Nee ok daar heb je gelijk in, maar ik kan mijn modular wel laten klinken als een JP 8000 maar een JP niet als een modular dit omdat de machine gewoon minder krachtig is veel minder DSP kracht. En nee Olaf je hebt ook geen verstand van verzekeringen 

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.

Origineel geplaatst door Sander W
Nee ok daar heb je gelijk in, maar ik kan mijn modular wel laten klinken als een JP 8000 maar een JP niet als een modular dit omdat de machine gewoon minder krachtig is veel minder DSP kracht. En nee Olaf je hebt ook geen verstand van verzekeringen![]()

Na het alles gelezen te hebben wil ik even zeggen dat Rank1 hun leads uit een Nord Modular halen en dat een JP 8000 dat never nooit niet haalt die dikheid.De JP 8000 is gewoon een gare zagen bak die de trance van nu totaal vergalt heeft i rest my case
![]()
Origineel geplaatst door Perloy, Mark
ik heb gehoord dat de jp8080 niet meer nieuw te verkrijgen is of is dat kul.

Oi! D'r is maar een blauw monster!
Das ehmm..... de PPG!
Wacht nee, de Syrinx.
Nee, SupernovaII.
Of was het nou de EX5.

Zou ik naast de JP 8080 ook een virus c als goede alternatief kunnen nemen voor echte trance music
Origineel geplaatst door spdk
![]()
![]()
Als je een beetje verstand van mixen hebt hoor je toch heel snel dat je de JP 8000 nooit staat in je mix terwijl een nordlead al vanaf de basis goed in het mid is wat ik bij de JP zo snel niet kan ontdekken.![]()

Na het alles gelezen te hebben wil ik even zeggen dat Rank1 hun leads uit een Nord Modular halen en dat een JP 8000 dat never nooit niet haalt die dikheid.De JP 8000 is gewoon een gare zagen bak die de trance van nu totaal vergalt heeft i rest my case
![]()
Origineel geplaatst door fuse
De JP8000 is ontworpen met de bedoeling de oude analoge sound van de Jupiter 8 te benaderen. En dus klinkt hij zeker analoger dan de Modular.
Origineel geplaatst door omiel
Maar...... met welke bedoeling is de Nord Modular dan ontworpen. Om een Mellotron te imiteren wellicht?

In de bijlage staat een mp3 met een synth. Deze is van Ian van Dahl's nummer "Reason". Kan iemand mij vertellen met welke synths deze geluiden allemaal te maken zijn. (met b.v. Novation Supernova 48v, Nordlead 3, Virus, etc.)
groeten