flanger half werkend

ttdom

Stamgast
heb deze flanger, hij klinkt wel vet maar meestal doet ie niks en laat ie t geluid min of meer onveranderd (wat zachter en hoog piepje) door..
hij is dus enigszins kapot..
die blauwe condensators.. kan t daar aan liggen? zijn net balonnetjes.
als ik er geen signaal op zet hoor je af n toe een btje blub blob blob, maar wel heel zacht.. loopt dan op 2 9volt batterijen...
DSC01462.jpg

heb zelf idee dat de ic's wel goed zijn nog als ie t sporadisch effe doet..?..

Die blauwe condensatoren horen er zo uit te zien, het lijkt mij ook iets van een los contactje, of mischien die schakelaar.

nog geen draadjes geprobeerd te friemelen.. het lampje gaat wel consequent aan en uit, maar goed, misschien zit ie direct op de schakelaar..maar dan ga ik er vauit dat de schakelaar an sich wel ok is

ook niet aan trimpots gezeten nog..

als t goed is is dit t schema.. (deze is vox flanger, zou t zelfde moeten zijn als mijn guyatone moving box)
voxschem.jpg

De schakelaar is eigenlijk twee schakelaars in een, een gedeelte schakelt de batterij (en dus ook het lampje), en de andere schakelt het input signaal direct naar de output (uit) of door de flanger (aan). Op het schema zie je de schakelaars verbonden met het stippel lijntje.
Zo te zien kan je dit testen door bij het bovenste gedeelte van de schakelaar (op de foto), dus die met alle drie de polen aangesloten, de twee polen met de gele draadjes kort te sluiten als de led aan staat.
Het is ook altijd belangrijk om monojacks te gebruiken voor de output, het r en s gedeelte van het jack chassis moeten contact maken.

Laatst gewijzigd:
heb m openliggen en wat gefriemel heeft wel invloed op werking.. ga nu denk ik maar eens de contacten van de potmeters opnieuw solderen (smelten en opdrogen) en kijken of dat uitmaakt.. lijkt me dat juist die met eventueel verdraaiende pots de meeste kans op slecht contact hebben

mm dat losse contactjes verhaal en draadjes friemelen lijkt t toch niet helemaal te zijn.. als gezegd, heel soms doet ie het en meestal niet.. misschien een s iemand met meer elektro verstand naar laten kijken.. grr

Back