een nogal speciaal trackie

isnieZot

HAKKEUH!!!!!
Ik heb de laaste tijd toch wel een facinatie gekregen voor de beats
die squarepusher en aphex twin maken. en kheb eens besloten mij
ook eens in die materie te verdiêpen.....het resultaat kan je hieronder
beluisteren. Graag had ik je mening gehad erover.De track kan
wel wat meer elementen gebruiken en misschien wat meer
pauses, de drums kunnen wel wat eq gebruiken. maar ik zit nu wel
een beetje vast. Dus graag jullie mening
klik op mij

greets isnieZot

hmm lekker !
misshien wat meer variatie in de strings en de dingen die je zelf al noemt.
:okdan:

klinkt lekker die beats, maar idd probeer nog ietsjes variatie.
de strings , tja klinkt spannend ... ik weet niet of de valse hoge toon de bedoeling is zo niet zou ik die wat bijstellen!
ietjes meer stereo met t lekkere wierde effect in de beats kan ook verbetering zijn al.
welligt een baslijntje, maarja das meer wat ik zou doen omdat ik van lekkere bass hou in dergelijke nummers.

Ik houd ook van squarepusher & aphex twin tracks, alleen vind ik die vaak iets consistenter qua samenstelling. En bij de track die je hebt gemaakt heb ik een beetje het idee dat je een truckje probeert te herhalen. En daarom zou ik zeker in de beats wat meer afwisseling gooien. Aan het einde word het namelijk erg neurotisch. Ook een bassline zou wat meer kracht geven aan de drums denk ik.

Maar ga in ieder geval er mee verder want je zit op het goede spoor......;)

Klinkt erg lekker, maar mag idd nog wel iets uitgediept worden.
Je kan ook niet verwachten dat je deze stof in een keer onder de knie hebt, maar iig mijn respect tot dusver. ;)

Luister ook es naar Dave Tipper's album: The Critical Path (sonymusic)
Als je dit nog niet kent denk ik dat je 't wel zult waarderen.

bedankt voor de reacties.
Ja ik ben niet echt lang bezig met dit soort stijl. Het is ongeloofelijk moeilijk
om de dynamiek in de track te houden als je dit met dit soort stijl bezig bent.
en ja ik herhaal de truck wel een paar keer ja maar dit is nieuw voor mij.
Ik heb nog wat aan de track gewerkt. Kheb er een basslijntje ingestoken.
en kheb nog wat met de programering van de beats gespeelt.
Het eerste deel van de track loopt nogal stroef vind ik. maar naar 2 minuten loopt
het al wat vloeiender als de baslijn erin komt. Er is nog veel werk aan.:stupid
kga mij nu eens met de strings bezighouden.
Kheb plots NOG meer respect voor Aphex en Squarepusher gekregen.
en kga die Dave Tipper ook eens uitchecken.
Is er eigelijk ook een naam voor dit soort music?
de link voor de nieuwe versie is dezelfde als hierboven.

greets isnieZot

Origineel geplaatst door isnieZot
bedankt voor de reacties.

Is er eigelijk ook een naam voor dit soort music?
de link voor de nieuwe versie is dezelfde als hierboven.

greets isnieZot

Ja er zijn snobs die deze muziek IDM durven te noemen wat een afkorting is voor Intelligent Dance Music.
En dat is echt een foute term, want ten eerste is het geen dans muziek (of je moet een hele hoop pillen naar binnen hebben gewerkt) en ten tweede is er niks intelligenters aan als andere electronische muziek.........daarom noem ik het liever experimental electronic music :)

Probeer eens dit te doen wat je nu deed, maar dan iets meer variatie verzinnen, door bijv verschillende effecten te gebruiken op hetzerlfde stuk of aantal veschillende ritmevariaties.. een uurtje achter elkaar opnemen en dan de beste stukken knippen/plakken in soundforge oid. daarna een wat compressie/mastering over het geheel en klaar is clara!

succes;)

Origineel geplaatst door C-Code
Ja er zijn snobs die deze muziek IDM durven te noemen wat een afkorting is voor Intelligent Dance Music.
En dat is echt een foute term, want ten eerste is het geen dans muziek (of je moet een hele hoop pillen naar binnen hebben gewerkt) en ten tweede is er niks intelligenters aan als andere electronische muziek.........daarom noem ik het liever experimental electronic music :)

hahaha, IDM! Ben het helemaal met je eens C-code.

Origineel geplaatst door platform
Probeer eens dit te doen wat je nu deed, maar dan iets meer variatie verzinnen, door bijv verschillende effecten te gebruiken op hetzerlfde stuk of aantal veschillende ritmevariaties.. een uurtje achter elkaar opnemen en dan de beste stukken knippen/plakken in soundforge oid. daarna een wat compressie/mastering over het geheel en klaar is clara!

succes;)

Ik bedoel met dit dus geen arrangement schrijven, maar verschillende LOOPS gebruiken en daar een uurtje mee los gaan!
Arrangement van een uur schrijven is iets te veel van het goeie denk ik . *D

Intelligent? Chaotic Non-dance Pill Sound. Net of er twee loops door elkaar heen draaien. Vrij lukraak, maar het is ook niet echt mijn stijl. Distortion is soms net effe te gek. Wel vernieuwend maar niet zo muzikaal (wat dat ook is).

