[Track] Autumn Breeze (lounge/funk/jazz)

Dr. RiPsaw

Ouwe rot
Alweer even geleden dat ik een nieuwe track op SF heb gezet, dus bij deze.

Autumn Breeze

Het is een crossover van lounge, funk en jazz geworden. Ik vond de mix vrij lastig, maar uiteindelijk toch nog best aardig gelukt. Ben benieuwd wat jullie ervan vinden, op- of aanmerkingen voor verbetering zijn altijd welkom.

Veel luisterplezier.

Laatst gewijzigd:
Ik vind dit echt een heel goed nummer, zoveel feel man echt lekker.
Mooie overgangen en afwerking, reverbs, samples en alles valt goed tesamen, A++ werk!

Edit: met wat voor sequencer heb je dit geprogrammeerd als ik vragen mag?

ahhhh

zondagmorgen...hmmm! Sorry, kon het niet helpen en heb er een beetje overheengedoedelt

http://homepage.hispeed.ch/chromelegs/mp3s/sorrycouldntrefuse.mp3

de timing is een beetje sloppy (zit dit in boxershorts in te spelen :D) vandaar allerlei delaytricks omdat een beetje te maskeren. Verder is het een tikkie onsamenhangend. Nouja. Meer oefenen voor meneer Lingbeek (die nu in een poprockbandje speelt...)

track is mega lekker, krijg alleen een beetje een onsamenhangend beeld eruit, alsof het eigenlijk gewoon 3 tracks zijn die je hebt samengevoegd. het thema komt weliswaar terug maar das niet genoeg om het echt een song te maken. Dat hoeft misschien ook niet, als je het lekker atmospherisch wilt laten. De mix staat echt als een huis en het klinkt allemaal überlekker....

meer daarvan (kijken of ik dan mijn handen thuis kan laten :D)

Laatst gewijzigd:
ahhhh

zondagmorgen...hmmm! Sorry, kon het niet helpen en heb er een beetje overheengedoedelt

http://homepage.hispeed.ch/chromelegs/mp3s/sorrycouldntrefuse.mp3

de timing is een beetje sloppy (zit dit in boxershorts in te spelen :D) vandaar allerlei delaytricks omdat een beetje te maskeren. Verder is het een tikkie onsamenhangend. Nouja. Meer oefenen voor meneer Lingbeek (die nu in een poprockbandje speelt...)

track is mega lekker, krijg alleen een beetje een onsamenhangend beeld eruit, alsof het eigenlijk gewoon 3 tracks zijn die je hebt samengevoegd. het thema komt weliswaar terug maar das niet genoeg om het echt een song te maken. Dat hoeft misschien ook niet, als je het lekker atmospherisch wilt laten. De mix staat echt als een huis en het klinkt allemaal überlekker....

meer daarvan (kijken of ik dan mijn handen thuis kan laten :D)

Haha, bedankt voor je muzikale bijdrage ;) Doe je toch best lekker, want de akkoorden zijn niet makkelijk om een goeie blijvend interessante solo overheen te zetten.
Het nummer klinkt in eerste instantie inderdaad als 3-4 losse tracks bij elkaar gezet, maar dat is het niet; ik wilde vrij expliciet iets doen met een Herbie Hancock achtige rhodes solo; steekt wat af tegen de rest, maar past door alle opvullingen toch weer in het geheel. Maar als je goed luistert hoor je dat er in de laatste twee delen verderop in het nummer meer terugkomt van de eerdere delen dan alleen het thema, alleen dan gemoduleerd (akkoorden progressies, opvullingen, sounds).
Anyway, bedankt voor je commentaar/complimenten.

Back