Goede (2ehands) platenzaken in A*dam??

MonoTron

Initiating Sequence..
Ik ga van het weekend weer eens door de straten van A*dam sjokken. Aangezien dit al een behoorlijke tijd geleden is, zal er wel het een en ander veranderd zijn qua platenzaken. Natuurlijk zitten Boudisque en Black Beat (hoe heet dat nu?) er nog. Ook Distortion zal ik zeker ff binnen lopen.

Ik ben alleen benieuwd of mensen hier nog wat leuke tweedehands zaken weten met electronische muziek?

Groove connection in de st. nicolaasstraat vond ik altijd wel een fijn winkeltje.
(tussen de nieuwendijk en de nieuwezijds voorburgwal)
Is al een paar jaar geleden dat ik er geweest ben, dus weet niet of ze aan 2e hands doen.
Wel de moeite waard om ff langs te waaien. Relaxed sfeertje, en je kan (kon) er tijdens het luisteren gewoon je blowtje roken ;)

Ik ga van het weekend weer eens door de straten van A*dam sjokken. Aangezien dit al een behoorlijke tijd geleden is, zal er wel het een en ander veranderd zijn qua platenzaken. Natuurlijk zitten Boudisque en Black Beat (hoe heet dat nu?) er nog. Ook Distortion zal ik zeker ff binnen lopen.

Ik ben alleen benieuwd of mensen hier nog wat leuke tweedehands zaken weten met electronische muziek?

Je zou zeggen dat dat vanzelfsprekend is inderdaad, maar nee...Boudisque is weg! :verkoght:

Bij Concerto in de Utrechtsestraat hebben ze wel wat staan.

Black Beat:confused: man hoe lang ben je al niet in Amsterdam geweest???
Op de Zeedijk zit Outland Records waar ook een 2e hands bak staat uit de collectie van Dj Jerome en Jefferson.Mijn shoppie:okdan:
Op de Rozengracht zat de Plaatboef tegenwoordig Velvet Music ofzo.
Concerto zoals al eerder gemeldt heeft aardig wat vinyl staan........

Voor de rest is het gedaan met de platenzaken........bedankt mp3:kont:

Black Beat:confused: man hoe lang ben je al niet in Amsterdam geweest???
Op de Zeedijk zit Outland Records waar ook een 2e hands bak staat uit de collectie van Dj Jerome en Jefferson.Mijn shoppie:okdan:
Op de Rozengracht zat de Plaatboef tegenwoordig Velvet Music ofzo.
Concerto zoals al eerder gemeldt heeft aardig wat vinyl staan........

Voor de rest is het gedaan met de platenzaken........bedankt mp3:kont:

.
hehe, ik weet wel dat black beat nu anders heet, maar wist de naam niet dus vandaar. (hoe heet het nu dan? Rhythm imports ofzo?)
Maar het is idd wel al erg lang geleden dat ik ben wezen shoppen in A*dam. Alhoewel ik in de tussentijd nog wel een paar keer bij Distortion ben geweest.

Outland moet ik zeker niet vergeten, daar heb ik in de jaren 90 een aantal zeer exclusieve plaatjes gevonden. Hopen dat ze na 14 jaar nog steeds dezelfde distributeur hebben :D

enne, mp3's zijn best makkelijk. Dan kan je thuis alvast uitzoeken welke platen je gelijk moet wegkapen uit die bakken :eureka:

Wat ik bij Outland vind vind ik bijna nergens anders. En de hoofd distributeur is Triple Vision.......maar excusief zijn nu bijna alle platen whahahaha.

Dat van die mp3's voor luisteren is idd wel handig maar er zijn nu zoveel mensen die die dan weer branden en niet kopen.......

Wat ik bij Outland vind vind ik bijna nergens anders. En de hoofd distributeur is Triple Vision.......maar excusief zijn nu bijna alle platen whahahaha.

Dat van die mp3's voor luisteren is idd wel handig maar er zijn nu zoveel mensen die die dan weer branden en niet kopen.......

.
Hhhm triple vision. Dus wel een andere dan toen. Triple vision in Rdam ben ik ook al jaren niet meer geweest. Was altijd goed voor de DnB, maar exclusievere muziek hadden ze niet zoveel. Daarvoor was V2 een stuk beter, maar ik hoorde vorig weekend dat ook V2 niet meer bestaat.

Wees maar niet bang, ik download genoeg, maar geef behoorlijk wat geld uit aan muziek. Eigenlijk nog net zoveel als vroegah, toen de wereld nog zwartwit was en mp3 nog een chemische substantie.
Daarnaast; Ik scheid het kaf liever thuis van het koren dan in de platenzaak, waar de bassboost altijd hoog staat en alles beter klinkt :D

Groove connection in de st. nicolaasstraat vond ik altijd wel een fijn winkeltje.
(tussen de nieuwendijk en de nieuwezijds voorburgwal)
;)

Bestaat helaas ook niet meer........;{

Weet je 't zeker? Er zit nog wel een platenzaakje in de st. nicolaasstraat volgens mij. De KillaCutz heeft soms ook wel eens wat leuks (een straatje verder dan de st. nicolaasstraat). Maar Distortion blijft toch wel de fijnste wat mij betreft :).

Een leuk overzichtje vind je hier:
http://www.discogs.com/groups/topic/86273

.
:halleluja

Thanks Proto, hier kom ik wel even mee vooruit!

Hee, jammer man... had ik eerder geweten dat je naar A'dam zou komen, hadden Satyr (San) en ik je ff kunnen treffen. Wij duiken morgen (zondag) de studio in samen.

PB anders ff ofzo, mocht je dit nog lezen.

Weet je 't zeker? Er zit nog wel een platenzaakje in de st. nicolaasstraat volgens mij. De KillaCutz heeft soms ook wel eens wat leuks (een straatje verder dan de st. nicolaasstraat). Maar Distortion blijft toch wel de fijnste wat mij betreft :).

Een leuk overzichtje vind je hier:
http://www.discogs.com/groups/topic/86273

Jammer dat ook die lijsten niet meer up to date zijn.......er zijn er nl erg veel weg of gesloten in het afgelopen jaar........
Ik pleit er dus voor dat iedereen, maar dan ook iedereen maar weer vinyl moet gaan kopen:okdan:

Nou, het viel me wat tegen. Ik ben uiteindelijk alleen maar bij Outland en bij Midtown geweest en dat was voor beide niet echt de moeite waard. Outland is wel erg saai geworden. Ooit hadden ze in dat keldertje nog bakken met goeie shit staan. Nu helemaal niks meer. alleen nog maar wat plaatjes achter de balie.

Midtown is zoals het altijd geweest is, de Mcdonalds onder de platenzaken. Veel crap. Uiteindelijk toch nog Prodigy - Experience gekocht, die had ik nog niet.

@Shortwave: Jammer, ik zat al in de trein tijdens je bericht. We gaan zeker een keer afspreken!

Goeie platenzaak in Amsterdam

Goeie platenzaak in Amsterdam

Hey mensen!!!

Ik heb momenteel een gast uit zuid amerika te logeren. Hij gaat dinsdag weer naar huis maar wil voor die tijd nog effe platen kopen in Amsterdam. Aangezien ik daar niet woon en niks ken; Heeft iemand van jullie nog een goeie tip? Vooral een platenzaak met vinyl in het genre house (van het betere soort - bijv Kompakt).

Alvast bedankt!!

Back