een nogal speciaal trackie

Haha! Ik vind het ook wel lache, het is weer is wat anders dan 'ik-maak-vette-trance-met-reason' plaat..

Origineel geplaatst door C-Code
Ik houd ook van squarepusher & aphex twin tracks, alleen vind ik die vaak iets consistenter qua samenstelling. En bij de track die je hebt gemaakt heb ik een beetje het idee dat je een truckje probeert te herhalen. En daarom zou ik zeker in de beats wat meer afwisseling gooien. Aan het einde word het namelijk erg neurotisch. Ook een bassline zou wat meer kracht geven aan de drums denk ik.

Maar ga in ieder geval er mee verder want je zit op het goede spoor......;)

hier sluit ik mij geheel bij aan. En ook wat harder durven afmixen. Ook een bassline zou niet misstaan. Zeker als het ala squarepusher moet zijn, die gast speelt live basgitaar bij zijn stukken.
De string wordt erg neurotisch na een tijdje, heb ik zelf ook wel eens last van....of even uit zetten tussen door en door iets anders vervangen helpt.

Ga zo door:peukie:

Ik vinnit wel kicke....
ik zou inderdaad lekker wat compressie over de drums gooien, met name de kick, die mag wel vet zuigen, hij hangt ook een beetje, misschien dat ie dan ook wat meer concistentie krijgt en wat meer drive...
verder inderdaad een dikke bass lijn en de strings wat meer afwisselen....

ga zo door...

Mstudio: Geen slecht idee, maar toch wel een grote uitdaging.
Misschien dat ik het wel eens ga proberen.
Je moet eens naar "Cock v1.0" van Aphex luisteren daar komt
er ook (bijna) nooit 2 maal hetzelfde in....Redelijk zot.

BCA303: braindance :stupid klinkt wel cooler 8o)

matoi: ja je moet toch ergens je inspiratie vandaan halen he. :D
over enkele jaren zal ik wel mijn eigen stijl ontwikkeld hebben...hopelijk...misschien....ooit :Z

6track: 8) :D dank

Arveyman: het is meer "ik maak een vette trance plaat met fruity loops" :P

Social: Ik heb een weekje geleden een gelijkaardige track gemaakt en kheb daarin
een bassgitaar riffje gebruikt maar ik vond het te Squarepusher achtig klinken.
en dat wilde ik ook niet. kwesite van toch een beetje orgineel te zijn he.

bob303vs909: bedankt voor advies :)

kben nu bezig met de strings wat aan te passen e.d. zal misschien de nieuwe
versie wel uploaden voor jullie als hij af is.
bedankt voor de vele reacties :okdan:

greets isnieZot

Back