Amptec Diepenbeek weigert mij de verkoop van RME accesoires

Dr.Drane

Darkpsy Vertegenwoordiger
Damn, dees heb ik nog nooit meegmaakt. RME dealer Amtec in Diepenbeek weigert mij gewoon een breakout cable en power adapter te verkopen.

Ze waren blijkbaar op hun tenen getrapt toen ik zei dat ik mijn fireface in musictore keulen gekocht had. (duh, is stukken goedkoper) En dan mocht ik geen RME accesoires meer kopen. Vind ik toch schandalig eigenlijk.

Mja, dan doe ik het wel via een kameraad die zijn fireface er wel gekocht heeft of mss nog beter, via een andere winkel.

Hier de correspondentie die er geweest was (namen vd verkopers zijn eruit geknipt om hun privacy te bewaren):

zoals U zelf zegt,
"het kleine"...

Met vriendelijke groeten,
Meilleures salutations,
Best regards

(persoonlijke info weggeknipt)

Amptec - Duifhuisweg 11 - I.Z. "Het Dorpsveld" - B-3590 Diepenbeek - Belgium
Tel: +32 (0) 11/28.14.58 - Tel Sales: +32 (0) 11/28.62.60
Fax: +32 (0) 11/28.14.59 - Mobile: +32 (0) 475/25.28.79
E-mail: xxxweggekniptxx@amptec.be - Web: Relocate

-----Oorspronkelijk bericht-----
Van: Dr. Drane [mailto:dr_drane@hotmail.com]
Verzonden: donderdag 19 juni 2008 18:18
Aan: (persoonlijke info weggeknipt)
Onderwerp: RE: power adapter & breakout cable voor RME Fireface 400 audio interface

Excuseer dan was het één van uw collega's.

Maar ik vraag geen support. Mijn Fireface 400 werkt prima met mijn huidige stroom adapter en breakout cable.

Ik wil RME accesoires kopen. (RME: Products - Accessories)
En RME heeft mij zelf doorverwezen naar jullie.
Jullie zijn toch RME dealer of niet soms?

"wie het kleine niet eert..."

Mvg,

Jochen Szostek

--------------------------------------------------------------------------------
Subject: RE: power adapter & breakout cable voor RME Fireface 400 audio interface
Date: Thu, 19 Jun 2008 18:01:56 +0200
From: xxxweggekniptxx@amptec.be
To: dr_drane@hotmail.com

spijt me,
maar ik heb U niet telefonisch gesproken,
we zijn met z'n tienen in de verkoop...

Heeft U het item, waarvoor U support vraagt bij Amptec aangekocht?

Meilleures salutations,
Best regards

Verzonden: donderdag 19 juni 2008 17:49
Aan: xxxweggekniptxx@amptec.be
Onderwerp: RE: power adapter & breakout cable voor RME Fireface 400 audio interface

Beste,

Dat klopt inderdaad.
Maar u heeft mij toch eerder deze week toch vertelt dat u mij een email ging sturen met de gegevens of niet soms?

Mvg,

Jochen Szostek

--------------------------------------------------------------------------------
Subject: RE: power adapter & breakout cable voor RME Fireface 400 audio interface
Date: Thu, 19 Jun 2008 16:56:45 +0200
From: xxxweggekniptxx@amptec.be
To: dr_drane@hotmail.com

Geachte Heer,

mijn collega (persoonlijke info nog eens weggeknipt) heeft blijkbaar net kontakt met U gehad,

Meilleures salutations,
Best regards

Verzonden: donderdag 19 juni 2008 15:55
Aan: (persoonlijke info weggeknipt)
Onderwerp: power adapter & breakout cable voor RME Fireface 400 audio interface

Beste,

Ik had begin van de week telefonisch contact met u gehad ivm een power adapter & breakout cable voor mijn RME Fireface 400 audio interface. U ging mij de gegevens doormailen maar heb nog steeds geen mail ontvangen.

Misschien dat er iets fout gegaan is bij het doorgeven van mijn email adres.

Bedankt mvg,

Jochen Szostek

Wat een sukkels zeg.
Dan doe je goed zaken.

(Denk niet dat dit draadje hier een lang leven beschoren is.)

Is dat allemaal RME-specifiek spul (dus reteduur) of kun je met standaardspul ook aan de slag? Wat een eikels zeg. "Meneer ik zou graag een plectrum voor mijn gitaar kopen".

Dat spullen elders goedkoper zijn, dat is met die flinke internetshops gewoon niet anders. Da's ook het systeem waar we ook met elkaar voor gekozen hebben. Soms niet leuk voor kleinere bedrijven maar dit is wel heel euhm.... kinderachtig. Die tien verkopers zijn natuurlijk druk bezig overal megadeals te sluiten en hebben geen tijd voor deze kniezerij. :D

Misschien even bij RME zelf melden over de onwelwillendheid van de bewuste dealer?

(Denk niet dat dit draadje hier een lang leven beschoren is.)

Hmm...ik heb zelf maar een report gedaan van mijn post, wil die firma hier ook niet zwart zitten maken, en geen probs met mods ofzo. Wou gewoon mijn verhaal kwijt. Kan ook zijn dat het voor de rest wel een okee zaak is natuurlijk. Als mijn post niet gewenst is zwieren de mods 'm der maar terug van af.

Misschien even bij RME zelf melden over de onwelwillendheid van de bewuste dealer?

Heb de persoon bij RME die mij naar hun doorverwezen had wel op de hoogte gebracht. Maar denk niet dat ze er zich er veel van gaan aantrekken (wat ik wel begrijpen kan), ze zullen wsl wel redelijk wat van hun spul verkopen.

