Pinquin, 5 jaar oud maar blijft leuk

wesko

Artificial sounds R real
Zoals van mij te verwachten iets ouds, sommigen vinden het erg grappig omdat het een beetje in je kop blijft zitten. In 1x bedacht en melodie gespeeld, daarna de partijen ingespeeld. Alles de 1e keer en het meeste in 1x goed dus nooit meer wat aan gedaan.

Alles komt uit de Ensoniq TS-12 omdat dat het enige was dat ik toen had. Daarna won ik pas de staatloterij. Geen PC, geen muis, gewoon speule :)

Je kunt op het eind horen dat ik leuk probeer te doen met een variatie die niet echt gelukt is. Verder is de begeleiding gelooped.

Ik denk dat het nummer bruikbaar is als een backgroundtrack bij een kinderspelletje (Pablo de Sneeuwpop?) al zeg ik het zelf. Graag reacties over de volgens jullie beste toepassing. Bij constipatie? Als lead voor jeugdjournaal? Kinderen Tegen Grasmaaien?

Hier is-tie: http://www.weskomusic.nl/refer/weskomusic/audio/2.mp3

Ik zie hier een tekenfilm bij :D

of nee, eerder een spelletje op de computer, dat je bijv. net een tussenbaas hebt gehad, en dat je nu nog een stuk moet lopen totdat je bij de echte eindbaas komt :D

Vroeger (toen ik nog jong en in de war was) had ik voor de Sega Megadrive het spel Mickey en Donald, world of illusion, en dat zie ik voor me als ik dit hoor :D

Ennuh, ik vind het echt wel lekker geinig klinken :D ALles klopt gewoon , heerlijk!

Heb net ook ff zitten luisteren,

heerlijk muzikaal, eindelijk weer wat anders, Vangelis meets Kraftwerk ofzo
iig erg cool. :)

Erg leuk, die reacties! Nou, dan weer heel wat anders: nog een trakje - ik had de 4" strings van de Eminent ook gesampled en samen met de 8" gespeeld, ik had nog een stuk muziek liggen. Het is weer een loopje geworden.

Strings met phaser uit de 310, bass 1e tel CS2x, 2e tel Juno 106, drums uit MC307, rest uit TS-12. Daarna in SoundForge gecompressed vanaf -30dB, 2:1.

Wat er volgens mij aan mankeert: snel in elkaar geplakt, bass volume niet constant, drums te zacht, soms wat rommelig... Maar hij danst lekker en het heeft wel wat. Met een leuke intro en slechte Duitse teksten (he du, Bursche, ins Buero!)...

Alweer wat minder ouderwets (hoewel, hoor je de strings?) en antiek dan mijn andere troep. Wat vinden jullie?

http://www.weskomusic.nl/refer/weskomusic/audio/3.mp3 :walker:

Back