Sysex programma voor D110?

Stabby

Ouwe rot
Ik heb heel wat sound banks voor mijn Roland D110, maar ik kan ze niet uittesten/overbrengen. Ik heb een oude D110 editor gevonden, maar die doet Windows voortdurend crashen (Windows XP btw). Ik heb als sysex programma Midi OX geprobeerd, maar die lijkt de sysex bestanden niet te kunnen lezen. Ik krijg enkel een korte serie van getallen te zien (bv. 75 103 51 45 125)

Verder kan ik bijna geen sysex programma vinden. Wat kan ik nog uitproberen? Ik wil enkel patch per patch kunnen uitproberen en eventueel opslaan op mijn D110.

Ik heb ook last gehad met mijn Korg Z1 en MIDI-OX bij het overbrengen van soundbanks via system exclusive. Ik weet ook dat ik niet de enige ben die problemen met dat programma heeft. Bome's SendSX werkte wel goed.

Unisyn, sounddiver, Midiquest...

'k kan effe niet op de exacte naam komen...
maar der is ook een 'LA32' editor...

check anders op D-5, D-10, D-20, D-110, MT32 editor

Edit
't is d10ctw1a.zip en LA31WIN1.ZIP

Hier is mss een link:
http://www.synthzone.com/midi/roland/d10/

...Ik wil enkel patch per patch kunnen uitproberen en eventueel opslaan op mijn D110.

Patch per patch uitproberen van soundbanks kan Bome's SendSX niet. Het programma is wel gratis.

Unisyn, sounddiver, Midiquest...

'k kan effe niet op de exacte naam komen...
maar der is ook een 'LA32' editor...

check anders op D-5, D-10, D-20, D-110, MT32 editor

Edit
't is d10ctw1a.zip en LA31WIN1.ZIP

Hier is mss een link:
http://www.synthzone.com/midi/roland/d10/

Thanks, ik zal de eerste eens uitproberen. Die tweede was degene die Windows heel de tijd liet crashen.

Ik gebruik ook hoofdzakelijk Bome's SendSX voor mijn D-110. Ik vind het lekker simpel om mee te werken :)

Ik gebruik ook hoofdzakelijk Bome's SendSX voor mijn D-110. Ik vind het lekker simpel om mee te werken :)

Wat stel je dan juist in? Ik blijf maar prutsen aan de instellingen en sysex doorsturen, maar er gebeurt niets (het groene lichtje van de D110 flikkert ondertussen wel). Volgens de manual zou de transmitter op dezelfde unit nummer ingesteld moeten worden als de D110, maar ik kan het nergens terugvinden in SendSX.

Wat stel je dan juist in?
tja, dat kan wel aan vanalles liggen !!

de D reeks heeft 8 part tones ( + een drumset ook nog)
en alles van part tones wordt geconfigureerd in het 'part'

't beste is een editor te gebruiken,
en hopen dat ie de sysex kan importeren...

Back