fruity met hardware synt

Jenzzen

Ingeburgerd
we hebben fruity ingesteld met een roland sh 201 synthesizer.
als je op de roland speelt ontvand fruity netjes de noten.maar nu willen we de noten terug sturen naar de synt en dan ontvangt hij de noten niet.
de midi kanalen zijn gelijk ingesteld met de roland en de midi out tool van fruity
echter doen dus iets verkeerd maar we weten niet wat
misschien iets met de poort instelling??

oke hij doet t nou alleen hoor ik alleen t geluid van mn roland in fruity als mn roland aan staat en kan daarom niet t geluid wat uit mn roland komt op mp3 zetten!!kan iemand mij daar mee helpen??
gr wim

ehmmm, je begrijpt het verschil tussen midi en audio?

Als ik het verhaal zo lees gebruik je als je de SH aan hebt staan de SH als geluidsbron. Maar dan specifiek door de mididata die je via FL laat afspelen. Om dit geluid te kunnen converteren naar een MP3 zul je het eerst überhaupt op moeten nemen als audio en niet als midi. Dit zou je kunnen doen via Edison (Wave-recorder binnen FL). Volgens mij heeft FL 8 inmiddels ook een mogelijkheid om direct audio op te nemen.

Succes!

oke hij doet t nou alleen hoor ik alleen t geluid van mn roland in fruity als mn roland aan staat en kan daarom niet t geluid wat uit mn roland komt op mp3 zetten!!kan iemand mij daar mee helpen??
gr wim

fruity rendert inderdaad geen inkomende audio signalen, dus eerst je sh201 op een spoor recorden, en dan renderen.

Back