Wired of Wireless microfoon

Geoffrey

Ingeburgerd
Hallo allemaal,

gebruiken jullie draadloze microfoons of een microfoon met kabel(s)? Ik wil binnenkort investeren in een goede micro, en zat te kijken naar de Sennheiser E 845. Dit zou een zeer goede microfoon zijn, voor een toch nog degelijke prijs, maar heeft wel een kabel.

Met andere woorden: kiezen jullie voor een microfoon met kabel of voor een draadloze?

Alvast bedankt!

Geoffrey

Ik kies voor kabel in de studio. Draadloos heb ik 't niet zo op..
Zit tussen m'n oren: met kabel kan er uiteraard óók storing optreden..

Das een duidelijk antwoord, bedankt! Heeft iemand toevallig ook ervaring met de Sennheiser E 845 als zijnde zangmicrofoon?

Alvast bedankt!

Geoffrey

Prima zangmicrofoon. Anders qua karakter maar minstens even goed als een SM58.
Uitproberen met jouw stem en vergelijken met bijvoorbeeld een shure SM58, Beta58 of 57a misschien ook nog een EV N/D767 proberen en een Audix OM5. Kiezen wat volgens jou het lekkerste klinkt.
In deze prijsklasse dan he ? Misschien wil je voor in de studio toch liever een lekkere grootmembraan condensator,maar als je daar een goede van wil hebben ben je meer geld kwijt.
Als je beslist om meer geld uit te geven ook zeker een Shure SM7 of een EV RE20 proberen. Daar is menige hit mee opgenomen.

Groetjes,
Allert

Prima zangmicrofoon. Anders qua karakter maar minstens even goed als een SM58.
Uitproberen met jouw stem en vergelijken met bijvoorbeeld een shure SM58, Beta58 of 57a misschien ook nog een EV N/D767 proberen en een Audix OM5. Kiezen wat volgens jou het lekkerste klinkt.
In deze prijsklasse dan he ? Misschien wil je voor in de studio toch liever een lekkere grootmembraan condensator,maar als je daar een goede van wil hebben ben je meer geld kwijt.
Als je beslist om meer geld uit te geven ook zeker een Shure SM7 of een EV RE20 proberen. Daar is menige hit mee opgenomen.

Groetjes,
Allert

Hoi,

bedankt voor de reactie! Ik zal zeker ook eens kijken naar de Shure SM7 en de EV RE20!

Ik laat zeker weten wat het geworden is.

Mvg,

Geoffrey

Als het alleen maar voor studio gebruik is, waarom zou je dan in godsnaam een wireless willen? De kans op interferentie, ruis, "vegen", en de hoorbare werking van de ingebouwde (hidyn) ruisonderdrukking maken hem meestal niet geschikt voor studio opnamen.

Naar mijn mening heeft een zender mic alleen maar voordelen in live situaties. Voor het extra geld dat je voor een zender betaald kun je beter een mooie studio mic aan een kabel besteden.

Een SM 7 is ontworpen voor Broadcast (radio) toepassingen. RE20 is erg mooi.

Nog een reden om niet wireless te gaan, de meeste exemplaren die ik ken werken met compressors - expanders (Philips NE571) en ook dat komt niet ten goede van het geluid.

De 845 is in mijn ervaring idd een zeer goede mike voor het geld.

De reden waarom ik origineel voor een wireless microfoon zou gaan is éénvoudig. Ik kan geen voet meer verzetten of ik sta op een kabel, overal waar ik kijk zie ik kabels en 's nachts droom ik van kabels.. 8~ Om maar te zeggen dat er gewoon heel veel kabels liggen in de "studio" en ik niet de ruimtelijke mogelijkheden heb (nog niet) om alle kabels deftig weg te werken.

Maar jullie hebben gelijk hoor, het is een domme reden om daarvoor een wireless microfoon te kopen en de kans te lopen dat het geluid er minder van wordt. Ik ga dit weekend even shoppen en de micro's die hier genoemd zijn bekijken en vooral beluisteren.

Bedankt!

Een SM 7 is ontworpen voor Broadcast (radio) toepassingen.

Da's waar. En Michael Jackson heeft er Thriller mee ingezongen.

Verder is een SM7 de bom op bass drums of gitaarversterkers

RE20 is oorspronkelijk ook een radio mic. Ook te gek op zang, basgitaarversterker, trombone, bass drum....

Back