Synthmaker basis schema?

donfifis

Synth liefhebber
oi oi oi

ik heb een vraag

is er iemand die mij een basis schema van een synth voor in synthmaker sturen

want ik heb sinds kort fruityloops 8 en daar zit synthmaker in

maar ik snap de ballen niet van wat daar staat en will gewoon ff een synthje maken

dan kan ik daarna altijd doorleren

want ik heb ook nog een ander programma

soundquest infinity en ook daar wil ik eens iets in gaan maken

dus als iemand mij hieraan kan helpen bedankt

oi oi oi

donfifis

clearefy

clearefy

ik snap niet wat de tutorial zegt

en ik heb synthedit ook gedownload en diezelfde nacht had ik nog een synth gemaakt

niet een super synth

maar toch

lol

ok later

Bericht door een moderator:
Thread titel verduidelijkt.

Je hoeft

overigens niet achter

elke 3 woorden

een enter

te zetten.

want ik heb sinds kort fruityloops 8 en daar zit synthmaker in

maar ik snap de ballen niet van wat daar staat en will gewoon ff een synthje maken
Zelf synths maken is lastig. Met dat feit moet je helaas leven, "even gauw" gaat niet.

Probeer anders deze tutorials?

http://www.synthmaker.co.uk/dokuwiki/doku.php

Laatst gewijzigd:
Ik zet ook vaak achter elke zin een enter

Vindt ik zelf prettig lezen, ik heb vaak als ik lees dat ik ineens midden in een zin verder begin te lezen in een regel erboven of eronder (niet stoned zijn zal ook vast wel helpen) :D

Is dit irritant voor andere? misschien toch eens tijd om t af te leren dan :)

Het was gisteren laat, maar even gefixt :)

bedankt

bedankt

oi oi oi

bedankt voor de link naar de wiki

ik dacht dat de wiki zeg maar het woordenboek van synthmaker was

nog een vraagje

ik heb pas geleden ook soundquest infinity gekocht

nou is die tutorial die ze erbij geven echt onmogelijk

weet iemand mischien een basis schema als dat van die wiki link

want ik zou graag ook in infinity duiken

ik heb namelijk een idee

en volgens mij is het haalbaar met infinity synthmaker en synthedit

dus als iemand mij met een basis schema van infinity kan geven

of een link met een wiki/tutorial die wel werkt

bij voorbaat dank

p.s.

ik snap dat ik niet in een nacht een supersynth bouw

maar ik heb wel 2 jaar de tijd om te leren hoe ik alles moet doen

het heeft gewoon heel mijn intresse gewekt

ik will nu alle modulaire synthesizer programmas

heb dankzij een discusie op de forum al een aantal sites meer

dus het gaat de goede kant in

p.s. 2

de enter tussen de zinnen is denk ik minder iritant dan mn andere gewoonte

na iedere zin lol zeggen

lol

https://www.synthforum.nl/forums/images/smilies/koning.gif
:kroon:

Als je met modulaire omgevingen gaat werken lijkt het me makkelijk als je tenminste weet hoe een synthesizer in elkaar steekt.

Afhankelijk van welke omgeving je gebruikt krijg je een aantal building blocks die ook weer afhankelijk van de omgeving die je gebruikt op een bepaald niveau kunnen zitten.

Wat mij wenselijk lijkt is dat je op het niveau van componenten (Oscillatoren, VCA, VCF, Envelopes etc) begrijpt hoe een synth werkt en dus ook meteen hoe je zelf een synth kunt bouwen.

