Goede audio ripper / cd grabber

Funky Dee

Virus griep
Vrolijke vrienden,

ik gebruik al bijna 10 jaar Audiograbber met de LameEncoder om mijn CD's op hardeschijf te zetten, met een plextor 760a als drive (dat schijnt het beste te zijn). Maar ik heb gemerkt dat tegenwoordig de muziek zo hard mogelijk op de CD's staan en dus de geripte audio op m'n hardeschijf te hard opgenomen is. Het overstuurd gewoon. Ik kan wel normalizing gebruiken van Audiograbber zelf maar vertrouw de kwaliteit daarvan niet helemaal, ivm bits die overgeslagen of verloren gaan ofzo.....

wat gebruiken jullie zoal om audiocd's te rippen? Het gaat mij om de kwaliteit, niet om snelheid

mvg,

Dennis

ik gebruik op OSX het gratis programma Max http://sbooth.org/Max/

maar hoe je ook ript, het zal hetzelfde klinken hoor, tenzij je sterk gekraste cd's ript, dan gebruik je beter zoiets als cdparanoia (zit ook in Max) http://www.xiph.org/paranoia/

iTunes met error correctie aan schijnt ook goed te zijn.

ivm dat oversturen, heel vreemd, er zou echt geen klankverschil mogen bestaan tussen verschillende ripping tools (enkel in het gekozen encoding: mp3, ogg, ...)

Die muziek wordt al vervormd op de CD geperst hoor.
Want dat verkoopt beter. (zeggen ze)

Vrolijke vrienden,

Maar ik heb gemerkt dat tegenwoordig de muziek zo hard mogelijk op de CD's staan en dus de geripte audio op m'n hardeschijf te hard opgenomen is. Het overstuurd gewoon.

Hoe kan dat nou? Als je een cd ript dan worden er toch gewoon nulletjes en ééntjes gekopieërd. Dat verandert toch niets aan het geluid? Of is er iets dat die grabber nog aan het audio verneukt?

iig. Ik gebruik dBpoweramp. Ook erg goed voor het converteren naar andere bestandstypen

Ik gebruik ook al jaar en dag EAC. Van de vervorming is bij mij eigenlijk niets te merken en ik gebruik niet eens de normalizing optie. Ik wil wel de complete kwaliteit van de muziek behouden. :dj:

Als uitvoer is het dan ook niet handig om mp3-s te maken want dan krijg je soms wel die overdrive. WAV en FLAC met alle kwaliteit works for me! :okdan:

Indien ik wel direct mp3-s nodig heb, dan neem ik de overdrive (welke zelden voorkomt) op de koop toe, of edit de wave met een studio programma a la cubase/magix om de waves beter te maken tbv. mp3. Alleen moet je dan weer de teksten invoeren.:o:

Grtjs,

Henk.

EAC in combinatie met LAME. Werkt prima, zeer goede kwaliteit en helemaal in te stellen naar eigen wens (snelheid/kwaliteit).

Aanrader!!

Back