Belachelijk groot probleem...

Mischa_Ozanna

Nieuwkomer
Hey allemaal,

Ik zit met een groot probleem.:(
Na weken van werk aan een productie kreeg ik vandaag bij het opstarten van de ".als" file de volgende error.

"Syntax error: A class ID was expected, but "FloatEv" was found instead"

Nu start mijn project dus helemaal niet meer op, en WTF is FloatEv!:confused:
(andere projecten doen het nog wel)

Ik werk in Ableton draaiende op Windows XP.

Wie oh wie kan me uit de shit redden?!......

hieruit leert men dat je altijd backups moet maken van je favo tunes:geslaagd:

Juist! Mijn standaardprocedure voor Cubase en soortgelijke applicaties is als volgt: laatste versie van een song inladen en gelijk wegschrijven met de datum van vandaag. Zo houd je ook nog 'ns een history bij, zodat je dat geniale, maar toch niet zo goed passende riffje dat je 3 weken geleden weggeflikkerd hebt, ook nog terug kunt vinden ;) Het is natuurlijk wel een "poor man's" versioning system, maar heeft me toch maar vaak gered...

Als je bij elke save actie ff een timestamp toevoegd in de naam van je project heb je sowieso een versie historie en ook altijd een backup van een redelijk recente save.

Verder heeft Ableton gewoon prim support die je echt wel kunnen helpen, ook met het recoveren van een project file.

Thanks voor de tips.

Ik kan inderdaad mijn file opsturen naar Ableton!

Dit probeer ik en hopen dat hij gerecoverd kan worden....

Backups it will be!

Gr. Mischa

Thanks voor de tips.

Backups it will be!

Gr. Mischa

Eerst een image maken van je schijf , dan restore pc , a)je vermiste gegevens veilig stellen , image terugzetten en je veilig gestelde gegevens weer toevoegen of b) accoord gaan met de restore.

Juist! Mijn standaardprocedure voor Cubase en soortgelijke applicaties is als volgt: laatste versie van een song inladen en gelijk wegschrijven met de datum van vandaag. Zo houd je ook nog 'ns een history bij, zodat je dat geniale, maar toch niet zo goed passende riffje dat je 3 weken geleden weggeflikkerd hebt, ook nog terug kunt vinden ;) Het is natuurlijk wel een "poor man's" versioning system, maar heeft me toch maar vaak gered...

JUIST! Precies mijn werkwijze! Nooit meer iets kwijt geraakt sinds ik deze werkwijze hanteer (al een jaar of 6).

Mocht ik nu toch perongeluk een oud bestandje overschrijven wat wel eens gebeurt (bijvoorbeeld een oud project openen om alle instellingen van over te nemen voor een nieuw project. De hele sequence wegmikken en uit automatisme op CTRL-S drukken.... :stupid ), dan heb ik altijd nog mijn externe hdd waarop ik dagelijks m'n hele muziek hdd backup!

Thanks voor de tips.

Backups it will be!

Gr. Mischa

Mijn programmeer-instinct zegt me dat hen dit makkelijk kunnen fixen voor je.
Ze hebben een hele "opzet" van het bestand hoe het eruit moet komen te zien. De foutmelding geeft zelfs aan wat ie heeft ingelezen en wat ie eigenlijk verwachtte in te lezen.
Ik heb er in ieder geval goede hoop op dat die van Ableton 'm kunnen herstellen. Misschien komen ze meteen bij een bug in hun Ableton's save-systeem uit waar zeanders nooit bij uit waren gekomen 8D

Back