RM1X & Battery 3

reignofchaos

Totale wanorde!
:kroon: Is het mogelijk om vanuit de RM1X Battery 3 te besturen?
Dus dat me kick op patroon C1 afspeelt... (Voorbeeld)

Thank you! :L

Zo niet btw... is het dan wel mogelijk met een Electribe ESX?

De drumkits in Battery werken ongeveer hetzelfde zoals die op de RM1x; als de RM1x een MIDI-noot uitstuurt en Battery krijgt die binnen, dan speelt Battery een sample af. Voor een hihat heeft de RM1x weer een andere noot op hetzelfde kanaal, en Battery kan daar dan ook op reageren. Dat heeft niks met het apparaat te doen, maar gewoon met MIDI, en zowel de ESX als de RM1x zouden dat moeten kunnen.

Maarreh, wat heb je al geprobeerd? Begin eens met 't ding aan te sluiten en kijk of je door op de pads te drukken al een paar geluidjes uit Battery krijgt.

Hartstikke bedankt voor je antwoord.
Ik weet hoe battery werkt off course.
Maar ik wil graag een RM1X gaan kopen, daarom wou ik graag
weten of RM1X ook gewoon met midi noten werkte.

Maar wel dus... Dus dan ga ik er 1 aanschaffen!

Lijkt me logisch, met die MIDI-plugjes achterop ;). (en je had ook al een USB MIDI interface?)

Maareh, je hebt ook een ESX, of was je aan 't overwegen die als alternatief te pakken? Want als je de geluiden van Battery wil gebruiken - dat zijn gewoon .wav files, die kun je dan gelijk in de ESX mikken en dan ben je ook al klaar.

Heb wel een midi interface-je van tapco.
Geen ESX... Zit te twijfelen of ik gewoon in me huis, tuin en keuken
studiotje wil werken of ook buitenshuis.

Anders is een ESX ook interessant natuurlijk!

Ik gebruik de Korg ERII ook wel eens om battery mee aan te sturen. Werkt prima hoor. Moet dus met de door jou genoemde apparaten ook gewoon werken via midi.

Grappig, zo bouwde ik in het verleden ook wel beats, met Battery en de MC-505, lekker op het gehoor en met de arpeggiator van de Roland voor complexere dingetjes. Werkt prima hoor.

Dank je wel allemaal...
Ja Bombario normaal hoort het andersom geloof ik.
RM1X om hardware te sequencen etc... Maar ik haat
software sequencers!

Ik ga voor een RM1X!

Back