[OB12] Kraakt door LFO's??

Ik heb vanavond een Oberheim OB12 beluistered.

Ik begon met het instellen van een zuiveren zaagtand, omdat ik met een basisgeluid wilde beginnen. Klonk prima. Verder was alles uit, dus geen chorus, geen eq, geen filters.
Daarna stelde ik een LFO in die de freq van DCO1 ging moduleren. Toen begon er direct vanalles te kraken. Dus, na iedere cycle van de LFO hoorde je een soort digitale piep, lijkt een beetje op het gekraak van een modem. Als je de lfo op zijn snelste stand zette dan hoorde je eigenlijk alleen nog maar een metaalachtige toon.

Op die manier is de OB12 natuurlijk totaal onbruikbaar. Hebben alle OB12's dit manco, of was er alleen iets mis met deze? Want als ze het allemaal hebben, dan ga ik maar op zoek naar een andere synth. (hij had overigens de laaste Rom-versies e.d.)

Re: [OB12] Kraakt door LFO's??

Origineel geplaatst door Solid_Snake
Ik heb vanavond een Oberheim OB12 beluistered.

Ik begon met het instellen van een zuiveren zaagtand, omdat ik met een basisgeluid wilde beginnen. Klonk prima. Verder was alles uit, dus geen chorus, geen eq, geen filters.
Daarna stelde ik een LFO in die de freq van DCO1 ging moduleren. Toen begon er direct vanalles te kraken. Dus, na iedere cycle van de LFO hoorde je een soort digitale piep, lijkt een beetje op het gekraak van een modem. Als je de lfo op zijn snelste stand zette dan hoorde je eigenlijk alleen nog maar een metaalachtige toon.

Op die manier is de OB12 natuurlijk totaal onbruikbaar. Hebben alle OB12's dit manco, of was er alleen iets mis met deze? Want als ze het allemaal hebben, dan ga ik maar op zoek naar een andere synth. (hij had overigens de laaste Rom-versies e.d.)

nou ik weet niet hoe snel de lfo van de ob zijn maar wat je zo verteld lijkt me een soort van fm. maar het hoort niet lijkt me. trouwens ik hoor vaker van mensen met problemen met hun ob: van arpeggios die niet willen syncen, tot toetsen die er in een mee op houden en dit alles software matig is.

Als de OB12 zich niet gedraagt zoals je verwacht dan kun je twee dingen doen. Een ander kopen of van dit nadeel een voordeel maken omdat andere synths zo niet werken en je zo unieke geluiden en effecten kunt creeren. Het is jouw feestje...........

ob ......

ob ......

Euh..... ik heb er sinds een paar dagen 1 staan ..... maar volgens mij doet hij het probleemloos, behalve wat je zegt over die lfo....
Maar die van mij is binnen een paar weken te koop...

OB 12

OB 12

Jaja ik heb er ook mee gespeeld!! Niet echt mijn bak , klinkt erg digitaal , ik gebruik ook een JX 8p daar ruisen de LFO's ook maar dan niet digitaal. !

OB12

OB12

Kijk daar zeg je wat.. JX8p... heb hem al jaren... en klinkt gewoon veel beter..
Ik weet niet... maar OB was dat niet dat maandverband en tampons merk?
:D

Dit is echt de laatste keer dat ik het zeg de OB12 is de meest onderschatte nieuwe synth die er is en bedenk dat ik alhoewel ik geen jx8p heb wel twee jx10's plus pg800 heb staan (dus eigenlijk 4 jx8p!!!!!!!!!!!!!!!!!!!).

Back