gezocht : drumtraks eproms + random knobs

Status
Please reply by conversation.
buttons

buttons

alright - met plezier :

( om niets over te slaan zet ik het even op een rijtje )

* open up de drumtraks ( wist je al )

* de "kleine" vierkantje knopjes kan je eraf halen als je ze voorzichtig aan de linkerkant naar boven trekt ( don't worry - ze zitten niet zo vast )

* dan neem je een stanley-mes / cutter / scalpel / scheermesje en schraap je ( door de scherpe kant van het mes loodrecht te zetten ) langzaam en gelijkmatig ( niet schillen, schrapen ) enkele laagjes plastic van de de bovenste zijkant en onderste zijkant van het knopje

* ter oriëntatie : de knopjes hebben op de linker en rechter zijkant een bijna onmerkbare inspringen. daar blijf je gerust af. het haperen heeft vooral met up en down te maken

* dan haal je de witte plug uit de houder van de knop die je net verwijderde ( je kan die witte plug vanboven samenknijpen en dan springt ie eruit )

* kuis dat allemaal flink af (met een oorstaafje in de houder van die witte plug wrijven bvb )

* gebruik dan een plastic- en rubber-vriendelijke olie / vet / teflon als het maar niet te lopend is om die witte plug lichtjes in te smeren, same goes vor de zijkanten van de zwarte knop en dan stop je alles terug

* moest ie toch nog haperen : iets meer plastic afschrapen

cheers,
Jan

:mega:

Hartstikke bedankt voor de heldere en gedetailleerde uitleg!

Ga ik dit weekend proberen. Wordt meteen mijn eerste poging zelf zoiets te gaan fiksen. Kan ik die "plastic- en rubber-vriendelijke olie / vet / teflon" vinden bij bijvoorbeeld een elektronica onderdelen zaak denk je?

:mexico:

Top. Daar ga ik morgen dan eens naar op zoek, slijp daarna m'n mes en dan... aan't werk!

even eraf peuteren met een klein schroevendraaiertje, veertje meteen schoonmaken en een heel klein beetje kranenvet op het dopje, waar het over het andere deel van de schakelaar schuift. paar keer heen en weer en heel lang (tot nu toe nooit) geen last meer.

bam

bam

bedankt voor een fijn werkende 0.5 drumtraks OS Neuromancer. ik ben net terug van weggeweest en heb het dadelijk geprobeerd. en yes. maxmsp is rocking it.

bedankt allemaal.

:slotje:
:verkoght:

Ik heb inderdaad een prommer...die ik eerder dit jaar heb aangeschaft om zelf geluiden voor de drumtraks te kunnen maken.

De IBAN en BIC codes komen via pb...
Verzenden gaat dinsdag worden daar ik eerder niet in de gelegenheid ben....feestdagen alhier in nederland

is dat makelijk - duur neuromancer zelf sound maken en op eprom weg schryven gelooft niet egt toch
kheb in mn buurt aardig wat amchines waar bv best ander sounds in kunne mxr 185-drumulator ...

linkje naar evt verkoop punten ....prommers ¨ob prommer ken ik maar er zijn der vast meer
velleman ...===
cu
leuk dit ! :okdan::okdan:

Status
Please reply by conversation.
Back