[TrAcK] De laatste voor 2 jaar.

hermax

Ouwe rot
Onze kleine begint bijna te kruipen, we hebben nu echt meer plaats nodig. Ik moet wel mijn studio in de living afbreken. Maar het duurt nog bijna een jaar voor we verhuizen en dan heb ik zeker nog een jaar nodig om de bovenverdieping af te werken. Als het niet langer is. Mijn studio komt boven natuurlijk.

Dus ik dacht, laat ik nog eens een laatste lang stuk maken, met een thema dat ik kort heb aangehaald in de eerste cd K-Tower, en dat nu lang uitspinnen. Het is dus een lang pianostuk geworden, helemaal in één stuk opgenomen, zonder metronoom, daarna in twee gesplitst en een beetje naar achteren opgeschoven. Het begint dan met een zééér lange intro, gespijsd met geluiden die ik de vorige 4 cd's heb gebruikt. Verder nog regelmatig klanken die voor mij het geluid van mijn beste tracks hebben bepaald. Er zitten nog wat muzikale tirlantijntjes in en een hoop samples van vele vorige tracks. Kortom, een soort van "legacy" van de afgelopen vier jaren.

Het moeilijke was natuurlijk alle instrumenten opnemen zonder een basisritme te kunnen horen. Daarom dat het ook vrij minimalistisch is soms, maar de piano mocht wel even spreken vond ik.

Wie zin heeft om hier 16 minuten aan te spenderen, klik hier.

ik ben hem nu aan het luisteren...is bijna afgelopen
prachtig zeg :okdan: echt heel mooi gemaakt... filmisch..
zit hier helemaal weg te spacen:z
knap hoor zonder metronoom !

wel balen als je een paar jaar zonder je studio moet doorbrengen...
mijn jongste is nu 4 en heeft gelukkig geen interesse meer voor m'n
machines... nou ja ,twee jaar is ook eigenlijk zo voorbij...

hee, maar bedankt voor dit uiterst ontspannen kwartiertje !
en succes met je aankomende studio !

Natuurlijk mag dat, anders zou ik 'm niet plaatsen.
Ik heb wel tot 128bit moeten compresseren om de grootte wat in toom te houden en ik hoor wel redelijk wat verlies. Zo precies een laagje "crispy" er op.

Ik hou wél m'n V-synth in de aanslag in een hoekje :) , da's alles.
Opnemen zal niet echt meer gaan maar nu kan en zal ik dan eindelijk eens werk maken van het écht leren wat die bak allemaal kan.

Bedankt voor de complimenten!

Lekkere sfeer! Heerlijk om ff bij weg te dromen (op het heftige middenstuk na dan, maar dat klinkt ook te gek), waardig afscheid van je studio voorlopig, toch? Heerlijk cheezy eindakkoord trouwens ;-)

:okdan: hier raak je van in extase

veel geluk met de kleine
en hopelijk horen we snel weer muziek van je

Back