook nog geen gear gekocht ?

Of heb je wel al iets staan/gekocht inmiddels danceman ?

schijnt trouwens dat er onlangs een aantal lieden van Junkie XL ook wat gear hebben 'geleend' !

mvg, r & b . :(

Oke, bedankt voor de tips.
Ik heb ff wat handleidingen opgehaald, ga ik later ff doornemen.

En fuse jongen, maak je maar niet zo druk is gewoon origneel, dus geen gekke henkie maar fuse, jdan doe je al gek genoeg :P

nou nou mensen, de waard vertrouwt zijn gasten zoals ie is......... ;)

tot het tegendeel bewezen is lijkt me dat we er gewoon vanuit moeten gaan dat het allemaal netjes & legaal is...

maarrrrrrrrrr...waarom vraag je die vriend van je niet ff? die heeft er vast al meer ervaring mee toch?

Olaf

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back