Progressive Track: Sentient - Caribbean Blues

Almeros

Bitwig en Reason+ gebruiker...
Hey allemaal, eentje die denk ik goed past bij dit warme weer...? :biertje:

Voor niet Spotify gebruikers check: Sentient - Caribbean Blues

Na de vorige Sentient track via een label uit te hebben gebracht, nu dan na 2 jaar weer lekker indie (binnen wat kortere tijd nog weer een op komst). Het is denk ik meer een luister en relax track dan heftig dansbare EDM ;)
Aan de titel te zien; ja, iets geinspireerd door Enya's Caribbean Blue, maar weet niet of je dat nog echt terughoort??? Denk vooral de sfeer. In ieder geval geen driekwarts maat ;).
Verder de robot synths en grote synth lead swells die ik voor de Sentient moniker altijd gebruik(-en wil).

Ben benieuwd wat jullie er van vinden!

Nu dan ook op SoundCloud na eerst een copyright claim van SC te hebben gekregen op m'n eigen track :S
Het lijkt erop dat jouw track 'Caribbean Blues' content bevat of een kopie is van 'Caribbean Blues' van Sentient,
Goed opgemerkt van SC!! :stupid:stupid:stupid

Lekkere track. Fijne sounds ook.
Waar komen 'ze' vandaan / uit (de sounds)?

ik gok Bitwig of Reason :)
Dank Montfrooij en Eclectic!

Ja inderdaad :), maar toch ook nog een VST: Ik heb de Arturia Jun-6V VST gebruikt voor de lead arpeggio. Die kwam geloof ik een keer gratis via de Bitwig circle in m'n mailbox binnen. Raakte er door geïnspireerd!
Verder bijvoorbeeld uit Reason voor de 'aaaahs'-koor sound de Humana device met preset Female Ah en dan de nodige shelving en galm ;)
En dan de robot sound bijvoorbeeld met Bitwigs Filter+ met een vowel filter achter een Polymer...

Nou dat zo'n beetje... Of wou je iets over een andere sound weten Montfrooij?

Dank Montfrooij en Eclectic!

Ja inderdaad :), maar toch ook nog een VST: Ik heb de Arturia Jun-6V VST gebruikt voor de lead arpeggio. Die kwam geloof ik een keer gratis via de Bitwig circle in m'n mailbox binnen. Raakte er door geïnspireerd!
Verder bijvoorbeeld uit Reason voor de 'aaaahs'-koor sound de Humana device met preset Female Ah en dan de nodige shelving en galm ;)
En dan de robot sound bijvoorbeeld met Bitwigs Filter+ met een vowel filter achter een Polymer...

Nou dat zo'n beetje... Of wou je iets over een andere sound weten Montfrooij?
Thnx. Het ligt dus echt aan mij :)
Ik ben vaak op zoek naar mooie sounds in de preset banks, maar kom ze (te) weinig tegen.
Reason was beter dan Ableton Live wat dat betreft (voor mij iig), maar ik wilde een andere DAW proberen met clip workflow, dus vandaar de overstap.

Thnx. Het ligt dus echt aan mij :)
Ik ben vaak op zoek naar mooie sounds in de preset banks, maar kom ze (te) weinig tegen.
Reason was beter dan Ableton Live wat dat betreft (voor mij iig), maar ik wilde een andere DAW proberen met clip workflow, dus vandaar de overstap.
Bij mij werkt het vaak zo dat ik eerst door wat presetjes heenga... dan raak ik al snel geinspireerd door iets en begin ik wat te prutsen daarmee. Dan 'hoor' ik daar vervolgens laag voor laag bij wat het nodig heeft. Soms maak ik dan sounds zelf, en soms zoek ik presets. Meestal gebruik ik Bitwig. Voor wat echtere/realistischere sounds grijp ik vaak naar Reason.

Ik voorkom iig dat ik ga zoeken in ALLE presets naar die misschien nog net betere sound. Liever ga ik dan zelf de preset tweaken tot het is wat ik zoek. Anders raak ik al de inspiratie kwijt aan dat zoekwerk :(

Met dit nummer heb ik (via Bitwig, waar je meerdere projecten tegelijk open kan hebben) veel van mijn eerste Sentient track aan sounds ge-paste in deze. Dan sluit de nieuwe track meteen goed bij mijn vorige track aan en kan ik snel wat opbouwen.

Nahja, zo werk ik dan meestal... Misschien werkt zo'n aanpak ook voor jou...

Bij mij werkt het vaak zo dat ik eerst door wat presetjes heenga... dan raak ik al snel geinspireerd door iets en begin ik wat te prutsen daarmee. Dan 'hoor' ik daar vervolgens laag voor laag bij wat het nodig heeft. Soms maak ik dan sounds zelf, en soms zoek ik presets. Meestal gebruik ik Bitwig. Voor wat echtere/realistischere sounds grijp ik vaak naar Reason.

Ik voorkom iig dat ik ga zoeken in ALLE presets naar die misschien nog net betere sound. Liever ga ik dan zelf de preset tweaken tot het is wat ik zoek. Anders raak ik al de inspiratie kwijt aan dat zoekwerk :(

Met dit nummer heb ik (via Bitwig, waar je meerdere projecten tegelijk open kan hebben) veel van mijn eerste Sentient track aan sounds ge-paste in deze. Dan sluit de nieuwe track meteen goed bij mijn vorige track aan en kan ik snel wat opbouwen.

Nahja, zo werk ik dan meestal... Misschien werkt zo'n aanpak ook voor jou...
Goede punten.
Ik ken dit helemaal van m'n hardware synths, maar minder van m'n DAWs (Reason en Ableton Live)
Uiteindelijk 'lukt' het wel, maar het kost me vrij veel tijd / moeite en inderdaad, de bak aan (matige) presets helpt er niet bij.
Reason vind ik veel fijner werken qua interface, maar voorlopig 'doe' ik het met Live.
Presets tweaken is ook mijn ding, maar bij Live vind ik dat nog wat meer gepruts (met de Push 3 gaat dat al wel beter trouwens, lekker knoppen draaien).
We komen er wel en een motivatie om jouw werkwijze te lezen.

Met 'echte' synths en hardware heb ik dan weer geen ervaring. Kan me voorstellen dat dat lekker weg tweakt aan de echte knoppen tot je bent waar je wil zijn! Maargoed, dat doe ik dan ook wel met virtuele knoppen toch ;)

Back