Help ik kan niet meer opnemen

Novice1

Stamgast
Sinds een aantal weken heb ik Windows Vista op mijn computer geinstalleerd. Sedertdien kan ik niet meer opnemen ook niet met de standaard geluidsrecorder van vista. Telkens ik een opname start loopt mijn computer volledig vast. Ook als ik de standaard geluidsrecorder van windows opstart loopt de computer vast.

Er is een onboard "geluidskaart" maar die gebruik ik niet en maak gebruik van een aparte geluidskaart. Het gaat enkel fout wanneer ik wil opnemen. Geluiden afspelen,... is geen probleem. Heb al eens de drivers verwijderd en terug geïnstalleerd maar niets helpt.

Wie weet raad.

Misschien kun je aangeven welke geluidskaart je gebruikt? Welk programma voor opname? Heb je aangegeven in Windows welke kaart je gebruikt etc etc etc etc? Vista en geluidskaarten schijnt nogal eens een ongelukkige combinatie te zijn. Gebruik eens de zoekfunctie (rechtsboven).

Het is een eenvoudige sweex geluidskaart en gebruik regelmatig audacity. Zou het eventueel geen conflict kunnen zijn tussen de drivers van het onboard geluid en de geluidskaart? Het probleem is als ik de onboard geluidsdrivers verwijder moet ik de computer heropstarten en dan installeert vista automatisch terug de onboard drivers. Heb al eens in het bios gekeken maar vind nergens de functie om het onboardgeluid uit te schakelen.

Waarom heb je Vista geïnstalleerd? Had je vantevoren gechecked of er goeie drivers waren voor je geluidskaart onder Vista? Wellicht gaat die Sweex niet werken onder Vista. Kun je XP terug installeren? Of je kunt eens kijken naar een andere geluidskaart die Vista ondersteunde drivers heeft. (hoeft niet veel te kosten...)

Back