korte [review] Kenton Control Freak

Roonan

Lang lid
Ik heb sinds 2 weken een Kenton Control freak om mijn RS7000 aan te vullen (zowel live als thuis)
Gekocht van het geld van de 505 :)
Wel een beetje prijzig maar het is een hele goede sliderbak.
Ik heb wat gexperimenteerd met de learnfunctie en deze werkt echt heel goed.
Hij kan zelfs sysex learnen, je moet dan soms wel zelf wat zaken aanpassen maar bijna alles is mogelijk.

De kwailteit is zeer hoog te noemen, zo'n beetje bomproef zullen we maar zeggen.
Het is echt leuk om te merken dat je apparatuur meer waarde krijgt dmv zo'n sliderbak.
Alles is veel toegankelijker en je kunt dus ook meerdere kanalen door elkaar bedienen, alle combinaties zijn mogelijk.
Je kunt zelfs meerdere functies aan een slider of knop hangen.
Toepassingen zijn eindeloos eigenlijk.

Conclusie: Ben dus zeer tevreden, wel een beetje duur maar dan krijg je ook alle mogelijkheden die je wilt.

Spec's : http://www.kentonuk.com/productspecs/cfrkintro.html

Attachments

• kenton_cf.jpg
    kenton_cf.jpg
    8 KB · Bekeken: 88
Hoeveel kost dat ongeveer dan? Want ik ben ook op zoek naar zo'n soort ding...
En hoeveel kost die standaard versie met 8 schuiven

coool dank voor uw revieuw :)

maar ik ga denk ik toch maar niet voor een controlfreak.

Origineel geplaatst door RoelRoel
Hoeveel kost dat ongeveer dan? Want ik ben ook op zoek naar zo'n soort ding...
En hoeveel kost die standaard versie met 8 schuiven

Die 16 slider versie was 540,- Euro (is dus echt niet goedkoop als ik het zo nalees)
De 8 slider versie weet ik niet. ik heb hem bij Verspui in Rotterdam vandaan, die is volgens de Kenton site een officiele distributeur.(kon voor de rest nergens een exemplaar vinden)

Het blijft een hoop geld maar bedenk wel dat er altijd wel een toepassing voor is in je studio, ook voor software, plugins etc. Blijft dus altijd waardevast.

Er is natuurlijk ook een goedkoper alternatief de Philip Rees C16
Die is alleen niet zo programmeerbaar als de Kenton en heeft ook maar 2 user programs. (de Kenton 64)

Grt. Ronald.

kenton heeft ook nog wat andere modellen....

Olaf

Re: voor 130 euro meer

Re: voor 130 euro meer

Origineel geplaatst door ><i
koop je een regelwerk van doepfer.... ook zeker niet te versmaden denk ik zo.

...En die heeft ook zo'n lekkere stepsequencer erin zitten, plus een stuk of 8(ongebufferde weliswaar, maar je kan niet alles hebben) cv/gate outs... lekkerrrr 8D

Re: Re: voor 130 euro meer

Re: Re: voor 130 euro meer

Origineel geplaatst door marten
...En die heeft ook zo'n lekkere stepsequencer erin zitten, plus een stuk of 8(ongebufferde weliswaar, maar je kan niet alles hebben) cv/gate outs... lekkerrrr 8D

Klopt, ik heb die regelwerk ook bekeken.
Maar het formaat vond ik ook belangrijk, Live is het altijd schipperen met de ruimte.....
En tevens heb ik ook niets aan die stepsequencer, is not my cup of tea.

Maarre voor de rest ziet ie er wel veel geiler uit die Doepfer, zelfs ook met blauwe leds te verkrijgen (wel weer wat duurder)

Grt. Ronald.

Attachments

• rw.jpg
    rw.jpg
    29,3 KB · Bekeken: 87
Back