Wat voor een soort apparatuur

Synthequ

Stamgast
Hallo allemaal ,

Ik ben op zoek naar een soort apperaat welke veelal uit de volgende onderdelen bestaat :
- 8 ingang kanalen jack
- 2 aux uitgangen jack
- per kanaal een afregeling voor hoog midden lage tonen / treble en bass
- volumeregeling per kanaal en of mastervolume
- meerdere opslag plaatsen
- koppeling naar pc (usb / midi through)
- interne grote geheugen of harde schijf (geen floppywerk dus)

Er kan natuurlijk vanaf geweken worden , als het maar een beetje in de buurt komt van het bovenstaande.
Of misschien weet iemand anders een goede combinatie om het bovenstaande te creeeren

Groet ,
John

Laatst gewijzigd:
Je bedoelt gewoon een harddiskrecorder dus? :eureka:

Je bedoelt gewoon een harddiskrecorder dus? :eureka:

Ja zoiets in die trend.
8 kanaals opname (8 bands) welke per kanaal af te regelen is met volume en toonregeling.
Een mengtafel idee dus en welke ook nog eens kan opnemen op een interne harde schijf of welke een grote geheugen heeft en welke 2 aux uitgangen heeft.

Ik wil dus niet meer met een mengtafel met een uitgang naar een geluidskaart.

Welke soort is de meest voor de hand liggend en kan hier zo goed als mogelijk aan voldoen:confused:

Ik ben zelf al een tijdje aan het kijken voor een AW1600
Ik heb nu een TASCAM DP01-FX/CD
Mijn grootse minpunt van de Tascam is het schermpje, zonder verlichting!!

Zelf gebruik ik tot tevredenheid de Akai DPS-16. Nadeel van dit apparaat is dat hij wat luidruchtig is (drive + fan), maar verder is het een heerlijke machine.

Voor mij is een coax sp/dif in en uit noodzakelijk en gek genoeg zit dit op lang niet alle recorders, maar wel op de Akai dus.

Ik heb zelf een yamaha AW4416 waar ik zeer tevreden over ben. Is wat completer dan de nieuwe versies, maar die hebben dan weer wat nieuwe opties en usb aansluiting. Die van mij heeft dan weer 16 faders wat ik wel zo fijn vind!

Minpuntje: Bij mij reageren de faders een beetje raar. Zodra ze geautomatiseerd naar een andere waarde verspringen, kan ik ze ongeveer 2 seconden niet aanpassen, want dan locken ze zichzelf voor een seconde

Back