Samples MC909

basdebijl

Nieuwkomer
Hallo allemaal,

Ik ben al een paar dagen bezig, maar kom er niet uit.

Ik heb mijn MC909 via USB op mijn pc aangesloten. In mijn MC909 zit een 128 mb kaart. Nou wil ik op een makkelijke manier samples via USB op de card zetten. Deze Wavjes kan ik niet zomaar in de map SMPL schuiven omdat ik ze dan niet zie in m'n MC909. Als ik ze in de map WAV/AIFF zet kan ik ze wel importeren maar komen ze in de Userbank terecht. Kan iemand mij vertellen hoe ik simpel samples naar m'n card kan sturen zodat ik ze kan zien in de Cardbank, waarna ik er dus patches van kan maken?

Groeten, Bas :okdan:

Laatst gewijzigd:
Ja op die manier heb ik het in de Userbank opgeslagen. Maar het belachelijke is dus, dat als ik Wavjes importeer, ze eerst in de Userbank komen (die dus al vol zit). Hierdoor kan ik dus niks inladen en niks saven op de card. Jammerlijk systeem voor een SAMPLING/groovebox.

Iemand mischien een programmaatje waarmee je je card kan organizen?

Groetjes, Bas

Ik heb geen MC909

Maar lijkt het je niet handiger om eerst de Smcard in je pc te doen en de samples erop te zetten en daarna die sm-card in je MC909 gooien??

Op mc909.org heb ik 2 programma's gevonden.

"Sample utility"

Vertaald uit het Frans:

....to help you manage your collection of samples between your PC and the MC-909

... you can transform a .wav standard sample to save directly on the map SM, without going through the Import function...

The Sample Editor's is a bit the same thing and more, but use of these 2 programs is almost easier, faster anyway.

"MC-909 Sample Editor"

Vertaald uit het Frans:

The MC-909 Sample Editor owns, among other things, the very useful option to allow the transfer of sample via USB without going through the Import function of the 909. The time saving is huge.

Ik ga het 1 en ander binnenkort uitproberen.

Laatst gewijzigd:
..Nou wil ik op een makkelijke manier samples via USB op de card zetten. Deze Wavjes kan ik niet zomaar in de map SMPL schuiven omdat ik ze dan niet zie in m'n MC909...Kan iemand mij vertellen hoe ik simpel samples naar m'n card kan sturen zodat ik ze kan zien in de Cardbank, waarna ik er dus patches van kan maken?

Van de 2 programma's heb ik alleen de "MC-909 Sample Editor" draaiend gekregen. Met dit programma kun je precies doen wat jij wilt, het werkt super!:):): Je laad je wave files in de editor en vervolgens exporteer je ze (als je wilt, met tig tegelijk) direct naar de "smpl"-map op je SM-card. Zo omzeil je de normale omslachtige methode. Vergeet niet dat je de samples nu nog moet laden (of je herstart de MC-909). Heb je vragen hierover, dan hoor ik het wel.

Ik denk dat deze programma's alleen voor de MC-909 werken. Ik heb ook zo gauw niets kunnen vinden over een programma met zo'n zelfde functie voor de MC-808. Maar misschien als je beter zoekt...

Oh ja, mocht je Engels wel goed zijn..download de gratis Google Toolbar. Daar zit een functie ("Translate") op die niet-Engelse teksten omzet in Engels.

Back