Fatboy Slim gaat gewoon door

Otlen

Lid
Fatboy Slim is dood, lang leve …

Fatboy Slim is niet meer. Na dertien succesvolle jaren heeft de Engelse dj/producer Norman Cook zijn alter ego doodverklaard. Cook gaf wel aan binnenkort met een nieuwe naam te komen.

Met het heengaan van Fatboy Slim komt er een einde aan een muzikaal tijdperk. De alias van Norman Cook stond jarenlang garant voor een funky mix van house, pop en breakbeat. Als Fatboy Slim scoorde hij wereldhits met ‘The rockafeller skank’, ‘Praise you’, ‘Right here, right now’ en ‘Star 69’. In Engeland werd hij extra beroemd door zijn Brighton Beach-optredens, waar wel 250 duizend mensen op af kwamen.

Fatboy Slim is niet de eerste artiestennaam die Norman Cook de deur uit doet. Eerder stopte hij ook al met de namen Beats International (‘Dub be good to me’), Pizzaman (‘Sex on the streets’) en Mighty Dub Katz (‘Magic carpet ride’). Volgens geruchten zou hij onder zijn nog onbekende, nieuwe naam werken aan het album ‘Brighton Port Authority’.

Bron: slamfm.

1e reactie na alleen de topic titel: WTF neeeeee....

2e reactie na het lezen van het bericht: jammer, onder fbs altijd zeer vette tracks uitgebracht.

1e reactie na alleen de topic titel: WTF neeeeee....
Precies dat had ik ook.
2e reactie na het lezen van het bericht: jammer, onder fbs altijd zeer vette tracks uitgebracht.
Ook mee eens. Vind het over het algemeen beter dan bijvoorbeeld daft punk, meer gevarieerd. Een aantal daft punk nrs. zijn echter ook wel vet.

Och, als 'ie weer wat anders gaat doen is het niet zo erg he. Was even bang dat 'ie echt dood was, Benny Neijman style.

Bericht door een moderator:
Ik heb de titel ff aangepast.

Bericht door een moderator:
Ik heb de titel ff aangepast.
Wat is dat nou voor een onzin... zo heet het originele artikel ook... bovendien is Fatboy Slim geen persoon...

:erm:

Laatst gewijzigd:
Fatboy Slim is dood, lang leve …

Fatboy Slim is niet de eerste artiestennaam die Norman Cook de deur uit doet. Eerder stopte hij ook al met de namen Beats International (‘Dub be good to me’), Pizzaman (‘Sex on the streets’) en Mighty Dub Katz (‘Magic carpet ride’). .

Hij was ook Freak Power ('Turn on, tune in, cop out') en voordat ie met dance begon was hij lid van The Housemartins (Caravan of love).

Wat is dat nou voor een onzin... zo heet het originele artikel ook... bovendien is Fatboy Slim geen persoon...

:erm:
refereer dan op zijn minst naar het originele artikel...

Ik vond de Fat Boy Slim producties wel vet, maar ik heb 'Dub be good to me' altijd een ongelovelijke zeikplaat gevonden.

Ik heb 'You've come a long way baby' nog wel ergens liggen, dat vond ik best een goeie plaat.

Jammer, zeker wel een megaheld! Prima muziek gemaakt onder die naam, ben benieuwd naar het toekomstige werk...

't is toch een soort van 2e rangs Moby...(en dan weet je het wel ;p)

't zal vast een hele aardige man zijn verder hoor.

't is toch een soort van 2e rangs Moby...(en dan weet je het wel ;p)
.
Daar ben ik het niet mee eens, ik vind moby helemaal niet altijd zo goed. Bovendien is de styl ook behoorlijk anders. Geen moby cloon iig.

Deze 2 platen vond ik altijd veel beter dan zijn FBS werk...
Dat ken ik trouwens niet goed.

Dus ik kan er niet echt om rouwen :D

Beats International (‘Dub be good to me’)
Mighty Dub Katz (‘Magic carpet ride’)

Back