Volgens mij is je ruimteschip stuk! :confused:

Heel cool en trefzeker gemaakt! Erg overtuigend.

Het ritmisch patroon komt echt tot leven, en dat is zeer moeilijk om te maken! De opbouw vind ik ook geslaagd.

De synth lijntjes worden echt te veel herhaald imo. Daarin iets meer opbouw, afwisseling e.d. en het is nog meer OK!

Ik vind dit echt een voorbeeld van Drum 'n' Bass.. geen IDM.. maar ja, de scheidslijn daarin is moeilijk te trekken. IDM heeft als karakteristiek vaak scherpe, contrastrijke digitale 'computer'bliebjes die het ritme mede bepalen.. meetal geen drum achtige geluiden als basis.. maar dit is off topic..

Laatst gewijzigd:
Koude trak hoor. Ben niet zo'n liefhebber van de strings. Weet niet waar het verder aan ligt, maar doet er ook niet toe. De beats vind ik erg lekker, en dat is eigenlijk het belangrijkste, toch? :D

Lekker experimenteel muziekje

Gooi eens wat compressie over die drums en wat reverb over die strings. Luister nog eens goed naar de nivos van de verschillende instrumenten. Kijk ook eens of je wat kunt pannen qua geluiden. De bas is nu te hard, een hoog doorlaat filter dan daarbij helpen.

ik vind 't een zeer goede poging
lijkt me moeilijk om te maken
verder niets toe te voegen aan de rest
kmoet maar 's wat meer IDM of whatever luisteren

platform : bedankt voor het advies, zal het eens proberen. :)

wesko: grappig dat je zegt dat men ruimteschip stuk is.
een van die samples die ik hier gebruik heet dus 'spaceship'.
maar dat was misschien de bedoeling?

Naton: ik heb mijn track eens aan een drum&bass freak laten hore
en die zei dat het geen drum&bass was maar meer op drill&bass
begon te lijken....ik weet nu wel niet precies wat dat is.

Muffin: ja zonder de beats zou het nie zo een fijn trackie zijn vrees ik. :D

fuse: van EQ-en en compressie heb ik niet veel kaas gegeten. :stupid maar ik
zal eens zien wat ik kan verbeteren aan de kwaliteit van de track.

Bahamut: kwa moeillijkheid valt het nog mee, maar het is toch niet
te onderschatten. Het is niet moeilijk om een f*cked up beat te maken
maar om er verschillende te maken en ze allemaal vloeiend af te wisselen
....Das andere koek. maar kben slechts 2 weken bezig met dit
soort stijl. dit is niet mijn eerste track in deze stijl maar tis toch een van de
betere. Probeer het eens zou ik zeggen.

greets isnieZot

Origineel geplaatst door isnieZot
Naton: ik heb mijn track eens aan een drum&bass freak laten hore
en die zei dat het geen drum&bass was maar meer op drill&bass
begon te lijken....ik weet nu wel niet precies wat dat is.
Who cares, als je het af hebt verzinnen anderen wel waarin het geplaatst wordt !
wie weet maak je er een nieuwe naam voor als niemand t eens wordt haha :D

trouwens ff een ideetje, misschien voor deze track of juist een volgende track (of voor ooit een track van mij!?)
je zou s zo'n nummer moeten maken waarbij echt totaal niet 1x het zelfde loopje gebruikt is!
dus elke measure een variatie, een tikje anders of erbij of eraf echt heel extreem nooit t zelfde terug laten komen!
das pas intelligent, volgens mij freak je dan helemaal weg als je gedronken hebt bij t uitgaan en je dit soort muziek gaat luisteren. maarja is wel een hele kluif natuurlijk ... elke measure anders inprogrammeren en volkome willekeurig !!!

Origineel geplaatst door C-Code

IDM ja, ik vind dat ook een verschrikkelijke benaming en gebruik die ook nooit. Als mensen vragen van wat voor muziek je houdt en komt dan aanzetten met de term IDM, zijn ze nog niet veel wijzer. Ik noem het zelf ook altijd experimental electronic music.

Aphex Twin / Rephlex heeft er wel een mooi naampje voor bedacht:

Braindance is... incredible! braindance is... boundless; eclectic; entertaining; rephreshing; fulfilling; wholehearted; sensual;
stimulating; bold; unconventional; real; imaginary; visionary; essential; debonair... braindance is unique!

it's not "intelligent", it's not "dance", it's not "music" it's so much more... it's "braindance" :D

Dit vind ik een VETTE track! Als je reverb over de synths gooit en er nog wat meer mee doet (met de synths) en nog wat extra mongolen (excuseer voor de woordkeus) breaks er tussen zet, wordt het inderdaad misschien nog wel beter. Ook al hoor je Aphex twin en Squarepusher (misschien ook Bogdan Raczynsky en een beetje mu-ziq) duidelijk erin terug, dat maakt niet uit. Wie wordt er niet door anderen (genialen) geinspireerd?

Matoi

Back