Groeten

EDIT: zie trouwens net dat het Amptec is en niet Amtec :D achja, whatever...

Wow, als ik daar de baas was zouden die verkopers zo'n uitbrander krijgen dat 5 van de 10 waarschijnlijk direct ziek thuis zouden gaan zitten.

Vreemde reactie hoor:

U wilt hier geld uitgeven.. Dat is geen probleem. Echter zie ik dat u eerder al ergens anders geld uitgegeven heeft.
Dan zult u helaas dit geld ook ergens anders moeten uitgeven.

En nog een fijne dag!

Ik zou toch alleen uit principe dan al overwegen om t gewoon bij een andere zaak te kopen...

Wow, als ik daar de baas was zouden die verkopers zo'n uitbrander krijgen dat 5 van de 10 waarschijnlijk direct ziek thuis zouden gaan zitten.

Hehe...my thought exactly. Heb die conversatie ook geforward naar de manager van de zaak maar maar heb via via gehoord dat die mannen zo veel grote zaken doen hier in België (ze zitten ook al in Nederland trouwens) dat ik aan neem dat hij het gewoon in de vuilbak zwiert zonder het te bekijken. En dat kan ik dan eigenlijk zelfs nog wel begrijpen langs ene kant, maar vriendelijk is anders natuurlijk.

Vreemde reactie hoor:

U wilt hier geld uitgeven.. Dat is geen probleem. Echter zie ik dat u eerder al ergens anders geld uitgegeven heeft.

En nog een fijne dag!

Ik zou toch alleen uit principe dan al overwegen om t gewoon bij een andere zaak te kopen...

Ja, ik ga der ook ergens anders voor horen nu, had eerst nog zitten denken om het via een kameraad te regelen (die zijn fireface er wel gekocht heeft) zodat ze mij wel moesten helpen...maarja, als ze mijn geld niet willen...er zijn genoeg andere (en kleinere) zaken die er wel blij mee zouden zijn.

Groeten

Volgens mij zou ik zelf net zo lang drammen dat ze toch de bestelling moesten accepteren en dan na een dagje of zo het toch afzeggen met de mededeling dat Thomann toch goedkoper is. TUIG!

Vreemde reactie hoor:

En nog een fijne dag!

amptec is een verdeler toch,bestel het via een winkel,eenmaal je het hetb bel je die gast terug op van amptec,en dan zeg je 'hallo,ik ben het herhinner je mij nog?,van die RME dingen die ik graag had gehad,kan u echt geen uitzondering maken?' als die zegt 'ja ok, of nee,blah,blah', dan antwoord je 'is ook niet nodig eikel ,je heb het onlangs speciaal al gelevert voor mij via een winkel waar ik het besteld heb' en floep je legt af,hij zal wel schijt in zen broek hebben dan,100% gegarandeerd raak bruine meet in de broek!

oh ja vraag ook zeker in de winkel of ze gelevert worden door amptec voor je besteld!

Hehe...my thought exactly. Heb die conversatie ook geforward naar de manager van de zaak maar maar heb via via gehoord dat die mannen zo veel grote zaken doen hier in België (ze zitten ook al in Nederland trouwens) dat ik aan neem dat hij het gewoon in de vuilbak zwiert zonder het te bekijken. En dat kan ik dan eigenlijk zelfs nog wel begrijpen langs ene kant, maar vriendelijk is anders natuurlijk.

Ach, je kleine klant van vandaag is je grote klant van morgen. Als jij daar iets bestelt en je wordt goed geholpen zul je een goed gevoel aan de transactie overhouden en wellicht de volgende keer teruggaan of anderen aanbevelen om zaken met hen te doen. Nu worden ze publiekelijk de grond in geboord op een internetforum waar hun doelgroep komt.

Ik weet wel wat ik liever zou hebben als ondernemer.

Mailtje terug sturen,

Geachte heer (vul naam in),

het spijt mij deze reactie van u te moeten vernemen. Tot voor deze email-wisseling was ik stellig van plan de gehele planning en inrichting van mijn studio ter waarde van ruim 63.000,- aan u uit te besteden. Vanwege uw botte reactie loopt u echter wat commissie mis....... Ach ja, het kleine.....

.....

Mailtje terug sturen,

Geachte heer (vul naam in),

het spijt mij deze reactie van u te moeten vernemen. Tot voor deze email-wisseling was ik stellig van plan de gehele planning en inrichting van mijn studio ter waarde van ruim 63.000,- aan u uit te besteden. Vanwege uw botte reactie loopt u echter wat commissie mis....... Ach ja, het kleine.....

.....
daar zullen ze wakker van liggen?

Lijkt me niet dat ze zo'n knullig geschreven brief zouden geloven.
Misschien dat ze wat tammer worden als ze zouden weten dat 300+ mensen dit bericht hadden gelezen en ze daardoor klanten mis hebben gelopen.

Zit me overigens net af te vragen of ze het uberhaupt mogen weigeren ivm europeese regelgeving. Want dat valt natuurlijk wel te proberen om ze te overtuigen dat ze de verkoop niet mogen weigeren. Anders ga je aangifte doen bij de plesie.

je hebt zo iig voor mekaar dat synthforumers zich wel drie keer achter hun oor krabben voor ze bij Amptec iets kopen(toch?)

power to the people!

Ik heb ondertussen contact gehad met één van de vaste verkopers daar. (een toffe en vriendelijke kerel overigens :okdan:)

Blijkbaar zijn die mensen waar ik mee gecommuniceerd had even ingeschakeld omdat het vaste personeel in verlof zat. En het is dus zeker niet de normale en bekwame gang van zaken daar. Maar goed ook. :D Het vaste personeel is daar dus wel degelijk in orde lijkt me.

Groeten

Back