Voor het serieuzere SYSEX werk (swiss knife)

Prophet

Ouwe rot
Had onlangs een Korg Z1 op de kop weten te tikken, heb ook honderden klanken en tientallen banken als SYSEX files op het internet gevonden. Ook als midifile sommige.
Ik dus Cubase VST opgeladen en tracht die SYSEX files ermee open te doen om ze zo te senden, noppes. Je moest zogezegd een module installen in VST van de Korg Z1 en dan zo dat wel gaan, had ik ook op het net gevonden. SOit. Ik dat geprobeert en NOPPES, werkt niet. Nu na wat zoeken op de yahou groups (er is een sysex group, voor de geintresseerden) heeft er daar iemand kort en bondig in een reply gewoon MIDI OX aangeprezen als de ultieme sysex sender, sysex to midifile, etc.....Ik hem gezocht en geprobeerd, ik kan zeggen, gewoon fantastisch en complexloos, gewoon een swiss knife op dit vlak (is trouwens ook hun logo), Hij is FREEWARE en daarom dat ik hem iedereen aanraad voor het serieuzere sysex boodschappenwerk e.d. .
Je ziet zelfs de send in hexadecimaal terwijl hij bezig is, crazy softje. Arme Cubase VST.

down hem, en overtuig jezelf voor de liefhebbers MIDI-OX 6.5 :

http://www.midiox.com/

:halleluja

ja ik ben ook helemaal in de ban van midi-ox ... vooral de mapping vinnik super vet! je kan bv midi cc's om-mappen naar andere cc's zodat je niet met je hardware hoeft te kutten maar gewoon ff een mapje inlaadt in midi-ox..

Olaf

helemaal top!

Ik hoop dat dit ook overweg kan met sysex voor een DX-synth
want daar ben ik nu al tijden mee bezig om daar wat data in te krijgen.

Origineel geplaatst door 20hz
helemaal top!

Ik hoop dat dit ook overweg kan met sysex voor een DX-synth
want daar ben ik nu al tijden mee bezig om daar wat data in te krijgen.

Ja?
Awel ik hoop dan voor jou dat midiox de redder is. Laat ons iets weten of het gelukt is hè.

@olafmol:

moet nog veel ontdekken van wat het nog allemaal kan want heb het net ontdekt louter door voor wat ik ermee wou doen. Ga nog eens wat afprinten van faq's & things van hun website, voor op het gemak de zaak nog beter te leren kennen. Heb die gasten ook direct een mailtje gestuurd dat hun softje super is en dat hij gerust een paar eurotjes waard is ondanks hij gratis is en dat ik hem zowat her en der ging promoten onder de midicians, onder andere op fora's als deze. Mannen aprecieerde dat direkt en zijn blij zulke mails te krijgen zeiden ze.(vind ik plezant, als iets kool is en dan nog zomaar krijgt, de mensen een klein complimentje geven, en reclame maken)

:okdan:

Alleen jammer dat het in VB6 geschreven is. (ik programmeer zelf ook in VB6 en geloof me, er zijn betere programmeer omgevingen)
Maar dat betekend dus dat de programmeur een goddelijke gave bezit om er toch nog wat goeds van te maken. Ik ken het ook wel en het is echt een mooi programma.

Hopelijk dat het ooit nog eens als VST MFX plugin beschikbaar komt. Net zoiets als die van Midiquest (soort archiverings programma wat lijkt om sounddiver en ook iets van midiox weg heeft). Dan kun je binnen SX (ja ik denk even helemaal in cubase SX) lekker helemaal vet diep gaan met sysex enzo.

Dat word dan hoogtijd dat Steiny daar werk van maakt.
Maar zijn de midicians nog wel belangrijk voor hen, zij met hun hoofddoelen zoals alle protools producers in spe inpikken met nuendo en SX?

Back