cubase dongle einde van zn latijn

bart1986

Stamgast
Kom net in mijn studio en zie dat mijn dongle van cubase behoorlijk gebogen is. Denk dat mijn moeder tijdens schoonmaken ofzo er op is gaan staan toen ie nog in het usb-slot zit. Hij werkt nog wel, maar ben bang dat ie wellicht binnenkort het opgeeft. Kan ik bij muziekwinkel zoals verspuy gewoon een nieuwe dongle bestellen? Ik zie ze daar wel staan op website maar vraag mij af of dat gewoon werkt.

En zo niet, wat dan?

Hoi Bart,
Volgens mij kan je niet zomaar je dongle vervangen met een andere.
Je kan beter op de site van steinberg goed zoeken hoe het zit of gewoon contact met ze opnemen.
Ik dacht namelijk dat je de kapotte dongle naar hun moet sturen en dat zij dan de licensies voor je overzetten op een andere dongle,maar dat weet ik niet zeker!!!
Het zal wel wat kosten maar ik denk niet dat het erg duur zal zijn.
Mischien kan je anders ook even Verhagen in Tilburg bellen,zij verkopen ook Cubase en dongles en weten erg veel.Ik heb erg goede ervaringen met hun.
Succes!!
Ik hoop dat je hier wat aan hebt.

Hoi Bart,
Volgens mij kan je niet zomaar je dongle vervangen met een andere.
Je kan beter op de site van steinberg goed zoeken hoe het zit of gewoon contact met ze opnemen.
Ik dacht namelijk dat je de kapotte dongle naar hun moet sturen en dat zij dan de licensies voor je overzetten op een andere dongle,maar dat weet ik niet zeker!!!
Het zal wel wat kosten maar ik denk niet dat het erg duur zal zijn.
Mischien kan je anders ook even Verhagen in Tilburg bellen,zij verkopen ook Cubase en dongles en weten erg veel.Ik heb erg goede ervaringen met hun.
Succes!!
Ik hoop dat je hier wat aan hebt.

Is mijn post met onzichtbare inkt getypt? :frons::smeris::mega:

Is mijn post met onzichtbare inkt getypt? :frons::smeris::mega:

Nee Dude!!

We hebben op hetzelfde moment gereageerd!!

Dus toen ik lekker zat te typen was jij ook bezig!

toevallig!!!!!!!!!!!!!!!!

Hallo,

De dongle werkt nog maar is door "eigen" schuld kapot gegaan: in dit geval een nieuwe dongle kopen en de licentie over zetten op de nieuwe dongle.

Zou de dongle niet meer functioneren, dan een nieuwe dongle kopen en Steinberg een Email sturen met de Dongle Nummer (op de witte sticker) en zeggen dat de dongle kapot is. Wij kunnen aanhand van het nummer zien welke licenties er op kapotte dongle zijn en aanhand daarvan nieuwe "Activation Codes" per Email toe sturen.

Gr,

Chris

Zo'n nieuwe dongle kost toch 15 euries of zo?

Hallo,

De dongle werkt nog maar is door "eigen" schuld kapot gegaan: in dit geval een nieuwe dongle kopen en de licentie over zetten op de nieuwe dongle.

Zou de dongle niet meer functioneren, dan een nieuwe dongle kopen en Steinberg een Email sturen met de Dongle Nummer (op de witte sticker) en zeggen dat de dongle kapot is. Wij kunnen aanhand van het nummer zien welke licenties er op kapotte dongle zijn en aanhand daarvan nieuwe "Activation Codes" per Email toe sturen.

Gr,

Chris
Dus als je ik je goed begrijp kan ik gewoon een losse dongle kopen en de licenties kopieren naar de nieuwe? Nou zou ik niet weten hoe maar dat zal vast niet al te moeilijk zijn.

Dus als je ik je goed begrijp kan ik gewoon een losse dongle kopen en de licenties kopieren naar de nieuwe? Nou zou ik niet weten hoe maar dat zal vast niet al te moeilijk zijn.

Dat zul je bij steinberg zelf of de plaats waar je je dongle koopt wel kunnen aanvragen neem ik aan.

groeten

Cubase is toch Synchrosoft? Het License Control Center kan toch zelf licenties van de ene dongle naar de andere overzetten (via License Transfer in het menu)?

Ahzo, dat is wel handig.
Nevermind mijn vorige post dan maar. :)

http://knowledgebase.steinberg.de/96_1.html#316

4.1. I have two or more USB keys with licenses. Can I transfer them onto one single USB key?

Yes, you can so this with the Syncrosoft LCC. There is a dedicated license transfer wizard to guide you through the procedure. Additional help and information can be found in the LCC help. You need an active internet connection for this procedure.

4.2. I have one or more empty USB keys now. What should I do with them?

Keep them at a safe place. Maybe you need to replace one because you accidentally damaged your USB key currently in use.

Back