Nord Modular G1 editor probleem

neuromancer

Fire, walk with me
Op mijn quad core pc met XP en 4 gig geheugen werkt m'n modular editor niet meer goed.

De ene keer kan je er even in werken voordat ie eruit knalt de andere keer knalt ie er gelijk uit als je een patch opent.
Daarbij blijft de editor wel zichtbaar in de proces lijst van windows en verdwijnt ie hier pas uit als de usb midi interface even losgehaald wordt.

Win98 compatibiliteits mode aan of uit zetten maakt geen verschil.

Op mijn P4 xp machine heb ik dit probleem nooit gehad maar ik heb er eigenlijk weinig zin in om de modular editor op een andere PC te moeten gaan draaien hoewel het daar nu wel naar uitziet.

Wie o wie weet hier een oplossing voor?

Als je er mee wilt werken, er is een Java-programma wat de editor kan vervangen. Nomad heet het geloof ik,

http://nmedit.sourceforge.net/

Dit is het, mss is het bruikbaar

EDIT:: kom er net achter dat er voor OS X een andere versie is dan die multiple platform java versie. Weet niet of die er al lang was, maar zie hem voor het eerst. Die OS X versie roeleert echt. Heb hem er net 20 minuten op staan en ben er nu al meer tevreden over als die beta die clavia zelf heeft uitgebracht. Deze heeft bij mij nog al es kuren, dan moet ik telkens opnieuw connecten met de synth enzow... Vet vet vet

Laatst gewijzigd:
Heb je ook op andere sites gezocht of bij Clavia zelf? Misschien zijn er meer mensen met hetzelfde probleem. Ik ben wel geinteresseerd in de oorzaak in elk geval, want ik overweeg zelf ook aanschaf van een (Micro) Modular en draai een Quad Core PC met Vista.

Als je er mee wilt werken, er is een Java-programma wat de editor kan vervangen. Nomad heet het geloof ik,

http://nmedit.sourceforge.net/

Dit is het, mss is het bruikbaar

Net even het filmpje van die editor bekeken. Dat ziet er veelbelovend uit! Heeft een aantal handige opties, die de officiele editor niet heeft. Voor het feit dat je delen van een patch als "macro" kunt opslaan en invoegen in een patch is sterk. Ook het kunnen veranderen van een ingevoegde module naar een andere module uit dezelfde groep zonder de eerste module te moeten verwijderen is iets wat in de G2 software al wel standaard kan, maar in de G1 software niet. Misschien maar eens gaan proberen....

Vooralsnog heb draai ik de editor maar op m'n andere machine...zonder problemen

Gebruik je dezelfde MIDI interface en kabels op beide PCs? Had ooit eens problemen wanneer ik 2 MIDI kabels van verschillende lengte gebruikte...

Zelfde kabels als die ik al sinds jaar en dag ervoor gebruik alleen een andere midi interface.
Hij zat aangesloten op een MidiSport 2x2 (waar ie in het verleden ook zonder problemen aan hing)

Het is ook geen midi probleem maar een software probleem...
Mogelijk dat de editor niet met 4 cpu's overweg kan of niet met 4 gig RAM...daar lijkt het meer op.

Had je die Nomad nu al geprobeerd? Zo ja, werkte dat wel? en vind je het een fijne editor? De OS X versie is echt de bom, dus echt de moeite waard om uit te checken in ieder geval.

Ik heb die nomad niet geprobeerd omdat ik eigenlijk gewoon de modular editor wil gebruiken zonder problemen.
In het verleden ging dit ook dus zou dat nu ook zo moeten zijn.

Een ander programma gebruiken is in mijn ogen niet echt een oplossing voor het daadwerkelijke probleem.

Ik snap je punt, alleen de modular editor is gemaakt ten tijde van windhoos 95 geloof ik (of os9 voor de mac). Ze hebben hem wel geupdate, maar imo is de editor redelijk achterhaald, en ben ik er blij mee dat een andere editor hetzelfde truckje kan. Hij doet niets onder voor die van clavia, en de os x versie heeft zelfs meer functies, dus vandaar.

Dat de clavia editor niet werkt kan volgensmij liggen aan de nieuwe hardware, dus je kan er idd ook voor kiezen om een andere pc ernaast te houden, als je die ruimte hebt. (heb zelf ook nog een oude windows pc waar ik een aantal tools op draai die niet voor osx zijn uitgebracht)

Het is ook geen midi probleem maar een software probleem...
Mogelijk dat de editor niet met 4 cpu's overweg kan of niet met 4 gig RAM...daar lijkt het meer op.

Als het programma niet omkan met > 4 GB ram, daar is weinig zinvol aan te doen.

Je kan de editor wel op 1 core draaien, door de affiniteit van het proces in te stellen (in ALT+CTRL+DEL, processen en rechts op het proces klikken).
Misschien helpt dat.

Eigenlijk vermoed ik dat het eerder in de hoeveelheid geheugen zit.
De andere pc heeft dan wel geen meerdere cores maar wel hyperthreading dus in taakbeheer zie je 2 cpu's.

Back