Windows probleempje

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.

Carels

Jong en Onbezonnen ...
Forumers,

Ik wil graag terug overschakelen op windows XP.
Wegens, betere drivers, betere software ondersteuning, meer ram vrij, ...
Ik heb hier een versie van XP liggen, maar ik krijg ze niet geïnstalleerd.
Bij het installeren krijg ik steeds de melding dat XP geen vaste schijven op mijn PC. Wat doe ik hieraan?
Is er ergens een 'stappenplan' te verkrijgen om te downgraden?

MVG
-- Pieter --

Waarschijnlijk heeft je PC een HD-controller die niet ondersteund werd toen XP uitkwam ... best even op de site van de vendor checken of er een driverdisketje kan gedownload worden. Dan start je terug de installatie en drukt op F6 om de extra drivers te laden.

Als ik jou was zou ik de HD compleet formatteren, schijnt dat XP over vista heen zetten problemen geeft.

zal inderdaad zijn wat bluemutedwisdom zegt.

Waarschijnlijk een of andere SATA driver die ie moet hebben.

Welk moederbord heb je?

Hey,

Bedankt voor de reactie.
Ik heb eens gezocht op het net.

Ik heb een WDC WD1600BEVS harde schijf.
Maar ik vind overal forums die zeggen dat een harde schijf geen drivers nodig heeft. En ik vind er dan ook geen om te downloaden.

Mijn kennis is eerder beperkt dus ik snap wat ik nu moet doen.

Er wordt ook niet gezegd dat de HD een driver nodig heeft maar de CONTROLLER voor de hd, en deze zit op je moederbord.

Zelf heb ik vorig jaar wat problemen gehad met het installeren van XP op een quad core moederbord.
Ik moest dus eerst SP2 integreren in m'n xp installatie cd voordat de install lukte.

De HD die jij noemt is een SATA disk welke nog niet bestonden toen XP uitkwam dus je zal een driver moeten hebben opdat xp de hd ziet.

Hey,

Bedankt voor de info.
Sorry voor de domme antwoorden misschien.
Maar ben nogal een computerleek op dat gebied.

Waar kan ik zo'n HD-driver te pakken krijgen?

MVG
-- Pieter --

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back