Het ''Oooh!!'' sampletje

Deze?

Attachments

• Ooohh.wav
    210,7 KB · Bekeken: 126
(Ik probeer juist iets anders op sample cd's te vinden dan die oooooh en
yeahs en funky drop the beat alright masterblaster hit it waar ze vol mee staan.)

Mischien is de opper-OOOh van Yello een idee:eureka:

(Ik probeer juist iets anders op sample cd's te vinden dan die oooooh en
yeahs en funky drop the beat alright masterblaster hit it waar ze vol mee staan.)

Mischien is de opper-OOOh van Yello een idee:eureka:

Was dat niet "Oh yeah" ?

HOe heet dat jaren 80 nummer ook alweer met zo'n yello achtige trompet en dan YEAH.. ta ta ta ta ta er zong geloof ik ook nog een vrouw in (featuring nogwat...)?

HOe heet dat jaren 80 nummer ook alweer met zo'n yello achtige trompet en dan YEAH.. ta ta ta ta ta er zong geloof ik ook nog een vrouw in (featuring nogwat...)?

Guru Josh :D

oh yeah je hebt gelijk,

wat een vreemde muziek was dat eigenlijk, nooit meer iets van gehoord ook.

was dat niet gemaakt door een of andere obscure miljonair?

http://www.youtube.com/watch?v=8Q7FFjUpVLg

Geweldig, helemaal vergeten dat yello ook nog wel leuke zooi maakte (schopt vast tegen het zere been van menig liefhebber aan :D )

Misschien dat ik iets gemist heb..

maar ik heb naar t voorbeeldje van de topicstarter geluisterd en volgens mij bedoelt ie helemaal niet van die ooh en aah screams, maar gewoon simpel weg een ooh/aah choir ..
als ie er nu bij had gezegd dat t m choirs gaat was t volgens mij een stuk duidelijker.. tenzij ik hier zelf de plank volledig mis sla natuurlijk :kimono:

gebruik ff de zoek funktie op titel en dan: Choir

zijn aantal draadjes waar dit onderwerp besproken wordt..

hier onder andere geposte choir geluidjes :)

https://www.synthforum.nl/forums/showthread.php?t=16054

@resonance: ik waardeer altijd jou nuchterheid. :) maar ik kan deze topic nauwlijks nog "serieus" noemen.
Hoezo niet? Wat is er mis met "ooh" samples, behalve dan het feit dat er allerhande lieden zijn die hier van die horse nrs posten in de hoop lollig gevonden te worden...

Nee natuurlijk. dood normale vraag...
Een sample waarvan niemand weet wat hij bedoeld, en dan
ook nog in .wav 32KHz. Tamelijk hilarisch. Temeer als je jezelf
ook nog een semi grappige nickname aanmeet.

dat vraagt inderdaad om serieuze reacties.

Weet iemand de naam van dat ene winkeltje daar in de Randstad en omstreken?
Jeweetwel, waar ze die dingen verkopen.

groeten, Sjaak Fietsbanaan.

Hoezo niet? Wat is er mis met "ooh" samples, behalve dan het feit dat er allerhande lieden zijn die hier van die horse nrs posten in de hoop lollig gevonden te worden...

Allez, 'k zal het proberen goed te maken! 8o)

http://www.sendmefile.com/00628373

Deze link brengt je tot bij een zipfile waarin een E-MU Soundfont V2.x steekt van een "Ooh!"-voice, multisample en gelayerd voor een bereik tussen C2 en B7.
Voordeel is dat deze soundfont kant en klaar is om met een keyboard aan te sturen, ook polyfoon ...
Beter gekend als SF2 file en te openen met een SF2 of SFz sampler, hardware en/of software-player. :okdan:

Alstu!

Laatst gewijzigd:
Nee natuurlijk. dood normale vraag...
Een sample waarvan niemand weet wat hij bedoeld, en dan
ook nog in .wav 32KHz. Tamelijk hilarisch. Temeer als je jezelf
ook nog een semi grappige nickname aanmeet.

dat vraagt inderdaad om serieuze reacties.

Weet iemand de naam van dat ene winkeltje daar in de Randstad en omstreken?
Jeweetwel, waar ze die dingen verkopen.

groeten, Sjaak Fietsbanaan.

Ok. Ik ga verder met plinten schilderen. Eerst ff naar de gamma een plintentrapje halen.

(Ik nam het gegeven Ooh-sample gewoon serieus hoor en schreef meteen ,mischien onbezonnen, mijn associatie daarmee op zonder dat dit de topicvraag beantwoorde, mijn intenties zijn zelfs voor mij niet helemaal duidelijk maar lollig gevonden worden zat er niet bij, hoogstens een nostalgie-aanval.)

ik dacht dat een beetje off-topic wel kon

wat ik on-topic al zei, volgens mij staan juist alle vocal sample cd's juist vol met choirs en oooh/aaah samples en is het moeilijk iets anders te vinden,
of ik heb de verkeerde cd's gekocht.

Wat horse nrs zijn weet ik echt niet:geslaagd:

deins;959080 wat ik on-topic al zei schreef:
Ach wat, bij de éérste sample die ik verstuurde was ik op een oude sample-CD, "Mega Sample Pack", "Double 2CD Pack" voor gebruik bij Windows 95 of 98gaan zoeken achter een Oooh sampletje ...
Ik vond deze wel geslaagd, gezien het hoge Oooh-gehalte en de subtiele gebruikersnaam van de topicstarter ... :D

Het is dus wel degelijk een sample die komt van een comerciële sample-CD ... :dubbel:

Bovendien mag je die sample enkel gebruiken in niet-comerciële toepassingen naar 't schijnt ... :smeris:

Misschien wordt het nog MEGA ook ...

Back