Advies nodig : wat verkopen/ruilen aan deze synths?

Hoi,

ik wil mijn huidige setup veranderen maar weet (nog) niet helemaal wat.
Dit heb ik staan:

Intel Core2Duo 6400/2GB dual channel
M-Audio Delta1010
Access VirusB Rack
Roland JP8000
Emagic AMT-8 midi interface
KRK Rokit6 powered
Yamaha 01v digital mixer
PowerCore Compact

Software:
Cubase 4.13
ShortCircuit VST sampler V2 (0.5.1) http://vemberaudio.se/shortcircuit.php

Ik produceer voornamelijk hardtrance en techno dus maak veel "scheur" sounds.

Access VirusB Rack : vervangen voor de PowerCore virus?
Roland JP8000 ?

Welke synth raden jullie aan voor mijn doeleinden?
alvast bedankt!

ik zou sowieso nog een GB of 2 geheugen erbij zetten ivm de huidige prijzen (voor bepaalde typen geheugen is het nog geen 20 euro/gb)

je virus vervangen door een PowerCore Virus schiet je niets mee op
JP8000 weg doen idem

ReFX Nexus software al gezien?

(bah nexus sampleplayer.)

wat wil je ermee doen erol? je hebt een prima setupje. loop je op dit moment tegen beperkingen aan, of heb je zoiets van ... nou in mijn denkwereld zou ik dit,dit of dit weleens willen.. ?

Mis je nu iets of heb je gewoon geld dat op 'moet'?

ik zou sowieso nog een GB of 2 geheugen erbij zetten
dat zal ik iig doen. bedankt!

je virus vervangen door een PowerCore Virus schiet je niets mee op
ook niet omdat ik de virus dan als vsti heb? lijkt mij wel handig met editen en je kan dan direct een fx plugin op laden toch?

ReFX Nexus software al gezien?
ja. klinkt best goed maar ben niet op zoek naar een sampleplayer idd.

wat wil je ermee doen erol? je hebt een prima setupje. loop je op dit moment tegen beperkingen aan, of heb je zoiets van ... nou in mijn denkwereld zou ik dit,dit of dit weleens willen.. ?

ik ben eigenlijk gewoon op zoek naar iets nieuws. heb beide synths al een tijdje. vooral de overstap van hardware virusb naar poco virus trekt mij wel.

ik zou sowieso nog een GB of 2 geheugen erbij zetten ivm de huidige prijzen
Doorsnee computer kan maar max 3Gb aan hoor dus als je er 2 bij koopt dan gebruik je daar maar de helft van. Is ook helemaal niet nodig eigenlijk.

En een nieuwe synth?
Misschien is een prophet 8 (rack) interessant?

Mij lijkt je yamaha mixer een beetje overbodig in die setup met die geluidskaart, gooi dat ding er lekker uit. Synths zou ik lekker houden, misschien virus b verkopen en een virus c terug kopen vanwege het gemak van de modulatie matrix die niet in menu's verstopt zit. Geld over hou je dan toch wel van je yamaha mixer dus een nord modular of micro modular? Dan kun je zo'n beetje elke sound maken die je wilt.

Mij lijkt je yamaha mixer een beetje overbodig in die setup met die geluidskaart, gooi dat ding er lekker uit. Synths zou ik lekker houden, misschien virus b verkopen en een virus c terug kopen vanwege het gemak van de modulatie matrix die niet in menu's verstopt zit. Geld over hou je dan toch wel van je yamaha mixer dus een nord modular of micro modular? Dan kun je zo'n beetje elke sound maken die je wilt.

mmm...maar ik werk het liefst met een hardware mixer. gebruik daarnaast ook (soms) wat interne fx van de yamaha..

Back