VSTi based on the Virus* TI hardware synthesizer

Nucleus SoundLab has announced Viral Outbreak, a new soundware product based on the sounds of the Virus TI hardware synthesizer.

Nearly 3.5GB of multisamples comprising 180+ soundsets.
Sampled at 32-bit 96khz quality! For resource efficiency, then carefully downsampled to 24-bit 48khz.

http://www.nucleus-soundlab.com/viraloutbreak.htm

mm..lijkt meer op een gesampelde virus ipv een vstinstrument..

is het ook en hij klinkt nog bagger ook vind ik

Het is dan ook een rompler, wordt duidelijk aangegeven dat ze de TI gesampeld hebben en bullshit dat hij bagger klinkt!

ik heb Viral Outbreak al een maandje of 2 en het ding klinkt fantastisch. Zeer geschikt als stapel object op de C, JP en andere synths. Ik maak er veel soundscapes mee en haal er veel percussie achtige dingen uit

De echte vraag is waarom je dit zou kopen? Virus Ti sound voor minder geld oid?

Het lijkt er in ieder geval op dat er veel gebruik wordt gemaakt van de fx van reason enzo om tot de sounds te komen. Valt dit nog enigszins te editten of zit je echt vast aan die begin sounds?

Want het lijkt mij een weinig inspirerend product t.o.v. de Virus Ti zelf.

Ach de meeste mensen die een Ti kopen zijn ook gewoon presethoeren voor het grootste deel. Het is gewoon demotiverend om al die duizenden gelikte professionele patches te horen en dan toch in plaats van daar doorheen te gaan scrollen en iets te zoeken wat in de buurt komt iets helemaal van scratch te gaan bouwen.

Beetje aanpassen in een bestaande patch dat gebeurt vast nog wel, maar ik vermoed dat een groot deel niet kan wachten tot er weer een nieuwe met een shitload aan nieuwe geluiden uit komt.

100 eurie voor dit of 2k voor een TI (1k voor een snow).
Niet hetzelfde maar ook bruikbaar.

WHAT IS THE FRIGGING PROBLEM!?!?!?

in dit ding zijn ook geen presets van de Ti gesampled maar wavevorms, op basis van die waveforms zijn door verschillende mensen verdomd goedklinkende presets gemaakt.

En voor de puristen zit er nog een shitload aan waveforms bij om zelf geluiden te maken.... de Wusik engine gebruikt echt weinig cpu en het is een prima vst om in te zetten in diverse soorten producties, zeker voor die paar euro wat het ding kost.

Heb eens even zitten luisteren...Sluit me aan bij Batteraaf. Leuk om te stapelen. Klinkt niet slecht hoor!!

Klinkt zeker niet slecht. Het is natuurlijk geen TI, kan je niet vergelijken en dat wordt er ook duidelijk bijgezegd.
Maar voor die prijs (€ 60-65 naargelang de wisselkoers) zou ik zeggen, leuk om bij de collectie te hebben! En nog een grote plus is dat het ding echt bijna geen cpu vreet, altijd handig :).

Back