Yamaha MM6 of Motif ES ?

Dj_Tommeken

Stamgast
Heey iedereen,

Ik wil een nieuwe piano kopen maar, ik zit nogal te twijfelen tussen de mm6 of de motif es...
Graag jullie advies...

Groetjes,
Tom

(Ik zou de XS willen kopen, maar die is nogal duur en heb onlangs al nieuwe spullen gekocht dus dat komt er wrs niet van...)

Eh, niet vergelijkbaar. De ES is stukken beter als de MM.

De es dan maar ^^

'K zou toch de XS maar ja ... Het is de prijs e ;{

Mwa, in de ES kun je tenminste expansionboards duwen.

Is anders een S90ES geen beter idee? Lijkt me dat je met Logic Pro niet echt veel hebt aan die on-board sequencer van de Motif, en daar zit tenminste een toetsenbord op wat meer op een piano lijkt.

Is anders een S90ES geen beter idee? Lijkt me dat je met Logic Pro niet echt veel hebt aan die on-board sequencer van de Motif, en daar zit tenminste een toetsenbord op wat meer op een piano lijkt.

Sja, die is maar net goedkoper dan de XS, dus qua prijs sluit dat niet echt aan denk ik.

(Wel een hele fijne synth/stagepiano trouwens, de S90ES).

ja mss wel , maar het is ook voor beetje live gebruik mss is die sequencer dan wel beter als die erin zit.

Is er veel verschil tussen de MO6 en de motif es ??...

Laatst gewijzigd:
ja mss wel , maar het is ook voor beetje live gebruik mss is die sequencer dan wel beter als die erin zit.

Is er veel verschil tussen de MO6 en de motif es ??...

...

Ja; vergelijk een beetje met het verschil tussen een Korg Triton en een Triton LE. 1 insert effect, minder polyfonie, toetsenbord is niet van dezelfde kwaliteit, geen sampler ingebouwd, niet zoveel uitgangen/uitbreidingsmogelijkheden, etc.

Ja, die MM6 is wel een heel stuk minder dan de ES. Als ik jou was zou ik echt even naar de MO6 kijken. Zit net weer tussen de MM6 en ES6 in. Heeft geen sampler, maar wel een sequenser en de sound-engine is dezelfde als de ES. Als je meer opzoek bent naar de piano feel, kan ik je de MO8 aanraden. (spam: Heb hem eventueel te koop voor 1300 euro (nog geen jaar oud))

Ja, die MM6 is wel een heel stuk minder dan de ES. Als ik jou was zou ik echt even naar de MO6 kijken. Zit net weer tussen de MM6 en ES6 in. Heeft geen sampler, maar wel een sequenser en de sound-engine is dezelfde als de ES. Als je meer opzoek bent naar de piano feel, kan ik je de MO8 aanraden. (spam: Heb hem eventueel te koop voor 1300 euro (nog geen jaar oud))

Heb op internet gezocht en heb een xs6 te pakke gekregen... Dus jha :)

de MM klinkt als een casio.. budget ding, niet yamaha waardig wat mij betreft. volgens mij ook geen motif engine

ik zou zeker voor een (2e handse) Motif es gaan

de MM klinkt als een casio.. budget ding, niet yamaha waardig wat mij betreft. volgens mij ook geen motif engine

ik zou zeker voor een (2e handse) Motif es gaan

Heb 2de hands motif xs 6 gekocht :) lekker speeltje :D

verstandige keuze :W

Back