Laptop voor muziekproductie vista-compatibel

Cyber_MSD

Think in soundwaves
Ik hoop dat dit de goeie thread is hiervoor.
Ik ben op zoek naar een krachtige laptop (budget ongeveer 1200 euro).
Ik heb momenteel een Fujitsu-Siemens Amilo 2528 in bruikleen maar ik slaag er niet in om XP erop te installeren, hd/raid-drivers ontbreken op de XP installatie cd. Waarvoor heb ik de laptop nodig: ik moet veel samplebased VSTi kunnen runnen: Spectrasonics, Ivory, Quantum Leap RA, Nexus,...
Voor Ivory wil ik de volle polyfonie kunnen benutten zonder dat er tonen wegvallen of dat ie gaat kraken.

Groeten,
Michiel

Misschien eerst een CD proberen van winXP mèt Raid/HD controllers? Welke XP probeer je? Pro, Home, Coorporate, Media...

Bericht door een moderator:
Verplaatst naar juiste forum. Overigens zijn vragen over installeren van Windows e.d. meer iets voor www.tweakers.net

pro en mediacenter met SP2
Ik had RA al getest op vista maar was vrij krakerig en onstabiel.
Zal dat in xp dan beter zijn of ligt het aan de laptop?
specs:
Dual core 2.10 Ghz, 3 gb ram
En nu nog extra vraag: ben ik beter uit met een goeie desktop pc?

bij meerdere laptops met vista krijg je een melding dat hdd niet gevonden kan worden, hier is wel een oplossing voor maar dan zou je tweakers ff moeten checken. Ik weet dat dit probleem voorkomt bij o.a. acer en toshiba. Of het op xp ook krakerig is weet ik zo niet maar zou goed kunnen. Misschien niet meer als in NL de eerste servicepack voor consumenten uit is..? En je laatste vraag..uhm..Als je live gaat optreden is een laptop wel handig wanneer je veel met soft werkt maar een laptop met dezelfde specs als een gewone pc zou geen verschil moeten uitmaken.
Een goede configuratie en goede geluidskaart doen wonderen..

Misschien niet meer als in NL de eerste servicepack voor consumenten uit is..?

Welk SP doel je op? Vista SP1 is al uit, ook voor consumenten. Hij staat alleen nog niet in de auto-update, maar als je een handmatige update draait krijg je 'm gewoon. Ik heb 'm denk al een week of twee op mijn huis-tuin-en-keuken Vista Home laptop staan. Die gebruik ik overigens niet voor audio, dus geen gebruikerservaringen van deze kant.

En XP SP3 is er nog niet dacht ik, maar dat is ook niet het "eerste servicepack".

als je raid drivers wil installeren moet je tijdens dat de installatie van windows opstart op F6 drukken, geloof dat ie dan vraagt of je scsi of andere aparaten heb ofzoiets..

dit moet je namelijk altijd eerst installeren voordat je verder gaat anders wordt je hdd idd niet gevonden (goed opletten onderin de balk en op tijd f6)
als t goed is heb je de drivers dus op floppy of anders ff van t net plukken en op floppy zetten

voor mooie notebooks zou ik verder eens op www.xodd.nl of http://www.one.de/shop/index.php kijken

Voor een muziek laptop zou ik naar de betere muziekwinkel gaan waar ze echt expertise op dat gebied hebben.

@etaoin: doelde op vista ja en dat nl sp2 inmiddels uit is wist ik niet aangezien ik ook 10x liever xp heb.
@resonance: f6 werkt niet altijd helaas

Het zou gewoon moeten werken hoor, tis geen truukje maar een optie die je krijgt..

windows zegt zelf dat je op dat moment op f6 moet drukken en t heeft bij mij iig altijd gewerkt (wel op tijd drukken dus) :)

nah volgens mij kunnen ze dat uitzetten vanaf de fabrikant ofzo, geprobeerd bij een laptop van acer en kwam geen optie voor f6 naar voren, paar uur vanalles geprobeerd, dus ook zonder dat die optie naar voren kwam f6 indrukken maar geen resultaat. Op tweakers heb ik er ook iets over gelezen toen, maarja lekker belangrijk :p

pro en mediacenter met SP2
specs:
Dual core 2.10 Ghz, 3 gb ram
En nu nog extra vraag: ben ik beter uit met een goeie desktop pc?

Tuurlijk!
Voor 1200EUR heb je een dikke quadcore met grotere en snellere HD's, een leuk setje LCD's, vaak meer USB/FW aansluitingen, etc etc.

Het is natuurlijk minder mobiel...

ik heb hetzelfde probleem met een m'n vanmorgen gekochte sony laptop. (hdd kan niet gevonden worden). iemand daar ervaringen mee? met het installeren van XP???

stond xp er al op of probeer je er nu een andere windows versie op te zetten? welke versie van xp en is t een retail versie?

eerder genoemde tips van andere ook geen succes? welke sony laptop is t precies? ik zou iig ff beginnen met in je bios te kijken of hier je instellingen voor je hdd goed staan

Back