filter plugin

nomore

Lintage Vid
hi everybodyy.

Wat zouden de mensen hier voor filter-plugin aanraden?
Moet flexibel zijn lp/hp/bp en nog belangrijker, hij moet makkelijk met een midi-controller (bcr) aan te sturen zijn (voor 'live' tweaking).
Liefst ook wat vintage klinkend (a la moogerfooger)..

In het verleden wel eens ohmboyz dingen uitgeprobeerd, zijn er nog andere alternatieven?

Antares filter VST. Dat raad ik je aan. Maar het kan met zoveel. :okdan:

Liefst hardware. Emu Z-Plane filter! Of wat dacht je van Sherman Filterbank? Dr is zoveel wat ik wil wat dat betreft! 8)

met stip op 1 die van soundtoys als je de nativebundle koopt krijg je er ook nog een paar hele interessante andere plugins bij. met name de cristallizer is erg hip!

IK zou ook gaan voor de fabfilter volcano ...( timeless is ook heel goed ...=tapedelay+filters )
Antares filter is ook goed ...veel modulatierouting ...kvind de filters iets te steriel klinken
Freeware ..kjaerhus classic series
Prosoniq northpole
Een heeel smoothe lp filter ( geen modulation ) = sonalksis tbk filter ( geen freeware )

Ik gebruik de Sonnox Oxford EQ vrij veel en ook de filters van Sonalksis (erg mooi geluid)

met stip op 1 die van soundtoys als je de nativebundle koopt krijg je er ook nog een paar hele interessante andere plugins bij. met name de cristallizer is erg hip!

is dit niet alleen voor mac of protools????

De keuze is reuze!

De keuze is reuze!

Qua filtering vind ik Tone2 Filterbank3 en de Fabfilters echte knallers...
De Fabfilter Simplon is echt goed en vooral goedkoop en gebruiksvriendelijk.
Fabfilter Volcano is wat complexer net als de Filterbank3, maar leveren dan ook weer vaak verassende resultaten op en zijn dieper tweakable. Dat geldt ook voor de multi FX plugitins van CamelAudio:
CamelSpace en CamelPhat.

:okdan: Succes!

Back