gezellige warme bassen

WarmeBakker

Ouwe rot
hoi,

wat voor midi module / midi synth raden jullie aan om dit soort gezellige warme diepe grooves te maken ? (dus geen killerbasses, geen scheurende tb-303's)

zou ik deze bv. ook uit een MAM MB-33mkII kunnen halen (naast de acid sounds) ?

groetjes, r & b.

Laatst gewijzigd:
Re: module / synth

Re: module / synth

Origineel geplaatst door WarmeBakker
hoi,

wat voor midi module / midi synth raden jullie aan om dit soort gezellige warme diepe grooves te maken ? (dus geen killerbasses, geen scheurende tb-303's)

zou ik deze bv. ook uit een MAM MB-33mkII kunnen halen (naast de acid sounds) ?

groetjes, r & b.

De uit de MAM kan ook wel lekkere basjes halen, het is dan geen pulse maar je betaald er ook maar de helft voor....

gezellige diepe basjes/grooves

gezellige diepe basjes/grooves

de novation bass station heeft meer stemmen zag ik dan die MB-33mkII , maar ook duurder, nieuw 499 euro.... , worden de geluiden door die meer polyphonie warmer en dieper en gezelliger of juist moordender ? of heeft het andere voordelen ? hoe is de vergelijking met die waldorf pulse waar jullie het over hadden ?

uit m'n MC-303 krijg ik nml. alleen maar de wat goedkopere cheesy electrodisco 'grooves' . ook leuk, maar nu zoek ik er iets warmers bij voor groovy deephouse.

ben erg benieuwd naar jullie bevindingen,

mvg, R en B .

Basssation

Basssation

Bassstation is enorm veelzijdig en kan je ook leuke leads uithalen.

Pulse is heerlijk warm monophoon, heerlijke arpeg... en, heb ik al gezegd, heeeeeel FAT.

mb33MKII ken ik niet

Volgens mij komen warme bassen meestal uit een anologe synth. Minimoog is king en daarna de The Source (bv. New Order - Blue Monday). Ik haal de lekkerste basjes uit de Sequential Pro-One maar de Korg Poly-61 kan er ook wat van. Met de SH-09 krijg je wat meer zaagbassen a-la Bootsy Collins maar die klinken toch ook warm. En uit een SH-101 komen ook lekkere bassen. Dit zijn mijn bevindingen, kweet niet of je hier iets mee kan.

Waldorf Pulse!! Geen verdere discussie mogelijk! Vergis je niet in dit apparaat, kan echt enorm warm en laag klinken, maar ook kil en metalig hoog scheuren. Laat je door niemand wat wijsmaken... Ik heb ook een Minimoog, en heb deze regelmatig in een vergelijkende warentest naast elkaar gehad... Pulse is (kwa klank) 90% Minimoog!!! maar dan met midi en een fatsoenlijke lfo (kost je dan niet een 3e osc....) Het ding ziet er alleen (op z'n beste Waldorfs) niet uit en voor veel realtime controle zal je een midicontrollertje nodig hebben. Aanrader!

Hier heb je een link naar een door mij geschreven review over de MB33MKII:

http://www.blinx.nl/mb33mk2.html

Als je het geluid van de MB33MKII vergelijkt met de (basS) geluiden uit de MC303 dan is dat een wereld van verschil!!!

Als je een indruk wil krijgen wat een MB33MKII qua geluid kan, moet je ff luistreren naar de mp3 die op mijn review site staat. Deze was gemaakt voor de mono synth contest.

Origineel geplaatst door bounce
pulse klinkt mij te industriëel, duits, kil voor een anologe bak

Dit hoor ik vaker, het stoort mij niet zo. Het ligt volleges mij aan het filter, wat de Amerikanen idd beter voor elkaar hebben, ik maak 'm soms iets wolliger door 'm door een filterbank (Frostwave resonator) te jassen.

ik heb een middagje mogen stoeien met de pulse bij iemand in de studio. Ik heb hem binnenste buiten gekeerd. erg cool voor electrobliepjes en dat soort shit maar verder is hij niet voor mij.

Die MaM MB-33mkII lijkt me wel erg beperkt. Ondanks dat je daar tegelijkertijd een Square-, Saw- en Sub-wave kan weergeven mis je toch dingen als Detune van Osc's, Chorus, LFO, Uitgebreide ENV.

Volgens mij kan je beter voor een Waldorf Pulse, Roland Juno Alfa of Juno 106 of Novation A-station gaan .

de Juno 106 heb ik al. bedankt voor jullie reacties en tips voor tot zover !

thanx,
r & b.

Inderdaad, misschien is een A-Station

Inderdaad, misschien is een A-Station

of een superbassstation-rack voor jou het best

maar ik zou ZEKER ook even een pulse gaan luisteren

man de juno maakt de gezelligste open haardvuur bassen....lekker warm en rond....dus ff wat meer in je juno106 duiken...

Olaf

moog, omid

moog, omid

hallo,

de moog van 850 euro ligt helaas buiten m'n budget.

ik heb ook ff omid 16B gemaild wat hij gebruikt,
vind de bassline in 'home' erg lekker.

als ik antwoord krijg horen jullie het zeker van me.

tot die tijd zal ik die Juno 106 nog eens dieper induiken , moet vanavond toch weer samen met de pianonanny aan de slag.

groetz, r & b.

Attachments

• juno106.jpg
    juno106.jpg
    23,3 KB · Bekeken: 144
Back