Welke (kleinere) drum pads zijn er zoal aan te raden? (om met stokskes op te meppen)

Dr.Drane

Darkpsy Vertegenwoordiger
Welke (kleinere) drum pads zijn er zoal aan te raden? (om met stokskes op te meppen)

Aloha!

Ik ben op zoek naar een degelijke drumpadcontroller. Niet zo'n gans e-drum toestel ofzo (ik wil het ook kunnen meenemen als ik bij kameraden ga jammen) maar gewoon enkele padjes voor met stokjes realtime percussie op te meppen.
(die finger pads op mijn remote sl werken te traag (ofja, mijn vingers eigenlijk :)))

Welke zijn er zoal aan te raden? MPD 24, padkontrol, triggerfinger...?

Bedankt!

ps: en moet ik mss ergens op letten bij aankoop?

ik vermoed dat de akai ok is
en de triggerfinger niet
en de padkontrol middelmatig

maar das een zeer wilde gok ;)

De Trigger Finger heb ik hier in gebruik. Ik weet niet of de pads daarvan nu wel groot genoeg zijn om er met stokjes op te beuken. Ik vind het overigens wel een fijne controller. De pads reageren goed en hij is verder solide gebouwd.

Merci voor de reactie, maar die is me te duur + ik wil hem enkel als midicontroller gebruiken dus geluid moet er ook niet uit komen. Beetje stevig moet hij wel zijn (dat zal die roland wel zijn) want als ik wasted ben en met stokjes ga kloppen op zo'n ding moet hij ook wel wat kunnen verdragen. :D

Had ook aan zo'n akai zitten denken maar weet niet of die wel geschikt is voor met stokskes op te slaan. Die padcontrol wel denk ik...alhoewel net online ergens zien staan: "unfortunately, you can't play the korg padkontrol with sticks, the pads are too small for it".

Net ook online gevonden dat die Akai MPC's ook niet geschikt zijn voor met stokjes op te slaan:
"The Akai MPC drum pads controlers types are not geared for playing with drum sticks, since the pads would not be durable enough for a stick and they're too small. They're geared more towards the finger style drum player. They're soft, thus it's not breaking your finger with nice touch sensative response."

Nog maar wat verder zoeken dan, is ook geen haast bij.

Merci voor de reacties!

EDIT: Alesis controlpad is mss iets voor mij: https://www.synthforum.nl/forums/showthread.php?t=82886 maar blijkt dat je snel aal de max velocity zit :(

infeite, al degene dat jij vermelde zijn om met de vingers te bespelen

jij hebt een een drumsysteem nodig

deze zijn wel altijd duur..

hoeveel verschillende pads wil je? of is 1 genoeg?

infeite, al degene dat jij vermelde zijn om met de vingers te bespelen

jij hebt een een drumsysteem nodig

deze zijn wel altijd duur..

hoeveel verschillende pads wil je? of is 1 genoeg?

Ik wil 'm aan battery hangen voor percussie ofzo te spelen, dus toch liefst een stuk of 4 tot 8. Maar 1 pad is zeker te weinig. Wil er ook max €300 aan geven en dat vind ik al veel, want tis meer spielerei voor mij. Denk dat ik als ik iets op heb staan aan van 150 tot 180 bpm, ik sowieso al hard mijn best moet doen om nog te kunnen volgen. :) (kan natuurlijk altijd tempo effe omlaag halen dervoor, maar dat gaat dan live niet meer)
En hij moet kompact blijven, zo'n e-drum dingen zijn dus ook geen optie.

greets

Ik meende me te herinneren dat Yamaha er enkelen had, van de iets goedkopere soort, voor de stokskes. Ook Fame heeft er eentje; hier of hier

lijkt me wel cool, en maar 148 euro bij thomann

of zocht je iets anders?

Is zeker een optie. Maar blijk in deze thread:

dat hij nogal snel aan max velocity zit.

Ben ook aant zien voor ne Roland SPD-11 of SPD-6 (wel maar 6 pads maar cheaper). Is denk ik betere marchandise en occasie mss nog wel voor e prijske te vinden.

EDIT: Ben al op een SPD-6 aant bieden. :)

Greets

EDIT2: Iemand een idee of er een verschil is tussen de pads van een Roland Octapad 2 en een SPD-6? Dat is mss ook nog een optie anders.

Laatst gewijzigd:
Is de Korg NANO iets voor je? In een paar maanden in de winkels, prijs... rond 69 euros!!!!!!! (in USA is 69 dollars). Zeker goed genoeg om te jammen hoor. :biertje:

Is de Korg NANO iets voor je? In een paar maanden in de winkels, prijs... rond 69 euros!!!!!!! (in USA is 69 dollars). Zeker goed genoeg om te jammen hoor. :biertje:

Dat is idd geen geld eh. Maar, ik heb al een novation remote sl met 8 finger pads, dus wou nu echt iets hebben om met stokjes op te trommelen. En heb eergisteren via ebay.de een roland spd-8 op de kop kunnen tikken, voor 136 euro heb ik 'm tot bij mij thuis. Hoop dat ik daar wel mee uit de voeten kan.

Maar evenzeer bedankt voor de tip! :W

Sorry, maar ik denk (als gebruiker van een Korg padKontrol) dat apparaatjes zoals die (padKontrol, Triggerfinger, MPC 24) niet geschikt zijn voor sticks. Ik doe het wel eens voorzichtig maar ik denk dat wanneer je erop gaat jammen je wel eens mis slaat en wat kapot maakt.

Daarom denk ik dat je het beste zoiets als de SPC 20 van Roland of een performancepad van Alesis kan kopen.

Back