Fantom X7 Live Setting

intruderTon

Nieuwkomer
Hi, ik heb een Fantom X 7 , en begrijp het volgende niet:

als in mijn live setting zit en van sound wissel komt er een klein "denkwolkje " in het display dit betekend dat ik dus even een vertraging heb alvorens de andere geselecteerde sound te horen is. Dit is geen gehoor dus tijdens het overschakelen. Dit zou toch niet mogen. Dit moet toch zonder vertraging in elkaar over gaan. Is daar iets tegen te doen want als dit niet het geval is vind ik dit wel nep voor zo'n "vlaggeschip" . Iemand suggesties?:eureka:

groetjes tON

Hi, ik heb een Fantom X 7 , en begrijp het volgende niet:

Komt volgens mij door de effecten die zichzelf even opnieuw moeten instellen.

Mogelijke oplossing: gebruik 'm in multitimbrale mode - zet op spoor/part/hoe't dan ook heet 1 instrument 1 en op spoor 2 instrument 2. Op het moment dat je overschakelt hoef je alleen maar van spoor te wisselen. In de tussentijd kun je het eerste spoor dan weer anders instellen als je een ander geluid wilt, en dan zou spoor 2 eigenlijk vrolijk door moeten gaan.

Het eigenlijke antwoord is dus "nee, daar is niks aan te doen en dit is een tekortkoming van het apparaat (en vele andere apparaten) waar je omheen moet werken. Nou is dit niet echt een forum waar een hoop mensen live moeten spelen met workstations, dus komen (over het algemeen) ze niet met dit nadeel in aanraking.

Caps lock was omdat je topictitel er een beetje vreemd uitzag, is nu opgelost.

Laatst gewijzigd:
De nieuwe Fantom G heeft een oplossing voor dit probleem, en noemt dit zelfs in z'n demofilmpje, alsof het een nieuwe feature is.

Voor zover ik weet hebben vrijwel alle workstations dit probleem . Motif/ES ook. Al is er wel omheen te werken. Blijft toch een kwestie van 2 synths op het podium hebben.

Back