een bepaald geluid, welke synth???

Nee ok daar heb je gelijk in, maar ik kan mijn modular wel laten klinken als een JP 8000 maar een JP niet als een modular dit omdat de machine gewoon minder krachtig is veel minder DSP kracht. En nee Olaf je hebt ook geen verstand van verzekeringen :kont:

Origineel geplaatst door Sander W
Nee ok daar heb je gelijk in, maar ik kan mijn modular wel laten klinken als een JP 8000 maar een JP niet als een modular dit omdat de machine gewoon minder krachtig is veel minder DSP kracht. En nee Olaf je hebt ook geen verstand van verzekeringen :kont:

mmm..wie zegt dat er niet gewoon exact dezelfde motorola in de JP en de NM zit? ik kan mijn MM ook niet als mijn jp8000 laten klinken hoor.....er is ook nog zoiets als DA-convertors, algoritmes etc.

het gaat niet om de tools, maar om hoe je ze gebruikt.... het zijn alletwee volwaardige instrumenten

Olaf

Sander W>

Vind wel dat je erg bot bezig bent hoor. Zowel de toon als de inhoud ben ik niet erg mee eens. Dat kan ook anders.

De JP8000 is ontworpen met de bedoeling de oude analoge sound van de Jupiter 8 te benaderen. En dus klinkt hij zeker analoger dan de Modular. En dat de modular beter in de mix zou staan komt omdat de harmonischen van die modular scherper zijn, de sound is gewoon veel digitaler. En nogal wiedes dat je meer met een modular kunt. Maar daar betaal je ook voor.
En wat dan nog dat je meer moet mixen zodat hij beter past? Dat is gewoon de kunst van het mixen an sich. Je gaat toch geen synth kopen omdat je dan makkelijker kunt mixen? En het zal me echt jeuken wie er beter mixt en/of je van die gare trance maakt. Dat mag je van mij helemaal zelf weten. Als je het maar gezellig houdt. :)

Na het alles gelezen te hebben wil ik even zeggen dat Rank1 hun leads uit een Nord Modular halen en dat een JP 8000 dat never nooit niet haalt die dikheid. :gaap: De JP 8000 is gewoon een gare zagen bak die de trance van nu totaal vergalt heeft i rest my case :dj:

Als jij zeker weet dat de jp8000 de trance van vandaag vergalt, dan koop ik er vandaag nog 3 bij, wat een topbak!

ps: Rank 1, wat is dat?

Origineel geplaatst door Perloy, Mark
ik heb gehoord dat de jp8080 niet meer nieuw te verkrijgen is of is dat kul.

nee, dat is geen kul, maar er zouden misschien ergens op de planeet nog winkels kunnen zijn die ze nog 'nieuw' in de doos hebben omdat ze hun voorraad niet helemaal op hebben verkocht.

ik zou er echter niet meer op rekenen en gewoon voor een net 2ehandsje gaan. veel succes met zoeken naar 't blauwe monster! :)

Oi! D'r is maar een blauw monster!

Das ehmm..... de PPG!
Wacht nee, de Syrinx.
Nee, SupernovaII.
Of was het nou de EX5.

Nou ja, er is er maar eentje. OK? 8o)

Zou ik naast de JP 8080 ook een virus c als goede alternatief kunnen nemen voor echte trance music

Attachments

• uit welke synth komt dit geluid.mp3
    34,3 KB · Bekeken: 96
tuurlijk niet! iedereen weet dat echte trance uit de Kawai K1 komt! toevallig heb ik er nog eentje te koop staan!

Olaf

Oi! D'r is maar een blauw monster!

Das ehmm..... de PPG!
Wacht nee, de Syrinx.
Nee, SupernovaII.
Of was het nou de EX5.

cookiekoek2.jpg

:D

Zou ik naast de JP 8080 ook een virus c als goede alternatief kunnen nemen voor echte trance music

Uiteraard is de Virus C een veel betere keuze dan de JP. Maar ook veeeeeeeel duurder dus :)

Heel simpel als je het kan betalen ga je voor de C!

Origineel geplaatst door spdk
cookiekoek2.jpg

:D

ROTFL!!!!

Waarom altijd als iemand vraagt van: "hoe maak ik het geluid dat ze hebben gebruikt in dat nummer" een antwoord die er op neerkomt dat je lame bent als je dat wilt en dat je zelf geluiden moet maken.
Het lijkt mij ook wel eens een keer grappig om een geluid uit een synth te halen die intensief in een nummer/genre wordt/is gebruikt en daar zelf een lekker mee te klooien. Niks mis mee toch???

Als je een beetje verstand van mixen hebt hoor je toch heel snel dat je de JP 8000 nooit staat in je mix terwijl een nordlead al vanaf de basis goed in het mid is wat ik bij de JP zo snel niet kan ontdekken.:stupid

als je een beetje verstand hebt van mixen dan trek je dat freq verschil toch weer recht op je tafel:P

Na het alles gelezen te hebben wil ik even zeggen dat Rank1 hun leads uit een Nord Modular halen en dat een JP 8000 dat never nooit niet haalt die dikheid. :gaap: De JP 8000 is gewoon een gare zagen bak die de trance van nu totaal vergalt heeft i rest my case :dj:

ligt dat aan de jp? of ligt dat aan de copycats die zo'n bak kopen om er precies hetzelfde mee te doen als diegene die er succes mee heeft gehad?

btw die rank one trance stabs (oftewel oude italo chord stabs) kun je ook makkelijk maken met een simpele saw uit een akai sampler door die te layeren en te vertunen........ en dat klinkt nog vet ook.(een beetje creatief hoeft geen zakken vol met geld te kosten)

Origineel geplaatst door fuse
De JP8000 is ontworpen met de bedoeling de oude analoge sound van de Jupiter 8 te benaderen. En dus klinkt hij zeker analoger dan de Modular.

Maar...... met welke bedoeling is de Nord Modular dan ontworpen. Om een Mellotron te imiteren wellicht?

Origineel geplaatst door omiel
Maar...... met welke bedoeling is de Nord Modular dan ontworpen. Om een Mellotron te imiteren wellicht?

nou nee maar ook niet om een analoge modulair na te bootsen perse....... het is meer het persoonlijke hobby-project van de clavia gasten, en omdat ze er de nordleads op geprototyped hebben zitten er natuurlijk wel wat modules in die zich analoog (proberen) voor te doen..... maar je kan de NM ook zo digitaal als de pest laten klinken.... dat is met een VA die een analoge bak probeert na te doen alweeer een stuk lastiger...maargoed..deze discussie kennen we nu onderhand wel hiero 8o)

Die Nord modular is gewoon een bij produkt van een stelletje luie gasten. Hadden ze een paar blokken gebouwd en waren te lam of het af te maken. Nou ja mogen ze het zelf maar doen en dan zoeken ze het verder ook maar uit. Ze kopen het toch wel.

Nou eh, dacht het niet!
8o)

Re: een bepaald geluid, welke synth???

In de bijlage staat een mp3 met een synth. Deze is van Ian van Dahl's nummer "Reason". Kan iemand mij vertellen met welke synths deze geluiden allemaal te maken zijn. (met b.v. Novation Supernova 48v, Nordlead 3, Virus, etc.)

groeten

weet iemand ook misschien welke galm is gebruikt & op welke tafel het gemixt is...?
:confused:

misschien kon je beter de vraag stellen " hoe maak ik zo'n soundje ..?"

IS waarschiijnlijk al ergens verteld maar daar gaat ie:

2 zaagtand oscilatoren, eentje onstemmen, veel chorus, en dan een reverb er over.
De galm komt uit een Lexicon..

Back