Zodra je dit naadloos weet kun je vrij makkelijke gaan experimenteren met complexere schakelingen.

lees anders de opbouw van andere .ovs die je goed vind klinken en denk na. doe er zo twee of drie en als je het snapt kan je best zelf beginnen knutselen. bovendien is er een boel prefab dat je gewoon kan doorlussen. als je dan goed naar de layout kijkt van simpele synths met vooral alles duidelijk aanwezig valt dat allemaal super mee. btw eigenlijk is op een paar uur een redelijk resultaat te krijgen. vooral niet vergeten tussenstappen te saven en telkens een andere naam gebruiken zodat je kan terugvallen op iets vroegers indien nodig. Een mapje per project is eigenlijk wel het minimum. succes en laat je niet te snel afleiden of ontmoedigen. bij mij nam het weliswaar 3 dagen eer ik begon te snopen wat er stond maar nadien dacht ik ah, juist... bovendien leerde ik door bestuderen van schemas veel bij wat ik nooit dacht ooit interesse in te krijgen. focus vooral eerst op je beoogde doel, daarna op het rudimentair ontwerp en ga nadien door onderbreken en tussenplaatsen voort naar een uiteindelijk ontwerp. nooit ineens alles erin willen proppen dat lukte mij niet. Oh en een ding is heeeeeel belangrijk. misschien het belangrijkste nog: hou overzicht

Als je met modulaire omgevingen gaat werken lijkt het me makkelijk als je tenminste weet hoe een synthesizer in elkaar steekt.

Afhankelijk van welke omgeving je gebruikt krijg je een aantal building blocks die ook weer afhankelijk van de omgeving die je gebruikt op een bepaald niveau kunnen zitten.

Wat mij wenselijk lijkt is dat je op het niveau van componenten (Oscillatoren, VCA, VCF, Envelopes etc) begrijpt hoe een synth werkt en dus ook meteen hoe je zelf een synth kunt bouwen.

Zodra je dit naadloos weet kun je vrij makkelijke gaan experimenteren met complexere schakelingen.

inderdaad. ik ging er echter van uit dat dit voor al degenen die hier komen reeds grijze materie is geworden. => presomptuous cocky bullshit zoals ik dus al van mezelf gewoon ben, en onderwijl een deel van jullie ook al. uw opmerking doet mezelf weerom inzien dat niet iedereen twee treden tegelijk neemt.

Om je een idee te geven wat je met synthedit kunt doen: www.meesha.nl/vst Ik heb ongeveer een half jaar gedaan om synthedit te leren en deze VST's te bouwen.

Als je hulp nodig hebt kan ik je misschien wel helpen met wat dingetjes....

kon je daarvoor reeds normale computerprogrammatie? ik namelijk wel. dat maakte synthedit eigenlijk meer voorkomen als click and drag. wat wel leuk is is jouw vormgeving en zo. ik wou dat ik zo goed/snel kon fotosoepen. ik ben niet gewend om pixels te plaatsen en dan de laag erbovenop enz enz... tis niet mijn ding.
maar je gaat voor erg mooie en degelijke opbouw; netjes van je. ikzelf doe liever dan nabouwen en dingen die erop lijken dingen zoals terugrouten van signalen met bleedfilters en denormals zodat je de goorste geluiden kan maken zonder dat synthedit clip kraak plof doet

edit: ik denk dat ik mezelf eens met deze syntmaker ga bezighouden. het houdt meer steek in mijn oren dan synthedit en in mijn brein dan maxmsp.

ik will nu alle modulaire synthesizer programmas

Dit is denk ik wel een kleine fout die je kan maken. Ik zou me beperken tot 1 of 2 programma's om synths mee te gaan ontwerpen. Het gaat vaak om kleine details die een synths goed maken. Imho gaat dat vaak het beste als je met een of twee programma's heel erg goed uit de voeten kan. Veel programma's gebruiken leidt vaak tot dertien in een dozijn dingen.

holla

holla

oi oi oi

thnx voor de feedback

en ik heb nu al wat geprobeerd en weet in ieder geval dat ik nog veel vaker lekker ga pielen met synthmaker

heb namelijk maar meteen een nieuwe pc gekocht

van mijn oude pc kon de cpu het gewoon niet aan

lol

maar nu heb ik gister de wiki tutorial voor de sampler gevolgd en nu kwam ik op het volgende probleem uit

ik weet bij god niet hoe ik da waveplayer aan moet sluiten

lol

weet iemand dat mischien

ok oi oi oi

donfifis

Back