layers op een esi2000

j.baars

vintage eigenheimer
bij de oranje ster recht-door de galaxy, linksaf,e
hoi,
is er iemand die weet of je layers van geluiden (presets) kunt maken op een esi2000?
ik bedoel dus, bijvoorbeeld dat ik preset nummer 1 , 3 en 20 tegelijk hoor als ik ze via bijvoorbeeld kanaal 2 aanstuur.
ik dach dat dat met zo'n modern apparaat moet kunnen, maar de esi en ik zijn geen grote vrienden, komt door z'n ###@#%$^#3@!!!! UI.
please don't say RTFM, ik ken hem nu zo'n beetje uit mijn hoofd in 3 talen, ik kan hem achterstevoren zingen als het nodig is.
als het erin staat , dan hebben ze het goed verstopt.
groeten,
jeroen

kan je de presets in multimode niet allen een midikanaal toewijzen,
geef je gewoon die dat je wil layeren hetzelfde kanaal..

of wil je iets anders?

nee, dat gaat niet, als ik het kanaal verander ,dan gaat het preset# mee en vice versa.
het lijkt wel of de grapjassen een geluid per kanaal bedacht hebben.
groeten,
jeroen

mja ik weet het eigenlijk niet.. natuurlijk zou je kunnen via je midi keyboard op meerdere kanalen tegelijk uitsturen.
bij mij kan dit in elk geval op die manier

Ik heb de esi 4k turbo, maar neem aan dat het op de 2k precies hetzelfde gaat:

preset definition->(6) velswitchpt/link

Dan onder Link Preset to: de preset kiezen...

Inderdaad..de link optie.
En de esi2000 is hetzelfde als de esi4000 (via scsi aangesloten identificeerd ie zich ook als esi4000)

Als je de handleding goed leest zie je dat je 2 layers per preset hebt die je in kan stellen..

En daarnaast kan je 2 presets linken aan elkaar...

En anders wijs je toch gewoon je sequencer track toe aan 2 midi kanalen met dezelfde preset? Dus op de esi instellen dat midi kanaal 1 preset A is. en op midi kanaal 2 preset A etc.

En die UI is juist simpel... dit komt oa door zn menu pagina nummers ..Met het numerieke toetsenbordje kom je snel waar je moet wezen...
Probeer voor de gein eens een Yamaha A serie sampler snel te bedienen, met zn onhandige brakke draai/push buttons...

nee, dat gaat niet, als ik het kanaal verander ,dan gaat het preset# mee en vice versa.
het lijkt wel of de grapjassen een geluid per kanaal bedacht hebben.
groeten,
jeroen

Back